Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 8736
Agnostiker er kanskje feil ord å bruke. Men det finne verken beviser for Krishna, Gud, Jesus, enhjørninger osv om de eksisterer eller ikke.
Det jeg synes er rart er at folk er så påståelige uten noe som helst bevis. Så kan man strø så mye sukker over ordene sine men det forandrer ingenting
folk som går rundt og tror at bibelen fantasi lever farlig. sett for mye på moderne media? en av langtidsmålene til storpolitikerene (som er satanister) er å prøve å fjerne bibelen.
ingen bøker i historien er mer dokumentert enn nye testamentet. og det står tydelig at veien til den andre døden er bred og kort, veien til himmelen er smal og lang. og bare noen få vil finne veien. fortsetter dere å avvise gud vil dere få et solid sjokk når dere dør, og der er ingen vei ut. noensinne!
selv om faktisk sku vise seg å være feil er det likevel verdt det. mange avviser bibelen fordi de ikke ønsker den måten å leve på, de vil heller leve i synd og hor. selv om hver eneste menneske på planeten vet det egentlig er feil. og hvordan vet de at det er feil egentlig? er dette bare konstruert av den sosiale kulturen?
kan du f.eks bevise at du elsker familien din?

Sitat av einar83 Vis innlegg
de vil heller leve i synd og hor.
Vis hele sitatet...
Et liv i hor og synd er verdt en evighet i flammene, men takk for omtanken O' hellige korsfarer.
Som de fleste i Norge har jeg vokst opp i en kristen kultur, er konfirmert kristelig og vært med på dåp, bryllup og begravelser i kirka for familie og venner. Det er ingen i min familie som er personlig kristne, men de ser på seg selv som kristne. Det er fordi Gud er et metafysisk begrep, noe man snur seg mot i stunder hvor følelser er sterke og man trenger tradisjoner for å lette bearbeidelsen av typisk dødsfall men også for å feire hendelser som bryllup og fødsler.
Jeg er ingeniør, har studert mye realfag og tenker at Gud har ingen posisjon i vitenskapen. Men jeg vil si at jeg er kristen og tror på Gud som en del av min kultur, tradisjon og som et verktøy for å håndtere følelser.
Som eksempel så definerer man i fysikken tid som en bestemt strålingsatferd på atomnivå, men et menneske opplever tid som noe helt annet, det er det jeg mener med at Gud er metafysisk.
Jeg tror at religion gjør livet lettere men religion må være til for mennesker og ikke for å kontrollere eller styre mennesker; slik det i stor grad har vært og fortsatt er.
Ja jeg tror på Gud, men hen er inkluderende, tilgivende og uendelig god .
@Drum: Takk for at du setter motparten i et bedre lys.

Hadde jeg hatt et par pils innabords ville jeg kanskje sagt at du egentlig bare projiserer dine egne verdier inn i noe du kaller "Gud". Hva med å ta litt mer kred for å være et godt menneske?
@Fulmen se på alt man har fått til med en felles plattform for følelser, Newton og Hendel er jo bare helt fantastisk. Skal vi alle være kalde og ikke tro på noe så blir alt bare trist.

Vi er mennesker og ikke maskiner.
Sist endret av drankshrank; 29. november 2022 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvem sier at jeg ikke tror på noe?
Jeg tror på mennesker.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Jeg tror på mennesker.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke møtt mange nok
Sitat av xylometazolin Vis innlegg
Et liv i hor og synd er verdt en evighet i flammene, men takk for omtanken O' hellige korsfarer.
Vis hele sitatet...
Nja, det er det vel strengt talt ikke. Jeg sier ingenting om at det er ekte, men om det hadde vært det, så kan du jo prøve å holde fingeren din over en flamme i ett minutt og fra det regne ut en evighet i total pine.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ronniba Vis innlegg
Nja, det er det vel strengt talt ikke. Jeg sier ingenting om at det er ekte, men om det hadde vært det, så kan du jo prøve å holde fingeren din over en flamme i ett minutt og fra det regne ut en evighet i total pine.
Vis hele sitatet...
Da har du bare ikke bedrevet nok synd og/eller hor.
Sitat av robhol Vis innlegg
Da har du bare ikke bedrevet nok synd og/eller hor.
Vis hele sitatet...
🤣🤣🤣 Kanskje jeg må step up the game?
For min del:
Religion er bare for å ha noe større å tro på.
Samme hvilken gud man tilber, det er det samme alt sammen.
Før ble det brukt for å kontrollere folk, nå er det mer en slags hobbyklubb for spesielt intresserte.

