Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3159
Rett på sak.

Den siste tiden har jeg blitt fortalt rykter av nære at noen crackheads/methheads eller hva du vil kalle det har planlagt å rane/bryte seg inn hos meg, jeg har hatt tidligere erfaring med rusmidler og uhyggelig miljø men har lagt det livet bak meg og er på go vei og få livet på plass igjenn.
Klokken 03:30 inatt ligger jeg i senga og scroller på reddit minding my own business til jeg hører traskelyder utenfor boligen, jeg skjønner med en gang at noen er utenfor så jeg hopper opp av senga lynraskt og har godt blikk fra soverom til stue hvor jeg har vindu åpen og ser bevegelser som om noen tukler med vinduet. Jeg skrur på lys i boligen kler på meg bokser og skjorte raskt og undersøker, heldigvis hadde dem forsvunnet da jeg lukket vindu og sikret at ingen kan komme seg inn.

Så her er greia

Hvor går grensene når det kommer til selvforsvar hvis noen er ute etter å ta meg ved å bryte seg inn hos meg? Nå skjønner jeg ikke hvorfor noen er ute etter meg men har for lenge siden sluttet å prøve å forstå meg på tankegangen til narkiser men jeg føler meg utrygg hvor jeg bor så det første jeg tenker på er og skaffe meg våpen i noe form for knivblad eller lignende.
Hvor hardt kan jeg bli straffet hvis jeg ser meg nødt til og bruke det hvis en uhyggelig situasjon skulle oppstå?
Sist endret av Travis; 4. november 2022 kl. 06:24.
Jeg er ingen jurist, men det er lov å forsvare seg i Norge - så lenge ditt liv er i fare kan du til og med drepe en person hvis det er kun det som kan stoppe dem. Men situasjonen må være ganske klar - du kan f.eks. ikke sette opp bjørnefeller utenfor husveggene eller skyte hagle ut av vinduet fordi du så en kar i buska og ble redd for ditt liv.

Når du evt. driver og forsvarer deg, så må du stoppe med en gang faren opphører - f.eks. crackheads prøver å stikke av eller ligger i forsterstilling på gulvet - hver slag eller stikk du kommer til å påføre en person som ikke lenger utgjør fare for deg blir du straffet for.

Anbefaler heller å kjøpe en sånn drittsterk lampe med bevegelsessensor, disse pleier å gjøre folk usikre. Husker selv da jeg besøkte en dealer som hadde en sånn lampe midt på husveggen, lyste opp alt sammen, en føler seg "sett" og usikker.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Jeg er ingen jurist, men det er lov å forsvare seg i Norge - så lenge ditt liv er i fare kan du til og med drepe en person hvis det er kun det som kan stoppe dem. Men situasjonen må være ganske klar - du kan f.eks. ikke sette opp bjørnefeller utenfor husveggene eller skyte hagle ut av vinduet fordi du så en kar i buska og ble redd for ditt liv.

Når du evt. driver og forsvarer deg, så må du stoppe med en gang faren opphører - f.eks. crackheads prøver å stikke av eller ligger i forsterstilling på gulvet - hver slag eller stikk du kommer til å påføre en person som ikke lenger utgjør fare for deg blir du straffet for.

Anbefaler heller å kjøpe en sånn drittsterk lampe med bevegelsessensor, disse pleier å gjøre folk usikre. Husker selv da jeg besøkte en dealer som hadde en sånn lampe midt på husveggen, lyste opp alt sammen, en føler seg "sett" og usikker.
Vis hele sitatet...
https://kampanje.com/medier/2022/08/...e-crime-serie/

Direktørsaken viser at du kan gjøre veldig mye skade når du påberoper deg nødverge.

TS: Sett ut rykte selv om at du har våpen hjemme, og gjør det krystallklart at du kommer til å gå langt dersom noen bryter seg inn.
Anonym bruker
"Klar Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rosander Vis innlegg
https://kampanje.com/medier/2022/08/...e-crime-serie/

Direktørsaken viser at du kan gjøre veldig mye skade når du påberoper deg nødverge.

