Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 8727
Sitat av mathfjeld
Jeg mener da å ha lest at de kom tilbake senere på kvelden og det var da de hadde med seg batong, hvis dette ikke er tilfelle så beklager jeg så meget.
Vis hele sitatet...
de hadde med seg batong på den første turen..

Jeg var der så kan bekrefte det
Sitat av kv81
Hvorfor må alltid noen kalle andre duster eller idioter når de skal argumentere på forum?
Vis hele sitatet...
Fordi de ellers ikke hadde turt å gjøre det, men når man får litt anonymitet så tørr man si litt mer enn ellers
Helt forferdelig at folk gjør sånn, greit nok at de blir slengt dritt til, men og komme tilbake og overfalle andre med våpen, både jenter og gutter.

Norske eller innvandrere det er totalt uakseptabelt.
Sitat av gulunderstrek
Fordi de ellers ikke hadde turt å gjøre det, men når man får litt anonymitet så tørr man si litt mer enn ellers
Vis hele sitatet...
Det er vel heller på grunn av at de ikke har andre argumenter å komme med, eller et snevert ordforråd.
Sitat av Fashen
er du dust fortune? og slå jenter generelt er feigt som faen. og sparke jenter som ligger nede burde det automatisk være dødsstraff for. det er ikke mye bedre og sparke gutter som ligger nede men litt. for guttene har ofte hatt sjangsen til og "slåss" litt først. mens jentene ikke er noen slåskjemper somregel
Vis hele sitatet...
slåsskjempe eller ei, det er absolutt like feigt å sparke en gutt som ligger enn om en jente ligger nede. når slike hendelser skjer, så er det ikke slik at jenter står og måper heller. de kan slå de og.. akkurat som gutter.
Det overrasker meg at enkelte her er så overrasket og forskrekket over at folk hadde med seg slagvåpen til fest.. Hvor naive er dere egentlig? Det finnes nok av gærninger der ute, nordmenn som innvandrere, som drasser med seg kniver, knokejern og andre fæle ting når de skal på fest. Planlegger de å sloss? Nei. Men de er klare om noe skulle skje, og av erfaring vet de kanskje at det er greit å ha med seg først som sist.

Jeg forsvarer ikke det å bære våpen på gata, bare for "beskyttelsens skyld". Men jeg blir ikke overrasket over at folk gjør det, og jeg tenker alltid over hva slags personer jeg hever stemmen mot på fest. Enkelte er altid ute etter bråk, og at det dukker opp noen sånne på fester med over 50 stk på, overrasket meg ikke.
Sist endret av emphi; 14. mai 2008 kl. 14:58.
Skal jeg være helt ærlig, så er jeg drit lei av alt som har med vold / rasisme / innvandring / you name it å gjøre .. Det skjer nonstop, overallt, og ingen ser ut til å gjøre noe med det.

Rasister, voldsfikserte snørrunger og alle i nevntes underkategorier har jeg null respekt for. Faens dyr, hele gjengen. La dem bare banke hverandre sier jeg, så kanskje vi til slutt blir kvitt dem. Rabiate halvaper hele bunten ..
Henger meg på Lille Nikotin her. Klarer ikke helt å bry meg fordi en gjeng tilbakestående tyrkere banker opp en gjeng med rasister. Har vokst opp med denne typen fester og slåsskamper selv. Begge parter er stort sett like tussete i hodet, så om de vil denge løs på hverandre så får det være deres greie.
Sist endret av Banzai; 14. mai 2008 kl. 16:31.
hvor har du det ifra at de som ble banket opp er/var rasister (selv om sikkert flere av dem har blitt det nå hehe)
Bare sånn just in case du ikke har fått med deg noe som helst, det startet med drittslenging.
Sitat av DonTomaso
Likestillingskampen må fortsette slik at man over tid bryter ned machokulturen hvor menn tror de må bruke vold for å hevde sitt kjønn og for å forsvare sin ære. Dette gjelder både etnisk norske, og folk med minoritetsbakgrunn. Det aller aller meste av vold i samfunnet er begått av menn som har en skrudd idè om hva det er å være mann, og at ordentlige menn løser konflikter med vold.
Vis hele sitatet...
tror mye av problemet ligger i kulturkræsjen våre nye landsmenn møter.
jeg snakka med en palestiner i hebron når jeg var der for noen måneder siden, og da begynte vi å snakke om kultur og vold. og vi diskuterte spesielt dette om hvorfor de "alltid" er så voldelige. hvorfor skal de alltid ta hevn om en palestiner blir drept av en israeler f.eks.

