Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2407
Hva er den høyeste farten dere har hørt noen nå på E6 i Norge med bil? Finnes det noen slags rekord for høyeste fart nådd med bil på E6 i Norge?
Kan ikke tenke meg at en slik rekord finnes, men hva vet jeg, jeg vanker tross alt ikke i miljøene hvor det diskuteres hvem som har den sterkeste pappaen eller den største tissen..
Sist endret av Kloakk; 30. oktober 2022 kl. 19:52.
Pappaen min er verdens sterkeste. Han kjørte i 130kmt på E6.

Nei, ingen som sitter på en sånn rekord, iallefall ikke som kan verifiseres med mindre de har blitt tatt i gjerningsøyeblikket.

De beste kildene er da aviser, politiets Twitter eller lignende.
Og de kan du søke i selv.
Vet at folk har blitt tatt i 160 der, ville ikke overrasket meg om toppfart lå på rundt 230-260 mtp hvilke syke biler man kan skape.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Pappaen min er verdens sterkeste. Han kjørte i 130kmt på E6.

Nei, ingen som sitter på en sånn rekord, iallefall ikke som kan verifiseres med mindre de har blitt tatt i gjerningsøyeblikket.

De beste kildene er da aviser, politiets Twitter eller lignende.
Og de kan du søke i selv.
Vis hele sitatet...
Hvorfor så bastant når du tar feil?
Selvsagt er det en som har rekord, selv om den ikke står i Guinness. Selv om man ikke kan verifisere at ingen andre har kjørt raskere, så kan man fortsatt verifisere mange hendelser som grenser opp mot samme hastighet som den trolige rekorden. Critical er blant de som legger opp slik dokumentasjon.

Eksempel:
https://youtu.be/xMxZDD_e1RE
Skulle gjerne visst om rekorden for Oslo-trondheim. Gumball 3000 Notodden style.
I bygda jeg er fra var det vanlig med rekorder på visse strekninger rundt om.
Sitat av Baronski Vis innlegg
Hvorfor så bastant når du tar feil?
Selvsagt er det en som har rekord, selv om den ikke står i Guinness. Selv om man ikke kan verifisere at ingen andre har kjørt raskere, så kan man fortsatt verifisere mange hendelser som grenser opp mot samme hastighet som den trolige rekorden. Critical er blant de som legger opp slik dokumentasjon.

Eksempel:
https://youtu.be/xMxZDD_e1RE
Vis hele sitatet...
Okei da, noen idioter er det.
De du viser til her er svenske. Regner med du kan slenge frem en del norske og?
Så har helt sikkert de en video fra e6 i Norge.
Sist endret av SkammeligNykter; 30. oktober 2022 kl. 20:38.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Okei da, noen idioter er det.
De du viser til her er svenske. Regner med du kan slenge frem en del norske og?
Så har helt sikkert de en video fra e6 i Norge.
Vis hele sitatet...
E6 går gjennom både Norge og Sverige. Nei, det kan jeg ikke.

Her er de oppe i 270 i det som ser ut som e6: https://youtu.be/g6WjGsdTD9c
Sitat av Baronski Vis innlegg
E6 går gjennom både Norge og Sverige. Nei, det kan jeg ikke.

Her er de oppe i 270 i det som ser ut som e6: https://youtu.be/g6WjGsdTD9c
Vis hele sitatet...
Faen til idiot. Til pass for han det som skjedde på slutten der. Fint det ikke gikk ut over andre i trafikken.
Sist endret av Jens1; 30. oktober 2022 kl. 21:51.
Har sett en video med en på motorsykkel på E6, med en trimmer Suzuki hayabusa for ca 20 år siden, der var nåla rundt 300 km/t når han bremset. Filmet seg selv med kamera på kroppen. Jeg vet hvem som kjørte, og det ble filmet ikke mange kilometer unna der jeg vokste opp.
Med min gamle R32 Nissan Skyline har jeg hatt måling på ca 270 på gps i bilen på noen strekk mellom Oslo og Svinesund.
Merkelig tråd. Jeg hadde en kollega som kom opp i 320 på motorsykkel og falt av. Riktig utstyr og riktig fallteknikk gjorde at han bare ble litt sår her og der
Sitat av mogjf84iqsl3o29 Vis innlegg
Hva er den høyeste farten dere har hørt noen nå på E6 i Norge med bil?
Vis hele sitatet...
180 km/t.
Satt på broren min når han var oppe i 220 km/t.

