Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2417
Heisann

Er det noen som har erfaringer med å reise til utlandet og jobbe remote ?
Ja, men bare i kortere perioder. Altså fra noen uker til ett pr måneder på det meste.

Så lenge man har skikkelig Internett der men skal er det ikke noe problem å få jobben gjort.
aha, kunne tenke meg f. eks å bli noen måneder i Asia
Avhenger av policy til arbeidsgiver også. F.eks min har stengt vpn utenfor norden som standard.
Hvis arbeidsgiver tillater det (både rent teknisk, men også administrativt hvis du jobber med kritisk infrastruktur og dermed har bakgrunnsjekker/sikkerhetsklareringer/autorisasjon å tenke på) og du takler tidsforskjellen (veldig får er heldige nok til å ha en jobb der de kan jobbe utenfor norsk kontortid mtp møter og generell tilgjengelighet), go for it.
Hjemmekontor funker dritbra for de som innehar selvdisiplin og vet å strukturere sin egen hverdag. Hvis du er en "skal bare" kan det bli vanskelig, spesielt i utlandet hvor det er mye spennende som skjer. Kjæresten er flink og vet å gjøre jobben som må gjøres, så er det stort sett ledig tid til å reise rundt og kose seg mer enn hva tilfellet ville vært i et kontor. Husk strøm og internett!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann. Tenker samme tanke selv. Vurderer jobb innen teleperformance e.l.
Kontakt meg
Sitat av Hippahoppa123 Vis innlegg
Heisann. Tenker samme tanke selv. Vurderer jobb innen teleperformance e.l.
Kontakt meg
Vis hele sitatet...
Hvis du holder deg oppdatert finn.no og indeed så finner man ofte noe å søke på.

Har fått 2 forskjellige support jobber med hjemmekontor funnet på finn.no