han prøvde å forklare det med at hvis han sa noe frekt til meg; hva gjorde jeg da? svaret mitt var jo selvfølgelig at jeg ville bare svart noe tilbake, og det var det. men han skulle hinte til at jeg skulle ha drept han om han snakka dritt.


men, når jeg tenker over det så er det jo det du egentlig snakker om. heh.
Sitat av Fortune
Gosh, slike kommentarer irriterer meg. Det er vel for faen akkurat like feigt å sparke en gutt som ligger nede, han har jo ingenting å forsvare seg med han heller.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev folk, og la til spesielt jenter. Først og fremst fordi det er uvanlig, men også fordi um... har ingen spesiell god formulering på her, men fordi det er slik jeg er oppdratt/slik er min moral/etikk etc. Noe i den duren. Kom ikke på noe bedre. Gah

Og beklager for at jeg irriterte deg, jeg bryr meg om det.
Sitat av Fashen
jeg mener nå da at vold mot jenter er feigere uansett hvordan man vrir og vender på det jeg da. men er enig i at begge deler er grisefeigt
Vis hele sitatet...

Det der er kjønnsdiskriminering. Har jenter mer verdi enn gutter? Så lenge man ligger nede, så er det samme om man er gutt eller jente.


Sitat av Parkett
Helt forferdelig at folk gjør sånn, greit nok at de blir slengt dritt til, men og komme tilbake og overfalle andre med våpen, både jenter og gutter.

Norske eller innvandrere det er totalt uakseptabelt.
Vis hele sitatet...

Det er ikke mange innvandrere i forhold til nordmenn, men likevel blir mye av kriminaliteten begått av innvandrere, som regelt vold og voldtekt.
Sist endret av Stian91; 14. mai 2008 kl. 20:47.
Sitat av Lille Nikotin
Bare sånn just in case du ikke har fått med deg noe som helst, det startet med drittslenging.
Vis hele sitatet...
Det har jeg sett. men som flere skriver her var det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom de som slang dritt og de som fikk bank på kvelden siden de overnatta der. og man får tåle en frekk kommentar før man nesten dreper folk syntes nå jeg da. virker som det er blitt alt for lett og ty til grov/dødlig vold omdagen istedet for og prøve løse opp på andre måter eller i værstefall slåss 1on1. Hadde dog et litt annet syn på dette frem til en kompis av meg ble satt inn for uaktsomt drap. før det tenkte jeg aldri over slåsskamper etc men det kan gå galt så alt alt for lett. og spes med våpen innvolvert. det jeg egentlig prøver og komme frem til er at det er synd på de som ble banka opp.. uansett om en av de slang dritt før på kvelden eller om en av venna dems gjorde det.

Sitat av Stian91
Det der er kjønnsdiskriminering. Har jenter mer verdi enn gutter? Så lenge man ligger nede, så er det samme om man er gutt eller jente.
Vis hele sitatet...
greit greit. jeg gir meg her. dere får mene hva dere vil om akkurat det. men vold mot jenter er skammelig feigt uansett. men ja feigt og sparke gutter som ligger nede og. men tersklen for og gjøre det er blitt lik null nå omdagen. synd men sant
Sitat av Fashen
greit greit. jeg gir meg her. dere får mene hva dere vil om akkurat det. men vold mot jenter er skammelig feigt uansett. men ja feigt og sparke gutter som ligger nede og. men tersklen for og gjøre det er blitt lik null nå omdagen. synd men sant
Vis hele sitatet...