TS: Sett ut rykte selv om at du har våpen hjemme, og gjør det krystallklart at du kommer til å gå langt dersom noen bryter seg inn.
Vis hele sitatet...
Så skal en heller aldri være redd for å påberope seg nødverge om det skulle være nødvendig. Nøler man så sliter man.
Anonym bruker
"Klar Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så skal en heller aldri være redd for å påberope seg nødverge om det skulle være nødvendig. Nøler man så sliter man.
Vis hele sitatet...
Det sagt så stiller nødvendighetsprinsippet og proporsjonalitetsprinsippet sterkt om man velger å påberope seg nødverge.
Er dette noe man faktisk må si høyt, så gjerningsmannen hører det?

Eller hva menes med å påberope seg nødverge?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det sagt så stiller nødvendighetsprinsippet og proporsjonalitetsprinsippet sterkt om man velger å påberope seg nødverge.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å se direktøren dokumentaren, gjeldene rettspraksis om du tar den saken i betraktning er at du kan gå veldig langt.

8 knivstikk mot en ubevæpnet person, 2 mot 1, vitner/fluktmuligheter i umiddelbar nærhet.
Nødverge i følge dommen.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Er dette noe man faktisk må si høyt, så gjerningsmannen hører det?

Eller hva menes med å påberope seg nødverge?
Vis hele sitatet...
Nei, det er noe gjør ovenfor politiet. Det er ikke så formelt som det høres ut.
Sist endret av random105675; 4. november 2022 kl. 11:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rosander Vis innlegg
https://kampanje.com/medier/2022/08/...e-crime-serie/

Direktørsaken viser at du kan gjøre veldig mye skade når du påberoper deg nødverge.

TS: Sett ut rykte selv om at du har våpen hjemme, og gjør det krystallklart at du kommer til å gå langt dersom noen bryter seg inn.
Vis hele sitatet...
Wow, helt utrolig at amerikaneren slapp unna! Dette er en sånn type sak som jeg kunne tenkt meg ville gått dårlig for amerikaneren, men neida.

Jeg mener altså ikke at en skal stå og tenke over hvor grensen for akseptabel vold går mens en blir angrepet, men greit å vite at det finnes noen rammer - som å ikke slå til preventativt eller ikke drepe noen som prøver å stikke av.

TS skulle hatt den spotlighten jeg nevnte, en hund av greie dimensjoner, et kort balltre for innendørs bruk og en sprengkniv i skoen. Smør gulvet og vegger i inngangspartiet med anal lube, slå til mens de prøver å forstå hva som skjer.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Wow, helt utrolig at amerikaneren slapp unna! Dette er en sånn type sak som jeg kunne tenkt meg ville gått dårlig for amerikaneren, men neida.

Jeg mener altså ikke at en skal stå og tenke over hvor grensen for akseptabel vold går mens en blir angrepet, men greit å vite at det finnes noen rammer - som å ikke slå til preventativt eller ikke drepe noen som prøver å stikke av.

TS skulle hatt den spotlighten jeg nevnte, en hund av greie dimensjoner, et kort balltre for innendørs bruk og en sprengkniv i skoen. Smør gulvet og vegger i inngangspartiet med anal lube, slå til mens de prøver å forstå hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Så man må bli slått eller angrepet på et fysisk vis FØR man evt. Kan gjøre noe som helst?
Det viktigste er å stoppe med en gang faren er over og aldri utøve mer vold enn nødvendig.

Direktør saken er vel blitt ett par år nå og er nok ikke riktig rettesnor for nødverge paragrafen.

Sånn jeg har lært meg nødverge så har u rett til å forsvare deg hvis du er truet, men du kan ikke plukke opp en pistol og drepe ett annet menneske elv om det kommer mot deg med kniv.

Dette er ikke en stand your ground lov som du finner i statene. Kan du skremme eller yte minimalt med vold er det det beste.

Men lys, alarm klistremerker og slikt er gode passive ting ett dummykamera er heller ikke å forakte.

Men har du prøvd å si ifra til disse gutta da? At dette er en ekstremt dårlig ide? Hender det hjelper?
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Det viktigste er å stoppe med en gang faren er over og aldri utøve mer vold enn nødvendig.

