Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1022
Hei jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal fikse angsten og depresjonen har gått på terapi her og der prøv diverse c-preparater av lege. Har prøvd de samme rådene som går om å om igjen spise bedre, trene osv. Har ikke merket noe forskjell og føler at problemet blir verre og verre er på grenseland til selvmord.

ble avvist når jeg prøvde å få ketamin behandling, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger blir send fra person til person og føler hele system driver å player og utnytter meg, i tillegg til de lange ventelistene.

Er det noen her som har gjort noe som faktisk har vært til hjelp, er villig til å reise til andre land har hørt om diverse ayhuasca seremonier, ketamin, osv. (har prøvd noe små mengder psilocybin men følte meg bedre bare noen få dager)

for å oppsummere mine problemer sliter ekstremt med selvtillit, sosial angst,er ofte trist og har veldig mye "repressed anger". paradoksen: folk sier at jeg må trene for å få bedre helse men jeg er alt for trist og deprimert til å ville noe som helst.

All hjelp setter jeg pris på
takk
Spør du meg, har du antageligvis begynt i feil ende. Altså det ser ut til, at du har begynt med den kjemiske delen, men ikke konsentrert deg så mye om årsaken. Altså du nevner, at du sliter med at iallfall noen utnytter deg, sammen med mye undertrykt sinne. En solid kur mot dette, er å lære seg å si nei. Men dette bør helst gjøres sammen med en samtaleterapaut. Samtaleterapi er altså det jeg anbefaler deg.

Dette er ingen hurtigfiks. Men jeg har vondt for å tro på det er noen hurtigfiks på slike problemer. Hvis du får en slik terapi, må du selvsagt holde deg unna det meste av rusmidler. For forandringen i deg skjer helst igjennom du føler noe. Mange rusmidler døyver, forvrenger eller fjerner dette med føleri.
Enig med aluminiumfluorid;
du har begynt i feil ende, og du virker til å ha denne "magic pill holdningen" avslørt i at du ser etter quick fixes med både lovlige og ikke-lovlige substanser, noe som ironisk nok ikke fikser noenting i seg selv.

Den eneste som kan hjelpe deg ut av dette er Deg Selv, og dette er hvor du må begynne, og ikke tro noe annet enn at dette innebærer masse hardt arbeid og disiplin.
I know, i know, lettere sagt enn gjort når man ikke vet hvem denne "Deg Selv" engang er.

Du nevner dårlig selvtillit, se på ordet: selvtillit - SELV tillitt - du har ingen tillitt til Deg Selv for du kjenner ikke Deg Selv.

Selvfølelse - Selvfølelse precede'r selvtillit, så du må begynne å føle Deg Selv.
I know i know, lettere sagt enn gjort når man har mye repressed anger som du sier (Bra selvinnsikt, dette er verdt mye) og det gjør vondt å føle Selvet, Følelsene og Kroppen sin, og man dermed flykter opp i huet / tankene isteden, hvorpå man forblir frakoblet og da blir innehaver av alle disse psykiske plagene du nevner og mer.
Det begynner regelrett å spøke i huet.
Mesteren er ikke hjemme og våker ikke over boligen, så det er en gjeng med gjenferd som har tatt innbo i huset ditt i Ditt fravær.

Se på ordet: Gjenferd.
Hva gjør gjenferd, de går IGJEN - (i)gjen - ferd(går).
Det spøker i huet, og fixen er å ta tilbake hjemmet sitt.
Spøkelser er vanvittig lett å jage vekk, men det vanskelige er å finne dem, de er tross alt "usynlige", kan gå gjennom vegger og får generelt stå-pikk av å gjemme seg.
Spøkelser hyler av skrekk og fordufter på et mikrosekund i løse lufta når DU / Mesteren er tilbake i boligen med lommelykta og faktisk ser dem!



Så over til det mer praktiske for å finne veien Hjem - til å finne SEG SELV:

Begynn med å Etablere en sterk meditasjonsvane; jeg vil anbefale 3 x 20 minutter/dagen med Vippasana/Mindfullness, og/eller 2 x 20 Trancedental meditation.
Som sagt: stick with it, gjør det come hell or high water.

Bare dette alene kan smelte bort problemene dine på noen dager, men kan ikke love noe.
Men tvihold på praksisen og ikke gi opp og jeg kan love at noe drastisk forandrer seg fortere enn du nå er i stand til å tro.

I know i know, lettere sagt enn gjort, så her skal du få den umiddelbare livbøyen, men husk, du MÅ svømme noen tak selv:

Fast 3 dager (72 timer)
KUN vann og elektrolytter.
Les deg opp før du begynner, det er ikke veldig hokus pokus akkurat.
Det burde være tålig plankekjøring for en som er deprimert og suicidal å ikke spise på 3 dager.
Men les deg opp og gjør det trygt og rett.

Etter 3 dager kommer du til å føle deg nærmere en monster-jeger og spøkelsesdreper enn du trodde var mulig.
Fasting er det mektigste springbrettet og reset-tool jeg noensinne har opplevd personlig og jeg kjenner nå veldig mange som har fått livene sine totalt snudd på hodet til det bedre ved å faste.
Så her lager du et vindu - og her gjelder det å hoppe gjennom og utnytte det som våkner i deg.
Stol på Meg, dette fikser Du, det har Jeg tillit til, har du?