Slutt med idiot snakket ditt. Jenter og kvinner kan være like sterk eller sterkere enn gutter og menn. Kvinner og menn er like. Bare fordi de er bedre å se på, så betyr det ikke at de skal ha spesialbehandling. Feigt å deng løs på noen med slag våpen uansett om de ligger nede og uansett kjønn.
Sitat av Stian91
Slutt med idiot snakket ditt. Jenter og kvinner kan være like sterk eller sterkere enn gutter og menn. Kvinner og menn er like. Bare fordi de er bedre å se på, så betyr det ikke at de skal ha spesialbehandling. Feigt å deng løs på noen med slag våpen uansett om de ligger nede og uansett kjønn.
Vis hele sitatet...
Du blir sikkert bannet snart for å formulere deg som en prebuertal klovn og slenge dritt,men skal svare deg allikavel.

Kvinner og menn er IKKE like fysiologisk sett. For å påstå noe sånt må du være lettere tilbakestående. Menn har som regel langt mer muskler og en sterkere beinbyggning. En litt robust mann og en puslete kvinne har nok samme forskjeller i tåleevne som en voksen og et barn. Det er det første argumentet for at det å slå kvinner er VÆRRE enn menn.

Folk må se at ja, det er forskjeller på kjønnene. Ikke bare fysiologisk som nettopp nevnt, men også mtp hvordan vi ser på hverandre og normer og etikk i samfunnet. Kvinner slår sjelden,og mannemisshandling er et lite utbredt fenomen. Derimot blir/har blitt 1 av 4 (ell noe sånt) kvinner misshandlet av menn. Derfor er det viktig med sterker normer MOT fysisk vold mot jenter. Selvfølgelig er "ingen skal bli slått" den ideelle tankegangen, men den er like tåpelig å utopisk som "fred i verden".

EDIT: Poenget var altså at kvinner ofte blir utsatt for vold av f.eks kjæreste, noe som er helt forkastelig. Derfor er det viktig å opprettholde "sperren" mot det - jeg f.eks har aldri engang vurdert å slå en jente selv etter å ha fått flere over kjeften fra henne selv. Ikke fordi jeg synes det var urettferdig, men fordi det ikke er et alternativ for meg. Sånn vet jeg at mange andre tenker, og den tankegagen er ekstremt viktig å ivareta. Derfor mener jeg at enda handlingen i seg selv ikke er værre der og da er det generelt sett værre å gå fysisk til angrep på jenter.

bah, sykt vanskelig å få ned de tankene her :S
Sist endret av Elefanten; 14. mai 2008 kl. 21:06.
Sitat av Elefanten
Du blir sikkert bannet snart for å formulere deg som en prebuertal klovn og slenge dritt,men skal svare deg allikavel.

Kvinner og menn er IKKE like fysiologisk sett. For å påstå noe sånt må du være lettere tilbakestående. Menn har som regel langt mer muskler og en sterkere beinbyggning. En litt robust mann og en puslete kvinne har nok samme forskjeller i tåleevne som en voksen og et barn. Det er det første argumentet for at det å slå kvinner er VÆRRE enn menn.

Folk må se at ja, det er forskjeller på kjønnene. Ikke bare fysiologisk som nettopp nevnt, men også mtp hvordan vi ser på hverandre og normer og etikk i samfunnet. Kvinner slår sjelden,og mannemisshandling er et lite utbredt fenomen. Derimot blir/har blitt 1 av 4 (ell noe sånt) kvinner misshandlet av menn. Derfor er det viktig med sterker normer MOT fysisk vold mot jenter. Selvfølgelig er "ingen skal bli slått" den ideelle tankegangen, men den er like tåpelig å utopisk som "fred i verden".