Direktør saken er vel blitt ett par år nå og er nok ikke riktig rettesnor for nødverge paragrafen.

Sånn jeg har lært meg nødverge så har u rett til å forsvare deg hvis du er truet, men du kan ikke plukke opp en pistol og drepe ett annet menneske elv om det kommer mot deg med kniv.

Dette er ikke en stand your ground lov som du finner i statene. Kan du skremme eller yte minimalt med vold er det det beste.

Men lys, alarm klistremerker og slikt er gode passive ting ett dummykamera er heller ikke å forakte.

Men har du prøvd å si ifra til disse gutta da? At dette er en ekstremt dårlig ide? Hender det hjelper?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan man plukke opp en pistol og ta i bruk dette om det kommer en mot deg med kniv? Det er også det eneste man skal gjøre om man har tilgang til et håndvåpen i en slik situasjon. Både forsvaret og politiet trener på bruk av skarpe våpen i nødverge situasjoner. Ingen ville gjort annet enn å skyte en som stormer deg med kniv. Er denne personen innenfor ti meters rekkevidde, skytes det. Og da for å ta et liv.

Dette er riktig nok basert på nødverge. At noen STORMER deg for å stikke deg ned. Om en bare står å vimser med kniven og ser tulling ut, så kan en åpenbart ikke skyte.
Sist endret av IW2022; 4. november 2022 kl. 12:20.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Selvfølgelig kan man plukke opp en pistol og ta i bruk dette om det kommer en mot deg med kniv? Det er også det eneste man skal gjøre om man har tilgang til et håndvåpen i en slik situasjon. Både forsvaret og politiet trener på bruk av skarpe våpen i nødverge situasjoner. Ingen ville gjort annet enn å skyte en som stormer deg med kniv. Er denne personen innenfor ti meters rekkevidde, skytes det. Og da for å ta et liv.

Dette er riktig nok basert på nødverge. At noen STORMER deg for å stikke deg ned. Om en bare står å vimser med kniven og ser tulling ut, så kan en åpenbart ikke skyte.
Vis hele sitatet...
Og da er vi tilbake til punkt A. For deg ser det ut som vill løping, for retten ser det ut som vimsing. Da er det plutselig ikke så svart og hvitt som du skal ha det til.
Politi og forsvar har i tillegg trent for sånne situasjoner, i motsetning til de fleste som er med i lokale skytelag.
Sist endret av Majao Gibensis; 4. november 2022 kl. 12:26. Grunn: Kritisk skriveleif
Flytt. Ikke la junkies vite hvor du bor
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å se direktøren dokumentaren, gjeldene rettspraksis om du tar den saken i betraktning er at du kan gå veldig langt.

8 knivstikk mot en ubevæpnet person, 2 mot 1, vitner/fluktmuligheter i umiddelbar nærhet.
Nødverge i følge dommen.



Nei, det er noe gjør ovenfor politiet. Det er ikke så formelt som det høres ut.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal se den mens jeg ligger i sofaen å roper på Rolf!

Men en ting bør belyses her, tror du ikke mye av det går på trynefaktor også? Teoretisk; Hvis en som har hatt voldshistorikk for eks på rulleblad hadde gått så kraftig til verks, vil den saken gitt samme utfall tror du?
Nei per definisjon så kan man ikke det, eller som du påpeker stormer mot deg, så kan du skyte, men ikke for å drepe, ett varselskudd er kanskje nok, men har du trening i å skyte, kan du plassere ett skudd uten skade, og ikke ikke minst hva gjør pistolen der til å begynne med.

Jo mer våpen man drar inn i en nødveegesituasjon jo mer komplekst og vanskelig blir loven, da man ikke er interessert i en stand your ground lovgivning.

Bare å gå på ethvert sikkerhetskurs så lærer man at det å trekke seg ut av situasjonen er første pei, neste er minimalt med skade og til slutt er dødelig vold.

