Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 10876
heyheey!
Jeg er på jakt etter noen nye filmer jeg kan klistre meg i veggen for! Helst no vill splatter, gore eller bare drit skummelt! Og når jeg mener skummel skal det være sånn at jeg skvetter eller bare blir redd!
KP til bra forslag!

TUSEN TAKK på forhånd!
En film du skvetter noe jævlig av: Quarantine (2008?).
Sitat av Husemann Vis innlegg
En film du skvetter noe jævlig av: Quarantine (2008?).
Vis hele sitatet...
Quarantine er bare en dårlig amerikansk remake av den spanske filmen REC.

Jeg har sett begge, og syns helt klart at REC var den beste.
Blair Witch Project er den eneste filmen jeg har blitt redd av siden jeg så hufsa fra mumidalen når jeg var liten.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Blair Witch Project er den eneste filmen jeg har blitt redd av siden jeg så hufsa fra mumidalen når jeg var liten.
Vis hele sitatet...
Det morsomme med Blair Witch Project er jo måten de gav det ut på. Realistiske hjemmesider med bilder av de "originale" tapene og fra politiet osv. Hele opplegget med å gi ut noe som liksom skulle være "ekte" var jo helt nytt.

Når filmen kom ut var jeg ganske ung og trodde på alt det her og da ble filmen ekstremt skummel. Nå synes jeg den er veldig lite skummel egentlig.

REC som nevt over er heller ikke så veldig skummel imo.

Når jeg tenker meg om har det enda ikke kommet en film som har satt skikkelig spor i sjela mi.
Har hørt att Mulholland Drive er en ganske syk film ;D
Drag Me to Hell kvapp jeg noe jævlig av, det er egentlig ikke en særlig skummel film men bruker mange billige triks for å få deg til å kveppe men det funker

August Underground's Mordum skal være ganske syk, har ikke sett den selv. Har egentlig ikke lyst heller :P
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av AssCobra Vis innlegg
August Underground's Mordum skal være ganske syk, har ikke sett den selv. Har egentlig ikke lyst heller :P
Vis hele sitatet...
Den er bare syk, men på ingen måte noe som minner om en FILM. Er som å se på en lang voldtekt bare, med innspill av galskap.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av AssCobra Vis innlegg
Drag Me to Hell kvapp jeg noe jævlig av, det er egentlig ikke en særlig skummel film men bruker mange billige triks for å få deg til å kveppe men det funker
Vis hele sitatet...
Dette er den sykeste filmen! Jeg fikk så vondt i magen av å se den - har aldri ledd så mye i hele mitt liv før - makan til en møkkafilm!
Tok det klassiske se-en-skrekkfilm-med-en-jente-du-liker-trikset. Hun ble aldri redd/skvatt aldri fordi jeg satt og holdte på å le meg ihjel. Men der og da kom jeg over et nytt triks Vis at du er fryktløs - le av skrekkfilmer. Heftig turn-on!

Jada, litt avsporing der..

Blair Witch Project (som nevnt) er eneste verdige kandidaten i mine øyne, siden det er den eneste filmen hvor frykten er så psykologisk og åndelig tilstedeværende at det er skummelt.
Sist endret av M72; 11. april 2010 kl. 21:13.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Quarantine er bare en dårlig amerikansk remake av den spanske filmen REC.

Jeg har sett begge, og syns helt klart at REC var den beste.
Vis hele sitatet...
holder på å laste ned både quarantine og rec 1 og 2! Gleder meg!
Sitat av AssCobra Vis innlegg
Drag Me to Hell kvapp jeg noe jævlig av, det er egentlig ikke en særlig skummel film men bruker mange billige triks for å få deg til å kveppe men det funker

August Underground's Mordum skal være ganske syk, har ikke sett den selv. Har egentlig ikke lyst heller :P
Vis hele sitatet...
August Underground filmene er såkalte "falske snuff-filmer" for å være presis. Er ikke akkuratt noe man setter seg ned og ser med en bolle popcorn.
The Cell er å anbefale, ganske syk. Handler om en psykolog som reiser inn i hjernen og tankene til en forstyrret seriemorder for å finne ut hvor han gjemmer de han skal drepe.

http://www.youtube.com/watch?v=-eCD5Nuoyi4
10. Irreversible
9. Men Behind the Sun
8. Salo: 120 Days of Sodom
7. Ichi the Killer
6. Murder Set Pieces
5. Guinea Pig: Flower of Flesh and Blood
4. Cannibal Holocaust
3. Cutting Moments
2. Aftermath
1. August Undergrounds Mordum