EDIT: Poenget var altså at kvinner ofte blir utsatt for vold av f.eks kjæreste, noe som er helt forkastelig. Derfor er det viktig å opprettholde "sperren" mot det - jeg f.eks har aldri engang vurdert å slå en jente selv etter å ha fått flere over kjeften fra henne selv. Ikke fordi jeg synes det var urettferdig, men fordi det ikke er et alternativ for meg. Sånn vet jeg at mange andre tenker, og den tankegagen er ekstremt viktig å ivareta. Derfor mener jeg at enda handlingen i seg selv ikke er værre der og da er det generelt sett værre å gå fysisk til angrep på jenter.

bah, sykt vanskelig å få ned de tankene her :S
Vis hele sitatet...

Kvinner er svak fordi de er opplært seg til å te seg som en "kvinne". Kvinner har like stor mulighet til å bli like fysisk sterk som menn. Det er mange menn som har blitt overfalt av kvinner, men de snakker ikke om det i frykt for å bli latterligjort.


Og unnskyld meg at jeg ikke liker kjønnsdiskriminering.
Sist endret av Stian91; 14. mai 2008 kl. 21:21.
Kvinner har like stor mulighet til å bli like fysisk sterk som menn
Vis hele sitatet...
Du er meg en morsom en du
Sterke kan dem bli, men like sterke? nei den må du lengre ut på landet med gutt.
Sitat av Stian91
Kvinner er svak fordi de er opplært seg til å te seg som en "kvinne". Kvinner har like stor mulighet til å bli like fysisk sterk som menn. Det er mange menn som har blitt overfalt av kvinner, men de snakker ikke om det i frykt for å bli latterligjort.


Og unnskyld meg at jeg ikke liker kjønnsdiskriminering.
Vis hele sitatet...

Jeg håper du leser hva du skriver!
Sitat av Stian91
Kvinner er svak fordi de er opplært seg til å te seg som en "kvinne". Kvinner har like stor mulighet til å bli like fysisk sterk som menn. Det er mange menn som har blitt overfalt av kvinner, men de snakker ikke om det i frykt for å bli latterligjort.


Og unnskyld meg at jeg ikke liker kjønnsdiskriminering.
Vis hele sitatet...
Haha, herregud så ignorant du er. Menn har et ekstremt mye mer anabolt miljø i kroppen sin og er fra naturens side både høyere og sterkere. En mann er langt sterkere enn en kvinne naturlig, og jo mer man trener jo mer markant blir forskjellen. Men drit i gå offtopic med argumenter som normal allmennkunnskap tilbakeviser.
Tro hva dere vil. Selv om de fleste kvinner er svakere enn menn, så kan de bli sterkere og like sterk hvis de trener og går inn for det.
Sitat av Stian91
Tro hva dere vil. Selv om de fleste kvinner er svakere enn menn, så kan de bli sterkere og like sterk hvis de trener og går inn for det.
Vis hele sitatet...
Merklig at ALLE verdensrekorder i idrett og vektløfting er satt av menn da? Eneste stedet jenter har en sjans er skiflyving
Javel javel.. La vær å likestill kvinner med menn og undertrykk dem da. Greit for meg hva dere gjør og mener.
Sitat av Elefanten
Merklig at ALLE verdensrekorder i idrett og vektløfting er satt av menn da? Eneste stedet jenter har en sjans er skiflyving
Vis hele sitatet...
Også finnes det ikke kvinner i spesialstyrkene! tilfeldig, nei!
Dette er latterlig, folk som samler en gjeng og går til angrep på teltere burde få psykisk hjelp, de kan virkelig ikke ane hva de driver med.
Hater å høre om slike episoder, minner meg på hvor voldelige enkelte individer er her i landet.
Elefanten sa vel det jeg i prinsippet tenkte på, kudos.
Sitat av Banzai
Henger meg på Lille Nikotin her. Klarer ikke helt å bry meg fordi en gjeng tilbakestående tyrkere banker opp en gjeng med rasister. Har vokst opp med denne typen fester og slåsskamper selv. Begge parter er stort sett like tussete i hodet, så om de vil denge løs på hverandre så får det være deres greie.
Vis hele sitatet...
Selv om det kom noen rasistiske komentarer fra noen av de som var der opp betyr ikke det at alle er rasister:P
Sitat av gulunderstrek
Hva faan er det du prøver å si? ta det som menn? Angriperne tok dem det som menn? Hvordan kan noen ord rettferdigjøre, fly på og bank alt som snorker i et telt før dem skjønner vi er her? Om det som blei sagt gjorde så vondt at de måtte ta igjen, hvorfor ikke bare fly på dem der og da? Ok de er mange, vent til de kommer ned fra skauen og ta de en og en når de er aleine. Eller bare skrik jævla potit tilbake så har dem fått samma sausen dem også
Vis hele sitatet...
Nei, prøver ikke å si at angriperne tok det som menn. Trodde jeg gjorde det veldig klart at jeg sa at de var kjipe de og. Men saken er vel det at det kommer noen folk til et sted, og de som var der først var flest så de var ganske så ufine mot de som kom, aner ikke hvem som starta men ifølge han godeste jeg siterte så var det ikke akkurat demokratiske og liberale meninger som blei slengt i lufta, så da tok de med seg noen kompiser som denga dem. enkelt penkelt. messer du med feil folk får man deng, og det var det dissa gjorde, så for å sitere hva hun kjære mor sa da jeg var lite: er du med på leken før du tåle steken. og drit langt i å sutre i media og prate om hevn når du blei brent.