Spesielt når man ikke har trening, hva politiet og militæret gjør, har ingenting å si for oss da disse har en lovlig rett til å utøve vold og skal ha trent på slike situasjoner. Men ved de to siste pltidrapene så kan man stille spm om hvor godt trent de var. 9
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Så man må bli slått eller angrepet på et fysisk vis FØR man evt. Kan gjøre noe som helst?
Vis hele sitatet...
Prøvde å påberope meg nødrett etter at en ukjent mann uprovosert angrep meg på gata samtidig som han truet med å drepe meg gjentatte ganger.
Jeg ble detter forfulgt inn i en blindvei i et smug da jeg prøvde å komme meg vekk så det endte med at jeg knocket ut fyren ved å kaste en europalle i knollen på ham.

Det holdt ikke i retten for min del.
Sitat av Knask Vis innlegg
Prøvde å påberope meg nødrett etter at en ukjent mann uprovosert angrep meg på gata samtidig som han truet med å drepe meg gjentatte ganger.
Jeg ble detter forfulgt inn i en blindvei i et smug da jeg prøvde å komme meg vekk så det endte med at jeg knocket ut fyren ved å kaste en europalle i knollen på ham.

Det holdt ikke i retten for min del.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som den mest tvilsomme teorien du overhodet kunne kommet på. Du KASTET en europall og han ble knocket ut av det? OK.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Nei per definisjon så kan man ikke det, eller som du påpeker stormer mot deg, så kan du skyte, men ikke for å drepe, ett varselskudd er kanskje nok, men har du trening i å skyte, kan du plassere ett skudd uten skade, og ikke ikke minst hva gjør pistolen der til å begynne med.

Jo mer våpen man drar inn i en nødveegesituasjon jo mer komplekst og vanskelig blir loven, da man ikke er interessert i en stand your ground lovgivning.

Bare å gå på ethvert sikkerhetskurs så lærer man at det å trekke seg ut av situasjonen er første pei, neste er minimalt med skade og til slutt er dødelig vold.

Spesielt når man ikke har trening, hva politiet og militæret gjør, har ingenting å si for oss da disse har en lovlig rett til å utøve vold og skal ha trent på slike situasjoner. Men ved de to siste pltidrapene så kan man stille spm om hvor godt trent de var. 9
Vis hele sitatet...
Jeg kommer nylig fra et par års tjeneste. De siste årene så har jeg gått skarpt utallige ganger både på oppdrag og annet lignende. Jeg kan ikke nevne EN eneste gang en kurs instruktør har bedt meg om å prøve å deeskalere en situasjon som nevnt med et varselskudd. Og når det kommer til det å plassere et skudd 'uten skade' kan jeg med 100% sikkerhet si at ikke er noe som læres vekk til div tjenestepersonell med unntak av muligens spesialstyrker og beredsskapstroppen. Selv de har jeg egentlig ikke hørt at plasserer slike skudd, nettopp på grunn av de store faremomentene ved å satse på noe slikt.

Men du har rett i "Det viktigste er å stoppe med en gang faren er over og aldri utøve mer vold enn nødvendig."
Sist endret av IW2022; 4. november 2022 kl. 13:08.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det høres ut som den mest tvilsomme teorien du overhodet kunne kommet på. Du KASTET en europall og han ble knocket ut av det? OK.
Vis hele sitatet...
Når ukjente personer går til angrep, drapstruer meg og forfølger meg blir jeg ikke stående å vente for å vurdere om trusselen er reell eller ei - spesielt mtp. at faren min ble drept.

Hadde gjort akkurat det samme i dag så kan du mene hva du vil.
Jeg har blitt truet på livet med pistol jeg også. Jeg bare gikk fra fyren, for han hadde ikke noe å vise fram. Hadde det bare i kjeften. Grunnen var at jeg ikke ville gi han penger.