Bibelen, koranen osv. kan sammenlignes med eventyrbøkene til feks Asbjørnsen & Moe, bare en samling med forskjellige eventyr, historier og noveller skrevet for underholdning.

Finnes det en himmel og ett helvete, så er det jo i helvete alt det morsomme er.
Himmelen fremstår jo som ett sted man må være helt perfekt og ikke kan ta seg en sigg eller en øl, mens i helvete kan du drikke til du stuper, røyke deg så fjern at du ser trippelt og ha all den sexen du vil, så lenge du tåler litt tortur her og der.
Verdt det synes jeg
Sist endret av JatterMed; 1. desember 2022 kl. 11:19.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Agnostiker er kanskje feil ord å bruke. Men det finne verken beviser for Krishna, Gud, Jesus, enhjørninger osv om de eksisterer eller ikke.
Det jeg synes er rart er at folk er så påståelige uten noe som helst bevis. Så kan man strø så mye sukker over ordene sine men det forandrer ingenting
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen bevis for Donald Duck heller, det betyr ikke at løgnen kan være sannhet...

Men døden er ekte, holder ikke det?

Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Har faktisk opplevd mye av det samme selv og livet går ikke på skinner nå heller men er 1000 ganger bedre enn da jeg brukte alkohol og piller istedenfor. Og i tillegg er jeg blitt en meget velstående person.
Jeg velger også en sunn livstil der sunn mat og fysisk aktivitet (yoga, mye husarbeid, turgåing etc.) gir meg både ro og livsglede og den veien jeg er inne på nå tror jeg ikke er tilfeldig, men styrt av høyere makter som takk for min innsats i hans tjeneste.
Vis hele sitatet...
Det er slik de kristne opererer, de lyver til barn og de svakeste...
Selv ville jeg heller valgt en dødelig dose med sprit og piller fremfor Jesus...
Dessuten er herre-yoga okkult virksomhet, så vi sees i Helvete.
Sist endret av Montezuma; 1. desember 2022 kl. 16:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ronniba Vis innlegg
🤣🤣🤣 Kanskje jeg må step up the game?
Vis hele sitatet...
Har en liste med anbefalinger som kanskje kan ryste din grunn litt😂 Dog må du også tre inn i en gitt rolle som passer inn i den gitte anbefaling
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det finnes ingen bevis for Donald Duck heller, det betyr ikke at løgnen kan være sannhet...

Men døden er ekte, holder ikke det?



Det er slik de kristne opererer, de lyver til barn og de svakeste...
Selv ville jeg heller valgt en dødelig dose med sprit og piller fremfor Jesus...
Dessuten er herre-yoga okkult virksomhet, så vi sees i Helvete.
Vis hele sitatet...
Hva har yoga med okkultisme å gjøre? Jeg har drevet med slikt i årevis og ikke hatt noen okkulte opplevelser av det ennå? Man trenger ikke å blande inn meditasjonsdelen i yoga men kun gjøre uttøyningsøvelsene som forhindrer at man blir stiv og får muskelsmerter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Hva har yoga med okkultisme å gjøre? Jeg har drevet med slikt i årevis og ikke hatt noen okkulte opplevelser av det ennå? Man trenger ikke å blande inn meditasjonsdelen i yoga men kun gjøre uttøyningsøvelsene som forhindrer at man blir stiv og får muskelsmerter.
Vis hele sitatet...
Så meditasjon er okkulte greier altså?

Hvor går grensen mellom okkultisme og satanisme? eller er det noe overlapp, har du noe skjema å henvise til?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så meditasjon er okkulte greier altså?

Hvor går grensen mellom okkultisme og satanisme? eller er det noe overlapp, har du noe skjema å henvise til?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv fått visjoner tidligere når jeg har drevet med meditasjon. Hvorvidt det har noe med okkultisme å gjøre, vet jeg ikke og gidder egentlig ikke å bry meg så mye med det. Dersom noen andre vil greie ut om okkultisme-begrepet så får heller de gjøre det.
Det var imidlertid den andre innleggeren som kom med påstand om at yoga hadde noe med okkultisme å gjøre.