Sitat av Fredriker
Selv om det kom noen rasistiske komentarer fra noen av de som var der opp betyr ikke det at alle er rasister:P
Vis hele sitatet...
kansje ikke, men for å si det som snuten, da bør du få deg andre venner!
Off Topic:
For det første, NP er verken rasistiske eller nazistiske! Jeg er IKKE medlem der selv, men jeg har giddet å sitte meg inn i tingene litt før jeg bare lirer av meg dritt om at de er rasister, nazister, og alle andre slags "ist" er..

Norgespatriotene er en politisk gruppering som er registrert i brønnøysundsregisteret og anses som helt lovlig. Hadde de vert rasister/nazister som mange her påstår hadde de ikke fått lov til å drive. Så bare la vær å heng dere så jævlig opp i NP. Hvis dere ikke liker de, og føler at dere må kommentere de, så vennligst gjør det saklig. Personlig støtter jeg ikke NP og deres meninger, men jeg respekterer de for at de gjør noe de tror på selv og det på en ordentlig måte. De er ikke noe verre/bedre enn noen andre!

On Topic:
Denne saken om ungdommene på telttur er helt absurd! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noe sånnt kan skje i det hele tatt. Men jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at det må ha lagt noe bak, men det forsvarer uansett ikke det som har skjedd.
Det er jo helt tydelig at det må iverksettes tiltak i drammen for å forebygge hevnaksjoner og det at noe sånnt kan skje igjen.

Denne saken blir jo ekstra jævlig m.t.p. At de var så hensynsløse som de var. Hadde uhellet vert ute kunne det lett gått menneskeliv tapt i denne saken. Og ikke bare det; En ting er å angripe gutter/menn (ikke at det er bra i det heletatt), MEN det å banke dritten ut av jenter/kvinner er totalt forkastelig!

Jeg håper varkelig de ansvarlige får sin straff!
Vel, hvis jentene var blant dem som slang rasistisk med leppa (sett at noen faktisk gjorde det), sA ser jeg ikke noen mindre grunn til A denge l0s pA dem enn de andre. Jeg sier ikke at det A denge l0s pA noen er en OK l0sning. Bare at hadde noen f0rst gjort noe voldelig sA kan jeg ikke se hvorfor man skal vise hensyn til kj0nn, man er jo allerede pissed nok til A faktisk banke opp noen og da er det vel andre ting som er mer viktig for deg enn hvorvidt det er jente eller gutt?
Sitat av Fudge

Dere fikk deng, ta det som menn og innrøm at dere blei for få, kjipt for dere. drit i gå til media, og bable om mann mot mann. Dere fikk deng, sånn kan det gå når dere kødder med feil folk.
Vis hele sitatet...
Fy faen, snakk om idiotisk ting å skrive!! Det har blitt forklart flere ganger, at de som fikk juling ikke var med på bråket som fant sted tidligere på kvelden. "Ta det som menn og innrøm at dere blei for få"?? Herregud, de lå jo og sov i teltene sine! Dette angrepet var direkte feigt, for ikke å snakke om brutalt. Her kunne liv ha gått tapt, ren flaks at det ikke skjedde!