Hadde jeg gått til hardt angrep mot fyren fordi jeg trodde på han, hadde jeg nok fått det hardt i retten, iom at han ikke hadde noe våpen på seg. (Annet enn grus han plukket opp fra gata og kastet på meg).
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Jeg kommer nylig fra et par års tjeneste. De siste årene så har jeg gått skarpt utallige ganger både på oppdrag og annet lignende. Jeg kan ikke nevne EN eneste gang en kurs instruktør har bedt meg om å prøve å deeskalere en situasjon som nevnt med et varselskudd. Og når det kommer til det å plassere et skudd 'uten skade' kan jeg med 100% sikkerhet si at ikke er noe som læres vekk til div tjenestepersonell med unntak av muligens spesialstyrker og beredsskapstroppen. Selv de har jeg egentlig ikke hørt at plasserer slike skudd, nettopp på grunn av de store faremomentene ved å satse på noe slikt.

Men du har rett i "Det viktigste er å stoppe med en gang faren er over og aldri utøve mer vold enn nødvendig."
Vis hele sitatet...
Ja du var i tjeneste da regner jeg det som forsvaret og da er du i en annen situasjon, vi som jobber med psykiatri, rus, lærere, barnevern og andre lignende tjenester har et annet opplegg. Vi har ikke rett til å utøve vold utenom i visse situasjoner og vi er ikke trent for det, eller vivhar masse trening i å kontrollere en person uren våpen, men så fort våpen er inne i bildet, alt fra Stein til pistol, så skal vi trekke oss ut.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ja du var i tjeneste da regner jeg det som forsvaret og da er du i en annen situasjon, vi som jobber med psykiatri, rus, lærere, barnevern og andre lignende tjenester har et annet opplegg. Vi har ikke rett til å utøve vold utenom i visse situasjoner og vi er ikke trent for det, eller vivhar masse trening i å kontrollere en person uren våpen, men så fort våpen er inne i bildet, alt fra Stein til pistol, så skal vi trekke oss ut.
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg tankegangen din. Jeg retter utsagnet mitt mot en situasjon der du vet at det enten blir deg eller han. Situasjonsbasert så har jo vi også trening innenfor deeskalerings teknikker osv. Men i det øyeblikk det ikke går og situasjonen esksalerer videre til et punkt hvor det enten blir deg eller han; så hadde jeg tatt i bruk det som var tilgjengelig uavhengig av tidligere trening.
Sist endret av IW2022; 4. november 2022 kl. 14:07.
Sitat av Knask Vis innlegg
Når ukjente personer går til angrep, drapstruer meg og forfølger meg blir jeg ikke stående å vente for å vurdere om trusselen er reell eller ei - spesielt mtp. at faren min ble drept.

Hadde gjort akkurat det samme i dag så kan du mene hva du vil.
Vis hele sitatet...
Joda, det tviler jeg ikke på, men det jeg sliter med å se for meg er at du har klart å løfte for så å kaste en europall i noens hode så hardt at de blir knocket ut. Men hva vet jeg, kanskje du er godt over gjennomsnittet trent da en gjennomsnittlig trent person ville hatt problemer med å i det hele tatt løfte en europall
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Joda, det tviler jeg ikke på, men det jeg sliter med å se for meg er at du har klart å løfte for så å kaste en europall i noens hode så hardt at de blir knocket ut. Men hva vet jeg, kanskje du er godt over gjennomsnittet trent da en gjennomsnittlig trent person ville hatt problemer med å i det hele tatt løfte en europall
Vis hele sitatet...
En gjennomsnittet trent person greier ikke og løfte 25 KG? med 2 armer?

Ser kritikken, men samtidig virker ikke det sånn kjempe usannsynlig heller.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Så man må bli slått eller angrepet på et fysisk vis FØR man evt. Kan gjøre noe som helst?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, det må bare bli en åpenbar fare. Som i TS sitt eksempel hadde det ikke vært godkjent å f.eks. komme ut av huset med våpen i hånda for å konfrontere; legge booby traps som kan gi skade; skyte jævlar med hagla fra balkongen fordi de lusker rundt huset (men enda ikke har prøvd å bryte seg inn).

Med en gang 2 voksne menn bryter seg inn i huset ditt og du har ingen måte å rømme på, da er det så og si fritt fram fordi uansett hvordan man vrir og vender på det, så er 2 voksne aggressive menn = maks farenivå.

Når du sitter i et hus med låste dører og vinduer, så er du "trygg nok" og vil framstå som den som skaper bråk hvis du slår til preventativt.

Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ja du var i tjeneste da regner jeg det som forsvaret og da er du i en annen situasjon, vi som jobber med psykiatri, rus, lærere, barnevern og andre lignende tjenester har et annet opplegg. Vi har ikke rett til å utøve vold utenom i visse situasjoner og vi er ikke trent for det, eller vivhar masse trening i å kontrollere en person uren våpen, men så fort våpen er inne i bildet, alt fra Stein til pistol, så skal vi trekke oss ut.
Vis hele sitatet...
Men her er det ikke snakk om aggressive personer på helseinstitusjoner, det er innbrudd i "ditt" hjem med et mål om å ta deg. Du har et begrenset mulighet til å "trekke deg ut" fordi unge herremenn ikke sier fra når de kommer. Og du har ikke en alarmknapp som gjør at det kommer kolleger løpende for å hjelpe deg ila. sekunder til få minutter.

Du har ikke det privilegiet å skyte varselskudd (pluss hvis motstanderen ser at du har en pistol og fortsetter å nærme seg, så vil ikke varselskudd hjelpe vil jeg tro), og som IW2022 skrev - det er ikke lett å treffe et mål i bevegelse når du stresser ekstremt, folk har prestert å løsne flere skudd på nært hold og ikke treffe fordi de stresset så mye. Det å treffe armer, skuldre, bein osv. er bare å glemme. En skyter alltid mot midten av torso, det største målet.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
En gjennomsnittet trent person greier ikke og løfte 25 KG? med 2 armer?

Ser kritikken, men samtidig virker ikke det sånn kjempe usannsynlig heller.
Vis hele sitatet...
Løfte ja, løfte over hodet, nja
Innbruddsalarm som virker. Stickers på vindu. Langvåpen i 5,56 kaliber lett tilgjengelig. Evt. pistol eller hagle.

Du bryter loven ved å skyte innbruddstyven med mindre han utgjør en reell fare for livet ditt (f.eks. har pistol og truer med å skyte deg). Vektstangen får du vurdere.

Ellers er det å gjøre som tyven sier, ikke forsvare noe og flykte for så å ringe politiet.

Jeg hadde skutt og tatt eventuell straff.

Husk å servere riktig om du skyter. To-tre skudd pr. tyv etter tur. Evt. ett på hver og så ett-to til på hver etter tur. Skyt til han/de er helt ute av spill.
Sist endret av Stivtiss; 4. november 2022 kl. 15:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Løfte ja, løfte over hodet, nja
Vis hele sitatet...
Du får ta på deg å teste tesen, bare husk å injisere litt adrenalin for å få det mest mulig likt, så skal du nok se at også du hadde løftet en europall over huet.
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Evt. ett på hver og så ett-to til på hver etter tur. Skyt til han/de er helt ute av spill.
Vis hele sitatet...
Klart, ikke lag menneskemos.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Du får ta på deg å teste tesen, bare husk å injisere litt adrenalin for å få det mest mulig likt, så skal du nok se at også du hadde løftet en europall over huet.
Vis hele sitatet...
Er da ikke vankelig å løfte verken 25kg eller en EP over hode for en gjennomsnittlig trent person? Håper jeg.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Så man må bli slått eller angrepet på et fysisk vis FØR man evt. Kan gjøre noe som helst?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke utdype altfor nøye her, men jeg har hatt et frivillig verv som innebar å vise omsorg overfor andre.

Da jeg en gang var i tjeneste, måtte jeg angripe en mann før han rørte meg. Han hadde nemlig en kniv gjemt inn i ermet på genseren og nærmet seg meg og flere andre.

Etter flere mislykkede forsøk på å kommandere ham til å stå stille og slutte å nærme seg meg / oss, så måtte jeg utnytte den ene sjansen jeg hadde da han var uoppmerksom.

Jeg skadet imidlertid ham ikke, jeg bare ga ham et så kraftig dytt at han falt bakover og mistet orienteringen et øyeblikk. Da rakk jeg å sette meg på ham og holde ham fast til vi fikk fjernet kniven fra hånda hans.