Fant den på Youtube, er liste over de 10 mest groteske/voldelige filmene som finnes. Har aldri sett de selv da jeg ikke gidder å se slike filmer
Sist endret av SemiColon; 11. april 2010 kl. 21:46.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
The Cell er å anbefale, ganske syk. Handler om en psykolog som reiser inn i hjernen og tankene til en forstyrret seriemorder for å finne ut hvor han gjemmer de han skal drepe.

http://www.youtube.com/watch?v=-eCD5Nuoyi4
Vis hele sitatet...
hmm... på traileren virka den som en lite syk film.. Jeg leiter etter noe jeg kan sitte og nesten føle smerten i fingrene når jeg ser på det. Eller noe jeg sitter å gjemmer meg for! but thanks anyway
The Strangers. Jeg er normalt ikke en person som er skvetten, når jeg ser på film, men jeg vurderte å gå ut av kinoen etter rundt 30 fullførte minutter. Holdt pulsen høy og nervene ble wrecked

Hvis du skal se med jenter, som skal kaste seg over deg for beskyttelse når det blir skummelt, så ikke velg denne. Du vil også trenge noen å kaste deg over!
Paranormal Activity.
Syns dere som anbefaler quarantine virkelig at den filmen er bra? Jeg syns helt ærlig at Jennifer Carpenter ødelegger den filmen totalt, som med alt annet hun spiller i. Jeg har skrevet det i andre tråder også, og ja, jeg hater virkelig Jennifer Carpenter som skuespiller!

Ellers vil jeg anbefale Paranormal activity, det er en film du enten synes er kjedlig, eller jævlig skummel. Man må nesten tro litt på såkalte overnaturlige ting for å like filmen egentlig.

Jeg vil også anbefale "The devil's rejects" - oppfølgeren til "house of 1000 corpses". Syk film med masse blod. eneren er ikke like bra imo, ettersom det er ikke lagt like mye tid og penger i den, men eneren er også verdt å sjekke ut. Selv om de to ikke egentlig har så mye med hverandre å gjøre, utenom at det er noen de samme skuespillerne.
(http://www.imdb.com/title/tt0395584/)
Sist endret av Boo-Boo; 11. april 2010 kl. 22:03.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Syns dere som anbefaler quarantine virkelig at den filmen er bra? Jeg syns helt ærlig at Jennifer Carpenter ødelegger den filmen totalt, som med alt annet hun spiller i. Jeg har skrevet det i andre tråder også, og ja, jeg hater virkelig Jennifer Carpenter som skuespiller!

Ellers vil jeg anbefale Paranormal activity, det er en film du enten synes er kjedlig, eller jævlig skummel. Man må nesten tro litt på såkalte overnaturlige ting for å like filmen egentlig.

Jeg vil også anbefale "The devil's rejects". Syk film med masse blod. =) (http://www.imdb.com/title/tt0395584/)
Vis hele sitatet...
Husker ikke mye av denne filmen da jeg var sikkert 12 år når jeg så den. Men helt klart jævlig bra film, er ikke skrekk. Men mye blod og gørr Må vel se den igjen.
Som jeg skrev i en annen tråd, http://freak.no/forum/showthread.php...15#post1677715

Som nevnt vil jeg si Bad Taste og Braindead av Peter Jackson. Masse gørr, ok historie og ikke minst humor gjør dette til bra filmer

Hvis du KUN er ute etter noe forstyrrende, kan du se August Underground Mordum. Jeg anbefaler ikke den :P
Vis hele sitatet...
gentleman #1
ViceR's Avatar
The Orphanage (spansk film) originaltittel: "El Orfanato" er den skumleste filmen jeg har sett. Jeg har sett mange skrekkfilmer, og det skal mye til før jeg faktisk blir redd, men mens jeg så denne filmen, ble jeg faktisk virkelig redd. Anbefaler den!
Sist endret av ViceR; 11. april 2010 kl. 22:10.
Sitat av futile Vis innlegg
Paranormal Activity.
Vis hele sitatet...
paranormal activity er tidenes kjedeligste film!