Jeg er ingen rasist, bare så det er sagt. I mine øyne handler dette om voldelige tomskaller, enkelt og greit...NP ler jeg av, det er langt ifra sikkert at de en gang får stille til valg. Man må som kjent ha fem tusen underskrifter, noe jeg ser for meg (og forsåvidt håper) de ikke vil få.

Jeg håper gjerningsmennene får den straffen de fortjener!
disse mennene uansett farge skulle vært hengt på en galge
Sitat av MadGonzo
disse mennene uansett farge skulle vært hengt på en galge
Vis hele sitatet...
Det er vel litt vel overdrevet?

Ingen andre enn de som faktisk var der kan vel egentlig vite hva som skjedde. Hvem vet hva folk "glemmer" å fortelle?
Sitat av Fashen
er du dust fortune? og slå jenter generelt er feigt som faen. og sparke jenter som ligger nede burde det automatisk være dødsstraff for. det er ikke mye bedre og sparke gutter som ligger nede men litt. for guttene har ofte hatt sjangsen til og "slåss" litt først. mens jentene ikke er noen slåskjemper somregel
Vis hele sitatet...

La meg spørre deg, hva hadde du gjort om en jente/kvinne hadde gått til angrep på deg, slått til deg i ansiktet, sparket etc, hadde du stått stille og bare tatt imot alt? Etter som du skriver så vil jeg tro du hadde gjort det, jeg lever etter en ganske enkel regel, om jenter slår meg først, så anser jeg det som at de er like tøffe som gutter, og da slår jeg tilbake.

Selvfølgelig, det er annerledes om jenta er uskyldig, men ingen av oss vet hva som skjedde der oppe, jentene som henger med sånne typer som de som ble banka opp, vet jeg er flinke til å slenge med leppa når de vet at kjærestene deres beskytter dem, du kan ikke bare slenge ut masse dritt og så tro at du kan gjemme deg for konsekvensene bare fordi du er 'kvinne' og stiller lavere enn menn fordi du ikke er like sterk, da holder du heller kjeft.
Sitat av undik
Off Topic:
For det første, NP er verken rasistiske eller nazistiske! Jeg er IKKE medlem der selv, men jeg har giddet å sitte meg inn i tingene litt før jeg bare lirer av meg dritt om at de er rasister, nazister, og alle andre slags "ist" er..

Norgespatriotene er en politisk gruppering som er registrert i brønnøysundsregisteret og anses som helt lovlig. Hadde de vert rasister/nazister som mange her påstår hadde de ikke fått lov til å drive. Så bare la vær å heng dere så jævlig opp i NP. Hvis dere ikke liker de, og føler at dere må kommentere de, så vennligst gjør det saklig. Personlig støtter jeg ikke NP og deres meninger, men jeg respekterer de for at de gjør noe de tror på selv og det på en ordentlig måte. De er ikke noe verre/bedre enn noen andre!
Vis hele sitatet...
1: at NP ikke er en gjeng med rasister/nazister er bare tull, du må selvsagt få lov til å mene noe annet, men det er de.

2: Det er faktisk ikke noe ulovlig i seg selv med en rasistisk/nazistisk organisasjon, så du aner igjen ikke hva du snakker om.
Sitat av atomet
1: at NP ikke er en gjeng med rasister/nazister er bare tull, du må selvsagt få lov til å mene noe annet, men det er de.

2: Det er faktisk ikke noe ulovlig i seg selv med en rasistisk/nazistisk organisasjon, så du aner igjen ikke hva du snakker om.
Vis hele sitatet...
Da var det oss to igjen da:P Hvorfor ender vi alltid opp på motsatt side?