Politiet ble involvert bare fordi de andre som var frivillige sammen med meg mente at jeg hadde gått for langt, og at jeg ikke burde ha gjort noe i det hele tatt.

Mannen jeg angrep, meg selv, lederen for oss frivillige, og politiet var imidlertid uenige i det, og jeg er fremdeles frivillig og treffer fortsatt samme mann, han er like takknemlig hver gang for at jeg håndterte det på en så bra måte.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Joda, det tviler jeg ikke på, men det jeg sliter med å se for meg er at du har klart å løfte for så å kaste en europall i noens hode så hardt at de blir knocket ut. Men hva vet jeg, kanskje du er godt over gjennomsnittet trent da en gjennomsnittlig trent person ville hatt problemer med å i det hele tatt løfte en europall
Vis hele sitatet...
På det tidspunket var jeg god for minst 250 kg. i markløft og 14 reps a 150 kg. x 3 sett i benkpress.
Pallen var ikke noe problem å kaste.
Trådstarter
5 0
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Innbruddsalarm som virker. Stickers på vindu. Langvåpen i 5,56 kaliber lett tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Har jeg hatt tilgang til skytevåpen gjerne noe enkelt som en pistol så har jeg gått for det umiddelbart.

Sitat av tearz83 Vis innlegg
Men har du prøvd å si ifra til disse gutta da? At dette er en ekstremt dårlig ide? Hender det hjelper?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg usikker på om det var disse gutta som var her inatt men hvis det skulle skje igjenn så blir jeg og finne ut hvem det er (ip kamera bestilt) da jeg fikk høre ryktene tenkte jeg ikke så mye mer over det da disse gutta bare er søppelnarkiser og er ikke redd dem men bare jævla irritert over at noen folk tror dem kan holde på på den måten. har det vært for 2-3 år siden hadde jeg tatt dem asap.
Sist endret av Travis; 4. november 2022 kl. 18:30.
Kjøp deg en BOLTPISTOL som brukes til å avlive griser med, også kjøper du en pose med metall kuler/klinkekuler.

Så putter du en kule i løpet og sikter mot den du skal skade og fyrer av. Da har du et våpen du får kjøpt lovlig ����
Men bruken du beskriver er ikke lovlig og du ville blitt dømt for ulovlig bruk
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
Kjøp deg en BOLTPISTOL som brukes til å avlive griser med, også kjøper du en pose med metall kuler/klinkekuler.

Så putter du en kule i løpet og sikter mot den du skal skade og fyrer av. Da har du et våpen du får kjøpt lovlig ����
Vis hele sitatet...
Drives ikke boltpistol av en form for 22 eller 25 kaliber? Isåfall må du kanskje søke om det?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
Kjøp deg en BOLTPISTOL som brukes til å avlive griser med, også kjøper du en pose med metall kuler/klinkekuler.

Så putter du en kule i løpet og sikter mot den du skal skade og fyrer av. Da har du et våpen du får kjøpt lovlig ����
Vis hele sitatet...
Snakker vi først om scetchy så kan du heller få tak på en signal penn, bare borre og herje litt så har du en kulepenn med et salong skudd .22
Skatt deg en motorsag, skal love dissa huene forsvinner da, sikkert sett nok filmer. Enten det eller så lager du en høy skrape lyd ��
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snakker vi først om scetchy så kan du heller få tak på en signal penn, bare borre og herje litt så har du en kulepenn med et salong skudd .22
Vis hele sitatet...
Ikke sikt ned mot bakken!
Er det utenkelig å gå til politiet?
Her er huset beskyttet med "hi-speed wireless 9mm device"
Letteste blir vel kanskje å skaffe seg balltre?
Kan være fint dekor på rommet/samtidig nytte til Bush hiders.
Trådstarter
5 0
Sitat av Redhot Vis innlegg
Er det utenkelig å gå til politiet?
Vis hele sitatet...
politiet blir ikke og gjøre noe med denne saken
Skaff deg en vannkoker nærme senga som du kan slå på i det du hører disse karene utforbi, det gir deg nok litt ro. Og trygghet