Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1082
Hei. Har kjøpt brukt Passat med Webasto, men har aldri hatt Webasto før og vet heller ikke hvilken type/funksjonalitet Webastoen kommer med.

Jeg ønsker da egentlig å finne ut hvordan greia funker. Det jeg kan si sikkert er at jeg har en fjernkontroll av typen Telestart T91, da den ser helt identisk ut (bortsett fra VW branding i tillegg). Dokumentasjonen har jeg sett litt på her: https://www.webasto-comfort.com/file...estart-t91.pdf

Det eneste jeg merker meg med sikkerhet er følgende.
  • Jeg trykker "ON" og det lyser GRØNT.
  • Jeg trykker "OFF" og det lyser RØDT.


Jeg ønsker å vite hvilken modus jeg er i (varme/kjøl), hvis det i det heletatt er relevant for meg.
Her forstår jeg det som at: "ON- og OFF-tastene trykkes inn og holdes samtidig", men da skjer det ikke en dritt. Noe annet jeg kan gjøre?

Jeg ønsker å vite hvor lenge den er satt til å gå når den skrus på.
Her forstår jeg det som at: "ON- og OFF-tastene trykkes inn samtidig tre ganger kort etter hverandre", men da skjer det ikke en dritt. Noe annet jeg kan gjøre?
Hvis du har dieselmotor så har den mest sansynligvis også en funksjon i å hjelpe til å få motoren varm nok, spesielt på vinterstid. Da varmer dieselvarmeren opp kjølevannet på motoren så du samtidig får varme i varmeapparatet mye fortere enn om bare motoren skal gjøre jobben.

Er det mye småkjøring på vinteren så har det en tendens til å sote ned brenneren, da kan den enten nekte å starte, eller røyke noe fælt med hvit røyk når den starter etter å ha stått en stund.

Du ser enkelt om det er en vannvarmer, da går det 2 slanger med kjølevann inn og ut på den.
Sist endret av mr.roundtree; 1. mai 2020 kl. 21:18.
Merkelig men hvis jeg googler t91 så får jeg opp denne?


https://www.webasto.com/fileadmin/we...estart-t91.pdf
Not a real gamer
retovio's Avatar
På min passat så har jeg en meny i den lille skjermen mellom speedometeret og turtelleren der jeg kan justere om den er i varmemodus eller kjølemodus, kan også justere hvor lenge den skal gå og kan forhåndsprogrammere når den skal starte. Om du ikke har en slik meny kan det tyde på at webastoen har låst seg og du må på med diagnose apparat(vagcom eller levere inn til verksted) for å få låst den opp.