Iallefall, det du sier der er selvsagt ikke riktig.
Vennligst les: Rasismeparagrafen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av undik
Iallefall, det du sier der er selvsagt ikke riktig.
Vennligst les: Rasismeparagrafen
Vis hele sitatet...
...som det skal rimelig mykje til for å bli dømt for å bryte. Tore Tvedt har ikkje greid å bli dømt for brot på denne, og det er ikkje fordi han ikkje har prøvd. Eg trur ikkje domstolane sin definisjon av rasisme passer heilt med terrenget i dette spørsmålet...
Kjære deg undik,
jeg tror du bør lese gjennom 135a på nytt. Siden jeg er snill legger jeg den med her, rett ut av lovdata.no:
§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.
Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres
a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn, eller
c) homofile legning, leveform eller orientering.
Vis hele sitatet...
Fortell meg nå, hvor står det noe her om organisasjoner? Jeg kan nemlig bare se noe om ytringer og symboler? Så med mindre du kan vise meg noe som tilsier at rasistiske organisasjoner er ulovlige i norge, så har det argumentet ditt for at NP ikke er en gjeng med rasistiske og nazistiske tapere tryna grovt.
Flott at du svarer med å bevise det jeg skulle frem til Atomet..
...offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring...
Vis hele sitatet...
NP er vel en offentlig oganisajon, siden de er et politisk parti registrert i BRREG ? Riktig?
Det å være rasistisk/nazistisk er vel diskriminerende eller hatefulle ytringer?
(Det synes iallefall jeg)

Det vil vel igjen si at hvis NP hadde vert rasistisk/nazistisk, hadde de vert ulovlige ifølge § 135a? Tror ikke det var noe som "tryna grovt" her iallefall slik jeg ser det.

O.T.
Du må ikke tro at jeg er pro-NP, hvis det er det som tenner deg!
Jeg mener bare at NP er en politisk, lovlig organisasjon, som ikke hadde fått drevet hvis de var nazi/rasi -ster. Og at det ikke er vits i å trekke forhastede konklusjoner og si at de er et rasist/nazist parti fylllt med tullinger, BARE fordi de har en streng innvandringspolitikk!?!

Hadde vert fint hvis du kunne kommet med noen argumenter for hvorfor de i såfall er rasister/nazister/tullinger.
Sist endret av undik; 20. mai 2008 kl. 00:13.
Det skremmer meg at denne tråden virker til å ha overvekt av folk som vil forsvare overgrepsmennene og i tillegg bagatellisere vold mot kvinner. Var ikke klar over at folk synes det er OK å lynsje en gruppe mennesker med våpen bare fordi noen av de kan ha slengt med leppa.
Sitat av undik
Flott at du svarer med å bevise det jeg skulle frem til Atomet..


NP er vel en offentlig oganisajon, siden de er et politisk parti registrert i BRREG ? Riktig?
Det å være rasistisk/nazistisk er vel diskriminerende eller hatefulle ytringer?
(Det synes iallefall jeg)

Det vil vel igjen si at hvis NP hadde vert rasistisk/nazistisk, hadde de vert ulovlige ifølge § 135a? Tror ikke det var noe som "tryna grovt" her iallefall slik jeg ser det.

O.T.
Du må ikke tro at jeg er pro-NP, hvis det er det som tenner deg!
Jeg mener bare at NP er en politisk, lovlig organisasjon, som ikke hadde fått drevet hvis de var nazi/rasi -ster. Og at det ikke er vits i å trekke forhastede konklusjoner og si at de er et rasist/nazist parti fylllt med tullinger, BARE fordi de har en streng innvandringspolitikk!?!

Hadde vert fint hvis du kunne kommet med noen argumenter for hvorfor de i såfall er rasister/nazister/tullinger.
Vis hele sitatet...
Dude. De jobber for et RENT, ETNISK, NORSKT, NORGE.
Du skal ikke bruke mange minuttene på den siden før du skjønner hvor de ligger i den saken, ikke hvis du er litt oppegående.
Sitat av rune420
Det skremmer meg at denne tråden virker til å ha overvekt av folk som vil forsvare overgrepsmennene og i tillegg bagatellisere vold mot kvinner. Var ikke klar over at folk synes det er OK å lynsje en gruppe mennesker med våpen bare fordi noen av de kan ha slengt med leppa.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg der! Det skremmer virkelig meg også.

