Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1747
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen erfaring med psilocybe cubensis hillbilly hvordan var opplevelsen deres var det mer visuals , og er det mye bodyload på den eller var det en rolig og kontrollerbart trip, og hvordan er doseringen sammenlignet med flein etc.

takk
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
A cube is a cube, utenom Penis Envy. Doseres som all annen cubensis.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor er penis envy annerledes? Har 1 gram hjemme. Lite erfaring med sopp. Er den sterkere?
Er som han over her sier, en cube er en cube. Disse strain navnene er i hovedsak kun for markedsføring, eller så får de navnet sitt etter hvor de ble oppdaget. Potensen på en Cubensis, eller en hvilken som helst annen Psilocybe sopp er sterkt varierende selv fra sopp til sopp, og da spesielt om soppen ikke er dyrket fra et isolat.

Det sies at Penis Envy er mer potent fordi denne tar lengre tid å gro enn andre strainer av Cubes, og myceliumet får derfor lengre tid til å produsere virkestoffer. Men dette er heller ikke noe som er satt i stein, har selv prøvd PE'er som har vært svake. Alt koker ned til genetikk og flaks.

PE er forøvrig en mutasjon av Cubensis arten.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har noe erfaringer med Cubensis B+ ??
Tja. Man har også strainen Enigma. At cubes er cubes er jeg ikke heelt overbevist om.
Det er 4 virkestoffer i en Psilocybe sopp, hvor 2 er aktive og disse er Psilocybin og Psilocin. Du har også Baeocystin og norbaeocystin som fungerer som analoger til Psilocin. Eneste forskjellen mellom strains, og selv arter av Psilocybe sopp er mengden av disse virkestoffene.

Det er ikke det samme som med Cannabis, som kan ha flere hundre forskjellige stoffer som varierer fra strain til strain.

Analog til Psilocybin* mente jeg å skrive
Sist endret av Cityreefah; 1. desember 2022 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Det er 4 virkestoffer i en Psilocybe sopp, hvor 2 er aktive og disse er Psilocybin og Psilocin. Du har også Baeocystin og norbaeocystin som fungerer som analoger til Psilocin. Eneste forskjellen mellom strains, og selv arter av Psilocybe sopp er mengden av disse virkestoffene.

Det er ikke det samme som med Cannabis, som kan ha flere hundre forskjellige stoffer som varierer fra strain til strain.
Vis hele sitatet...
Nå ser jeg at du også skrev cubes er cubes. Men det menes vel vanligvis mer i retning hvor potent de er/hvordan de oppleves. Og det er det jeg ikke er helt overbevist om. Ikke at de har andre typer virkestoff. Men forskjellig mengde og forhold mellom de ulike stoffene. At cannabis har forskjellige typer virkestoff fra strain til strain er nytt for meg.(Ikke mengde og styrke)
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Nå ser jeg at du også skrev cubes er cubes. Men det menes vel vanligvis mer i retning hvor potent de er/hvordan de oppleves. Og det er det jeg ikke er helt overbevist om. Ikke at de har andre typer virkestoff. Men forskjellig mengde og forhold mellom de ulike stoffene. At cannabis har forskjellige typer virkestoff fra strain til strain er nytt for meg.(Ikke mengde og styrke)
Vis hele sitatet...
Joda, men disse virkestoffene varierer i mengde fra sopp til sopp også innenfor samme strain.

Det finnes ingen strain der ute som stabilt inneholder de samme mengdene virkestoffer, selv isolater vil variere, bare i mindre grad.