Ikke noe særlig å skryte av. Til de som mener jeg er en total idiot, så kan skal det sies at det er noen strekninger på E6, mot Svinesund som er relativt lange og rett fram, og kjører man om natten så har man hele "bilbanen" for seg selv.
Syns folk burde holde fartsgrensen, men hvis det skulle være behov for steder å ta av så ble det
under den kalde krigen konstruerte enkelte veistrekninger i Sverige med tanke på at de skulle fungere
som rullebaner for jagerfly og med fly utplasserte i hemmelige baser i forbindelse med disse.
Synes ikke E6/18 i norge egner seg for hastigheter i 250km/t og oppover, sett i kontekts av tråden. Jeg vet at det ikke skal kjøres sånn, men når en bil treffer disse "bølgene" i veien i så høy fart så føles det ikke veldig safe og jeg har sett flere "tubes" av folk som har seila av motorveien i 250-300km/t på grunn av dette.

Bedre å ta slikt under isolerte omstendigheter, det er bare veldig få muligheter for slikt i norge såvidt jeg vet..
Vi leide en pirat-taxi tidlig på 2000-tallet og han pressa bilen opp i 230 i en tunell på vei mot Ski. Helt idiotisk og han bare lo når vi ba han senke farten.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Selvkjørende biler kan ikke komme fort nok.
Sitat av robhol Vis innlegg
Selvkjørende biler kan ikke komme fort nok.
Vis hele sitatet...
og så skal folk her begynne å overstyre dette med noen hacks?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
og så skal folk her begynne å overstyre dette med noen hacks?
Vis hele sitatet...
Eller kutte bremsene dine? Tradisjonelle kjøretøy er ikke immune mot "hacks".
Heldigvis er jeg bare ute når jeg trenger forsyninger og da tar jeg toget.
Fartsgrenser er for pyser.
Jeg har faktisk vært så vågal i mine yngre dager at jeg kjørte i bilens toppfart på E6 en gang. Bilen gikk ikke raskere enn 120, men det trenger man ikke nevne – toppfart høres mye kulere ut.

En i nær familie mistet livet (kjørte MC, i fartsgrensen) da han ble truffet av en som ikke klarte å håndtere bilen sin i høy hastighet og mistet kontrollen. Høy fart er gøy, men på bane, og ikke offentlig vei.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Eller kutte bremsene dine? Tradisjonelle kjøretøy er ikke immune mot "hacks".
Vis hele sitatet...
Man slipper å få olje på fingrene. Og det å gå ut døra for den slags skyld.
Jeg har kjørt i 240 km/t i denne bakken.

Imidlertid ikke oppover, men nedover. Det tok mye kortere tid å komme frem til byen sånn.
Dette var for 10 år siden, midt på natta og ingen rundt oss.
Rattet begynte å vibrere som faen, så jeg turde ikke gi på mer.
Det var med en Opel Vectra B.

Nå har jeg vokst opp, og følger fartsgrensa som nesten ingen andre gjør.
Sist endret av Tysteren; 31. oktober 2022 kl. 18:56.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Jeg har kjørt i 240 km/t i denne bakken.

Imidlertid ikke oppover, men nedover. Det tok mye kortere tid å komme frem til byen sånn.
Dette var for 10 år siden, midt på natta og ingen rundt oss.
Rattet begynte å vibrere som faen, så jeg turde ikke gi på mer.
Det var med en Opel Vectra B.

Nå har jeg vokst opp, og følger fartsgrensa som nesten ingen andre gjør.
Vis hele sitatet...

Er det okstadbakken?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er det okstadbakken?
Vis hele sitatet...
Ser sånn ut, mye grisekjøring der. Hadde familie helt nederst på byåsen mot den bakken. Alltid noen som dro på ila kvelden.

Har vert mye grisekjøring litt lengre nord i landet også, der det tidvis er ingen eller lite trafikk og rette veier mange KM.

Nå er det også forskjell på å kjøre i 250 med feks en ny Porsche turbo med sinnsyke bremser og veigrep kontra en gammel Camaro fra 60-tallet. Har ved flere anledninger satt på i hastigheter opp mot 300, også på E6. Gjør heller det enn å kjøre/sitte på en 60år gammel hålk i 200!
Har ligget I 250-260 noen strekker med min blodtrimma Volvo (240) på E6 / E18. Nådd rundt 300 med N2O innsprøytning I Tyskland en gang også.

Den er senket og har modifisert understellet mye samt bedre bremser for å få den tryggere i slike hastigheter.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er det okstadbakken?
Vis hele sitatet...
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Ser sånn ut
Vis hele sitatet...
Riktig
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Riktig
Vis hele sitatet...
Der har jeg griskjørt noe selv i yngre dager. Måtte låse bakhjulet i sommer i OPPOVERBAKKE da jeg hadde litt fart og en idiot la seg ut foran meg. Rettelse var egentlig jeg som var idiot og kom altfor fort bakfra. Lekse lært.