Dette er fundamentet ditt, og herfra skal du bruke den nye evnen(superkreftene) du gradvis vil utvikle under meditasjonspraksisen din til å rette bevisstheten din innover og begynne å objektivt observere hva som foregår i deg; gjengående mønstre i tankegang, følelsesregister og oppførsel.

Er man deprimert vil ofte mønstret være tanker om håpløshet med dystre fremtidsutsikter, ensomhet, inkompetanse, bekymringer for alt fra økonomi, helse osv - basically tanker om fremtiden malt i en grå nyanse, og følelsesregisteret følger etter og man føler seg grå, hjelpesløs, misforstått, alene og håpløs, og så følger selvfølgelig kroppen - resten av fysiologien etter, man BLIR grå og vissen, man mister all energi, inspirasjon, motivasjon.
As within so without, det er ren nevrologi/kjemi.

Snur vi den samme mynten kan vi ha såkalt offermentalitet; tanker om urettferdighet, uhell, ulykke mm - her tenker man baklengs, man dveler ved fortiden og bruker masse ubevisst tid på å lulle seg inn i den allerede eksisterende følelsen av dritt:
"Hvorfor måtte det skje?" "Jeg er annerledes" "Jeg hadde en sånn og sånn barndom" "Hvorfor måtte vennen min dø?"
ELLER
"jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger blir send fra person til person og føler hele system driver å player og utnytter meg, i tillegg til de lange ventelistene.".

Korrekt, "du" vet ikke hva du skal gjøre for "du" er kun et bitte lite offer uten makt eller enerådighet. Kun et løv i høstvinden.
Tror DU virkelig på dette?
"du" vet ikke, men DU vet!

Angst / sosialangst bygger på den samme mekanikken; ubevisst tankekjør om fremtid og fortid malt i en helsvart "nyanse".
Det er frykt / paranoia-farge på tanke-toget som er ute av kontroll
"tut tut, jeg er lastet(!) med kull og for det meste tull - kullsvarte og tullete tanker om helse, andre mennesker, samfunnet, verden, om hvor svart og håpløs fremtiden er, og hvor jævlig urettferdig fortiden er. Tut tut, bare å flytte seg!"

Ok rasshøl-tog, det er bare et problem.. at fremtiden ikke èr og at fortiden ikke èr.
Jeg/ Selvet ser igjennom løgnen din.
Alt som èr er Deg/Meg, Her og .
Tanker er ikke ekte, og de er ikke engang dine.
Dette handler om ekte woke - DU må våkne og begynne å se hva for et regelrett og sant vanvidd av et bøttebråk og totalt urealistisk piss tankene dine faktisk er når du ikke følger med - det er spøkelser!
Det feiler deg paradoksalt i sannhet ingenting, det er bare plageÅNDER som spraymaler løgner på veggen din som du tror på, og siden du er Mesteren blir det så; hvem tjener og til hvem svarer Ånden / åndene i lampa - jo Mesteren.
"Du" er den som gjør løgnene ekte, spøkelser kan ikke skape noenting.
Dette er ren kvantefysikk.

Kan skrive i månedsvis om dette, men antar vi alle er mer tjent på å holde det noenlunde kortfattet, så får vi heller fylle inn litt som vi går.

Vær så snill, ikke la "deg" drepe Deg Selv.
Skriv til meg på PM hvis du lurer på noe du ikke vil skrive i tråden, eller om du vil prate litt om tykt eller tynt.
Gjelder forsåvidt alle som skulle slite med sitt, ikke vær sjenerte.

Folk bryr seg om deg.
Hilsen en Mester (åh så skinnhellig, lol) som har hatt mange, og som heldigvis fortsatt har noen spøkelser i huet, for spøkelser vil det alltid være, det gjelder bare å være Hjemme.
1) Sette seg mål som kjennes overkommelige for deg, der du er akkuratt nå.

Om det så bare er å lese 5, 3 sider i en god bok daglig, gå en like lang tur og få i seg ett eple til dagen av grønt så fokuser på det. Kjenn på mestringen. Øk når det kjennes lett. En ting av gangen.

2) Fokuser på deg selv. Hva som funker for deg er det bare du som vet.

3); Prøv og feil, IGJEN OG IGJEN (du har så god tid!!). Hva har du å tape? Om du klarer så prøv gjerne noe du aldri har prøvd før, les noe du ikke vanligvis ville gått for, generelt utsett deg for nytt.

4) Meditasjon og visualisering (om du klarer). Igjen: små, daglige mini mål

Du nevner tanker om å ta livet ditt. Jeg skal ikke komme med noe "det blir bedre piss".

En idé: Sett opp en for og i mot liste. Reflekter. Flere eksempler, tenk gjennom og skriv ned: 1) Kan du huske en dag eller periode etc. du kjente deg lykkelig, glad, forfylt, vel? hva gjorde du da? hvem var du med? 2) Hva gjør deg glad, små ting (evt. gjorde. gjerne forsøke bring så mye du klarer av dette inn i hverdagen) 3) Om du fikk 3. ønsker, hva skulle de ha vært? Jeg ønsker deg lykke til.

Og en siste, liten ting: GI FAEN i hva alle andre tenker, sier og mener. Det er ditt liv. Finn din mening med det.
Har sendt deg pm.