Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 767
Som overskriften sier lurer jeg på føllgende etterfulgt av soørsmålet. Kan man fryse kakene uten å ldelegge effekten?
smelt hasj i smør eller olje av ditt valg, rør godt til det er ingen hasjklumper igjen.

følg oppskriften på ferdig brownie pakken som normalt.

ja du kan frys.

Om du bruker litt ekstra smør så blir bare brownisa enda mer munch, no stress
De gangene jeg lager kjøper jeg en sånn toro pakke med brownies og smelter smør i mikrobølgeovnen og deretter blander ut hasjen i det. Så hiver jeg det nedi mixen å inni ovnen. Voila, skækk på 1,2,3.
Se oppskrift på cannabutter og bytt ut så mye vanlig smør du selv ønsker å bruke med cannabutter i en hvilken som helst brownies oppskrift eller Toro pose.
Takk for svar folkens. Men hvor mange gram brukes i en browniepakje fra Toro?
Sitat av aldarico Vis innlegg
Takk for svar folkens. Men hvor mange gram brukes i en browniepakje fra Toro?
Vis hele sitatet...
Brunt, grønt eller olje da?
Brunt bruker jeg kanskje 2-3, grønt 5-6 og olje holder det lenge med 1g.
Ville brukt litt mindre enn planlagt på første forsøk, veldig lett å overdosere med brownies, og det er en ubehagelig veldig lang affære (6t ish med noia).
Ville sagt 1g på en browniepakke slik at man får 0,1 per stykke. Husk at man ikke merker full effekt av stykket før etter 2t.

Jo mer fett dess bedre er det å blande med, kjøp kokosolje/smør. Bland ut med like mye som det står bak på toropakken.

Begynn med å koke opp vann, så skrur du temperaturen slik at det er rett under kokepunkt, aka det ikke bobler.deretter putter du en skål med i vannet som er fylt med hasjen din og kokosoljen/smøret. La dette stå og godtgjøre seg i 45 min, rør rundt i blandingen av og til.
Deretter er det bare å bruke smøret som det står bak på toropakken.

Husk start med lite og vent heller for lenge enn for kort
Sitat av Jorg Vis innlegg
Ville brukt litt mindre enn planlagt på første forsøk, veldig lett å overdosere med brownies, og det er en ubehagelig veldig lang affære (6t ish med noia).
Ville sagt 1g på en browniepakke slik at man får 0,1 per stykke. Husk at man ikke merker full effekt av stykket før etter 2t.

Jo mer fett dess bedre er det å blande med, kjøp kokosolje/smør. Bland ut med like mye som det står bak på toropakken.

Begynn med å koke opp vann, så skrur du temperaturen slik at det er rett under kokepunkt, aka det ikke bobler.deretter putter du en skål med i vannet som er fylt med hasjen din og kokosoljen/smøret. La dette stå og godtgjøre seg i 45 min, rør rundt i blandingen av og til.
Deretter er det bare å bruke smøret som det står bak på toropakken.

Husk start med lite og vent heller for lenge enn for kort
Vis hele sitatet...
Trenger det å godgjøre seg i 45min? Det skal tross alt i ovnen i ca 35-40min også.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Trenger det å godgjøre seg i 45min? Det skal tross alt i ovnen i ca 35-40min også.
Vis hele sitatet...

Helst! jo lengre jo bedre. Innen rimelighetens grenser såklart.

Selve karbolyseringsprosessen bør gjøres i kun fett, og en halvtime er absolutt minimum. 3 timer er optimalt, eller iallefall 95%. At kaka skal steke i ovn etterpå hjelper sikkert litt på, men det blir vanskelig å forsvare rent kjemisk når det er en mix av Sukker, kakao, hvetemel, fett osv.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Helst! jo lengre jo bedre. Innen rimelighetens grenser såklart.

Selve karbolyseringsprosessen bør gjøres i kun fett, og en halvtime er absolutt minimum. 3 timer er optimalt, eller iallefall 95%. At kaka skal steke i ovn etterpå hjelper sikkert litt på, men det blir vanskelig å forsvare rent kjemisk når det er en mix av Sukker, kakao, hvetemel, fett osv.
Vis hele sitatet...
Har alltid bare blanda det i smøret men smelta smøret og så blanda inn dopet. Å rett i mixen etterpå så i ovnen.
Var en som posta innpå her at 160-170 grader i ovnen og 5-6 minutt var optimalt for å få aktivert eller mest mulig nytte av THC.
Han la ved kilde også mener jeg men finner det ikke akkurat nå.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Trenger det å godgjøre seg i 45min? Det skal tross alt i ovnen i ca 35-40min også.
Vis hele sitatet...
Kan godt være man kan redusere tiden litt, men jeg liker å være sikker på at jeg får maksimalt potensiale ut ifra det man har. Det krever liksom så lite å la det stå litt ekstra.
Det var denne jeg tenkte på, har bare skumlest litt men kanskje noen som kan lese mere enn 2 setninger i minuttet kan ta en titt? :P Skrevet av anonym for ikke quota hele innlegget.

Her er en oppskrift jeg har skrevet på hvordan tilnærme seg perfeksonisme hjemme på kjøkkenet, ved hjelp av nøysomhet og rein tålmodighet.

Oppskrift: Perfekte edibles ved hjelp av steketermometer.

Her har du to pene grafer som forteller deg hvordan du kan maksimere enten THC eller CBD ved å meget nøyaktig styre temperatur og tid ved dekarbing:


Kilde

Du må altså velge ett punkt (temp og tid) i grafen over, som målsetting, før du starter. Feks. i oppskriften har jeg valgt 115℃ i 30 min for maks THC.

Og her er en graf som viser hvordan THC først øker og så synker over tid ved ulike temperaturer:


(Klikk for større bilde.)

For maks CBD, og minimum THC, ser det faktisk ut som om du må velge lav temp og lang tid, feks. 90℃ i 12 timer(!), som antagelig er krevende å kontrollere.

Husk at hvis materialet du starter med inneholder nesten ingen CBD kan du ende opp med ingenting, og hvis det inneholder veldig mye THC kan du ende opp veldig fjern.

Å blande resultatet med kjøpt CBD-olje er en interessant idé btw.

Prøv deg fram og lykke til.
Sist endret av NokErNok; 9. oktober 2022 kl. 17:34.