Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 759
Hei.

Har en stasjonær pc på soverommet. Når jeg skruer på pcn, kommer det en suselyd/støy på LCD-tvn min i stuen. Når jeg skruer av pcn igjen forsvinner denne suse/skurre lyden fra tvn. (Kommer tilbake hvis jeg skrur på Pcn igjen) Hva kan dette være? Trenger litt tips.

mvh. Jan
Sist endret av ringk; 2. august 2009 kl. 09:24.
hvordan er det elektriske lagt opp?
sikkert jævlig idiotisk sagt, men kan kanskje ha noe med strømkretsene å gjøre?
Trådstarter
4 0
Sitat av sengetøv Vis innlegg
hvordan er det elektriske lagt opp?
sikkert jævlig idiotisk sagt, men kan kanskje ha noe med strømkretsene å gjøre?
Vis hele sitatet...
Litt usikker her. kommer tilbake med svar på dette litt senere. noen andre tips?
elektrisk støy av noe slag, vil jeg tro. du burde også måle spenningen tv'n får når pc'n er av og på for, å se om det har noe med saken å gjøre.
Trådstarter
4 0
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
elektrisk støy av noe slag, vil jeg tro. du burde også måle spenningen tv'n får når pc'n er av og på for, å se om det har noe med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Takk. Har en kompis som er elektriker. Tror jeg skal få han til å komme å undersøke litt.

Hvis noen har flere tips, så er det bare å komme med dem =)
Sist endret av ringk; 2. august 2009 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lukter iallefall som du ikke har jord.

Sjansen er vel også stor for at din strømforsyning er av den høyst billige sorten.
Sist endret av AtXbYeA; 2. august 2009 kl. 12:44.
Trådstarter
4 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Lukter iallefall som du ikke har jord.

Sjansen er vel også stor for at din strømforsyning er av den høyst billige sorten.
Vis hele sitatet...
Ja strømforsyningen er nokk ikke den beste. Kan det ordne seg med at jeg skaffer meg en ny strømforsyning?
Sist endret av ringk; 2. august 2009 kl. 13:24.
Jeg fikk det samme før. Hadde en sender hjemme som sendte tv kanaler fra en tv (stb) til en annen tv. Xbox360 adapteren min måtte dras ut før jeg kunne se på tv, fordi alt ble skurrete og pipete
Hadde faktisk dette problemet her hjemme vi også:S
Heldigvis har jeg en far som er selger på en transformator fabrikk, så vi la inn en støy reduserende transformator i mellom pc'en og stikkontakten i veggen Dette tok knekken på all støy
Sist endret av zixipuz; 2. august 2009 kl. 16:09.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av zixipuz Vis innlegg
Hadde faktisk dette problemet her hjemme vi også:S
Heldigvis har jeg en far som er selger på en transformator fabrikk, så vi la inn en støy reduserende transformator i mellom pc'en og stikkontakten i veggen Dette tok knekken på all støy
Vis hele sitatet...
Aka et galvanisk skille ville jeg tro.