Sitat av ViceR Vis innlegg
The Orphanage (spansk film) er den skumleste filmen jeg har sett. Jeg har sett mange skrekkfilmer, og det skal mye til før jeg faktisk blir redd, men mens jeg så denne filmen, ble jeg faktisk virkelig redd. Anbefaler den!
Vis hele sitatet...
er den på spansk? hvis ikke så klarer jeg ikke å følge med... haha
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
paranormal activity er tidenes kjedeligste film!
Vis hele sitatet...
Hehe. Som sagt, enten liker du den og synes den er kjempeskummel, eller så synes du den er gørr kjedelig. You either love it or hate it. =) Selv synes jeg den var skikkelig skummel, men jeg er også en person som liker å tro på det overnaturlige. =)

Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
er den på spansk? hvis ikke så klarer jeg ikke å følge med... haha
Vis hele sitatet...
Ja, den er på spansk, men den har undertekster. Jeg må også si meg enig i den, det er en helt sinnsykt bra film. =)
Sist endret av Boo-Boo; 11. april 2010 kl. 22:12.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
paranormal activity er tidenes kjedeligste film!
Vis hele sitatet...
Agreed. Ble så skuffet når jeg så den.

Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
paranormal activity er tidenes kjedeligste film!



er den på spansk? hvis ikke så klarer jeg ikke å følge med... haha
Vis hele sitatet...
Ja, den er desverre på spansk. Men det hadde ikke noe å si på filmopplevelsen.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Agreed. Ble så skuffet når jeg så den.



Ja, den er desverre på spansk. Men det hadde ikke noe å si på filmopplevelsen.
Vis hele sitatet...
ok! takk for tipset!
Motorsagmassakeren. Uten tvil.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Syns dere som anbefaler quarantine virkelig at den filmen er bra? Jeg syns helt ærlig at Jennifer Carpenter ødelegger den filmen totalt, som med alt annet hun spiller i. Jeg har skrevet det i andre tråder også, og ja, jeg hater virkelig Jennifer Carpenter som skuespiller!

Ellers vil jeg anbefale Paranormal activity, det er en film du enten synes er kjedlig, eller jævlig skummel. Man må nesten tro litt på såkalte overnaturlige ting for å like filmen egentlig.

Jeg vil også anbefale "The devil's rejects" - oppfølgeren til "house of 1000 corpses". Syk film med masse blod. eneren er ikke like bra imo, ettersom det er ikke lagt like mye tid og penger i den, men eneren er også verdt å sjekke ut. Selv om de to ikke egentlig har så mye med hverandre å gjøre, utenom at det er noen de samme skuespillerne.
(http://www.imdb.com/title/tt0395584/)
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at den er bra, jeg sa at man skvetter noe jævlig.
Jeg så nettopp "Shutter Island" og syntes den var overraskende bra. Den inneholder ikke så mye gørr akkurat men stemninga den gir og følelsen man sitter med etterpå er guffen nok.
Har hørt at Audition skal være rimelig skummel...
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Quarantine er bare en dårlig amerikansk remake av den spanske filmen REC.

Jeg har sett begge, og syns helt klart at REC var den beste.
Vis hele sitatet...
Indeed.

Ellers kan vel Blair Witch Project og Paranormal Activity være noe å sjekke ut?

Kanskje Begotten, har hørt at den skal være jævla sær, og etter sammendraget å dømme, er den noe av det mest mindfuck ever.

Denne delen inneholder kanskje spoilere.
Sitat av IMDB Sammendrag
The film opens with a robed, profusely bleeding "God" disemboweling himself, with the act ultimately ending in his death. A woman, Mother Earth, emerges from his remains, arouses the body, and impregnates herself with his semen. Becoming pregnant, she wanders off into a vast and barren landscape. The pregnancy manifests in a fully grown convulsing man whom she leaves to his own devices.
Vis hele sitatet...
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Jeg så nettopp "Shutter Island" og syntes den var overraskende bra. Den inneholder ikke så mye gørr akkurat men stemninga den gir og følelsen man sitter med etterpå er guffen nok.
Vis hele sitatet...
Enig. Likte filmen utrolig godt. Noe jeg likte spesielt, var at i bakgrunnen hørte du konstant at det regnet kraftig. Syns bare det var veldig tøft.
Hvis du vil se en syk film så anbefaler jeg Eraserhead.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Syns dere som anbefaler quarantine virkelig at den filmen er bra? Jeg syns helt ærlig at Jennifer Carpenter ødelegger den filmen totalt, som med alt annet hun spiller i. Jeg har skrevet det i andre tråder også, og ja, jeg hater virkelig Jennifer Carpenter som skuespiller!
Vis hele sitatet...
Kødder du? Hu er jo sjef i Dexter!
Vet ikke om disse to filmene er nevnt tidligere, for orket ikke lese hele tråden, men H20 aka. "Haloween 20 years later". Til tider jævli skummel, god flyt gjennom hele, flink til å overaske, samtidig som den bærer litt klassisk "knivmorder med hvit maske" preg og har 3 filmer før seg som følger denne Michael fra han er liten å begynner å slakte. Verd å se.