Sitat av torsken
Dude. De jobber for et RENT, ETNISK, NORSKT, NORGE.
Du skal ikke bruke mange minuttene på den siden før du skjønner hvor de ligger i den saken, ikke hvis du er litt oppegående.
Vis hele sitatet...
"Dude"
Du kan ikke sammenligne det å være nasjonal-patriotisk med å være nazirasist fra helvete.
De er ikke akuratt som at de er ute etter å slakte alle jøder, eller drepe alle mørkhudete.
Men kansje man må være litt oppegående (som du sier) for å forstå den forskjellen?
Sist endret av undik; 20. mai 2008 kl. 01:12.
Fuck norgespatriotene og fuck rasisme.

men likevel vil jeg si

jævla utlendinger, leste i artikkelen at det var snakk om våpenbruk om det ble til en hevnaksjon.
Kor ble det av de gode gamle tider da man gjorde opp me nævan istede for å gå med kniv te enhver tid?
*uten å ha lest alt*

Jeg kjenner non av de involverte.. Og de som var på telttur er LANGT ifra uskyldige! De har bråket med hverandre før (begge sider er kjent for å sloss på fester osv, ofte uten grunn.) De som ble overfalt hadde ringt Mr. X og sagt at han hadde torpedoer etter seg hver dag, hver time, hvert minutt, hvert sekund. Han følte seg truet og fant ut hvor dem var.. Så tok han med seg noen venner og gjorde det som står i avisene~ Jeg venter egentlig bare på å høre om at de blei banka igjen...

begge sider er etter min mening like gode. Eller dårlige.
Sitat av Xasma
*uten å ha lest alt*

Jeg kjenner non av de involverte.. Og de som var på telttur er LANGT ifra uskyldige! De har bråket med hverandre før (begge sider er kjent for å sloss på fester osv, ofte uten grunn.) De som ble overfalt hadde ringt Mr. X og sagt at han hadde torpedoer etter seg hver dag, hver time, hvert minutt, hvert sekund. Han følte seg truet og fant ut hvor dem var.. Så tok han med seg noen venner og gjorde det som står i avisene~ Jeg venter egentlig bare på å høre om at de blei banka igjen...

begge sider er etter min mening like gode. Eller dårlige.
Vis hele sitatet...
Du kjenner ikke noen av de involverte. Dine videre antagelser er basert på rykter som har gått gjennom mange ledd. Dette er barnehagenivå. I barnehagen har de en hviskelek der det som opprinnelige ble visket kommer helt fordreid ut etter mange ledd.

Uansett om det vi snakker om uryddige mennesker på begge sider i en konflikt, med mennesker som lett havner havner i problemer, gir det ingen som helst moralske eller juridisk rett til å gå løs på og skade mennesker endatil med våpen.

Politiet har tatt så kraftig tak i voldsmennene at noen hevn er helt uaktuelt.
Sitat av Fudge
Nei, prøver ikke å si at angriperne tok det som menn. Trodde jeg gjorde det veldig klart at jeg sa at de var kjipe de og. Men saken er vel det at det kommer noen folk til et sted, og de som var der først var flest så de var ganske så ufine mot de som kom, aner ikke hvem som starta men ifølge han godeste jeg siterte så var det ikke akkurat demokratiske og liberale meninger som blei slengt i lufta, så da tok de med seg noen kompiser som denga dem. enkelt penkelt. messer du med feil folk får man deng, og det var det dissa gjorde, så for å sitere hva hun kjære mor sa da jeg var lite: er du med på leken før du tåle steken. og drit langt i å sutre i media og prate om hevn når du blei brent.



kansje ikke, men for å si det som snuten, da bør du få deg andre venner!
Vis hele sitatet...
Vel når det er fest så er du ikke venner med alle som er der ?? For meg er det å få nye venner halvparten av morroa med fest