Ellers så er "the Ring" visst nok jævli skummel, men jeg syntes den filmen blir for treg.
den japanske versjonen skal visst være den beste, men forstår ikke japansk å gidder ikke se den.
Sist endret av KulaKanon; 14. april 2010 kl. 00:02.
1408 synest jeg var ganske syk
Livet som slakter dokumentar.
Folkens, se Irréversible.
The Descent... Sier ikke mer
har hørt at Taxidermia er helt syk, men har ikke sett den enda
Å herre min hatt, mener dere serriøst folkens at filmer som Drag me to hell, Paranormal Activity og REC var skumle og bra? I mine øyne så var det ren dritt filmer.
Sist endret av Dr.Feelgood; 19. april 2010 kl. 20:20.
The Descent - Folk i en ukjent mørk hule, selvfølgelig skvetter du!
Blair Witch Project - Nevnt tidligere.
Cannibal Holocaust - Jeg skvatt ikke noe særlig når jeg så den, men den har noen ganske groteske scener.
Sitat av tkl Vis innlegg
har hørt at Taxidermia er helt syk, men har ikke sett den enda
Vis hele sitatet...
Taxidermia er forholdsvis spesiell ja. Kan anbefales på det varmeste! Hvor den havner rent sjangermessig er ikke så greit å si, en slags horror-"komedie".
Se den bør man uansett
Braindead
The Thing
Støtter The Descent, den er sykt skummel.
Også vil jeg nevne, The Orphan, som er en syk, syk film. Ikke særlig skummel, men gåsehuden finnest på kroppen konstant, etter 30 minutter!
Hvis du har lyst til å vrenge deg i avsky så er Cutting Moments en kortfilm på ca 20 min du burde sjekke ut...
Meget sterk.
Jeg og noen kamerater leide "Eden Lake" på blu-ray. Jeg og kameraten min klarte ikke å se ferdig filmen fordi den var alt for jævlig. Ikke skremmende i det hele tatt, men jævlig. Jeg er av typen som ikke synes brutal vold og tortur er kjempegøy å se på film, men har sett Saw uten at jeg synes det var noe å nevne. Denne filmen derimot, kanskje fordi den var på blu-ray, ikke vet jeg, men jeg orket ikke å se på den.

Personlig synes jeg det var en skikkelig dritt-film, selv om jeg aldri så den ferdig. Men den fyller kriteriet ditt om drøyeste, sykeste film.
Skjønner ikke hvorfor folk anbefaler Quertine ren kopi fra REC.. Jeg selv syns filmen var ikke var skummel i det hele tatt.. Det er jo zombie dritt i filmen, så hvordan i helvette er dette skummel?

Anyway, skal du ha skikkelig skummel film, anbefaler jeg da Shutter fra 2004.
Dette er den mest annerledes, spesielle, drøyeste, dårligste men likevel bra og pinligste filmen jeg har sett Sjukere film har du ikke sett. Det blir liksom for dumt, oppførselen til folka og sånn er helt utenfor tankerekkevidde

http://www.imdb.com/title/tt0808279/

http://en.wikipedia.org/wiki/Funny_Games_(2008_film)
▼ ... flere år senere ... ▼
Holder på å lage en ganske drøi Norsk film selv for tiden basert på nekrofilt tematikk, type Aftermath/Nekromantik bare med mer humor.

Lagte denne visuelle testen: https://www.youtube.com/watch?v=ViRSKCkwbQc&t=36s

Holder på med en lengre utgave med litt andre skuespillere og dialog. Vi går nokså langt i visse scener, in all good fun.
A serbian film. Den har jeg aldri sett ferdig for å si det sånn, det ble for drøyt for meg.
Sist endret av NokErNok; 10. juli 2022 kl. 15:39.
Synes ikke A Serbian Film var så ille. Var kun èn grusom scene og den gikk kort (den med ungen).
Men så har jo jeg vokst opp med cannibal holocaust og verre. Hvis jeg fikk budsjett skulle jeg lett lagt grovere. Men det er ikke det jeg er ute etter uansett. Må være en viss underholdning spør du meg.