Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2886
Til dere som har hjemmekontor så lurer jeg på følgende:

Ruser du deg på hjemmekontor? Hva ruser du deg på og hvorfor? Er du avhengig? Gjør du det for å kose deg? Gjør du det for et avbrekk osv.
Hadde hjemmekontor under covid og hadde gjerne et glass vin eller en pils mot slutten av dagen på fredagen dersom jeg skulle ut på noe etterpå.
Noen få sjeldne ganger tok jeg meg en joint om det var veldig rolig, typ i fellesferier hvor jeg var pålogget og tilgjengelig men ikke hadde særlig mye arbeid å gjøre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har hjemmekontor og ja, jeg røyker hasj midt på dagen
Anonym bruker
"Sjuk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jaja, røyker hasj hele tiden jeg, også når jeg ikke har hjemmekontor. Det er vanskeligere å røyke hasj mens jeg er på arbeidsplassen, så det er for det meste kun en morgenrøyk de dagene jeg møter opp på arbeidsplassen. Og nattings etterpå så klart.

Og nei, jeg har ikke førerkort og driver ikke med noe annet enn utvikling
Anonym bruker
"Elektronisk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja, røyker hasj hele tiden jeg, også når jeg ikke har hjemmekontor. Det er vanskeligere å røyke hasj mens jeg er på arbeidsplassen, så det er for det meste kun en morgenrøyk de dagene jeg møter opp på arbeidsplassen. Og nattings etterpå så klart.

Og nei, jeg har ikke førerkort og driver ikke med noe annet enn utvikling
Vis hele sitatet...
Hvorfor så mye?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det beste med hjemmekontor er jo når man fyrer opp en feit joint, setter på noe bra musikk, og så er det faktisk JOBB.

jeg har gjort det
Anonym bruker
"Sjuk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor så mye?
Vis hele sitatet...
Jeg er rusavhengig, og kan ikke la være å røyke hasj.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. Jeg starter dagen med 2-3 striper og noen øl mens jeg logger på. Det må til. Under pausen min begynner jeg med litt sprit også. Avslutter dagen med noen striper igjen for å Kvikne opp
Hypotetisk ser jeg for meg at en halv Rivotril hadde smurt meg skikkelig sosialt. Eventuelt lav dose Elvanse tatt på starten av en arbeidsdag hadde latt meg prestere langt over normalen i opp til 12 timer.
Dog mye deiligere å nyte mens man ikke MÅ jobbe.

Begge deler kan funke dårlig med mindre man har hjemmekontor da, lettere hvis man ikke jobber med noe som innebærer tilstedeværelse og ekte interaksjoner og samtaler med alt fra kollegaer til klienter til kunder.
Lavere risiko for å bli ferska home alone.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er rusavhengig, og kan ikke la være å røyke hasj.
Vis hele sitatet...
Tenk litt på dette konseptet, denne følelsen: Å kjede seg. Kjedsomhet og den medfølgende frustrasjonen/irritabiliteten.
Å røyke gjør en ellers kjedelig dag eller kveld i sofaen mye mindre kjedelig.
Det er noe med effekten av THC som gjør at du koser deg og unngår kjedsomhet i situasjoner som ellers ville vært kjedelige. Det stimulerer hjernen på en måte som gjør sitt eget sinn mer behagelig/komfortabelt å føle på. Man koser seg alene mens man drar seg foran PCen hvis man er fjern.

Jeg ville påstått at Cannabis veldig sjeldent har evnen til å gjøre folk tungt fysisk og psykisk avhengige av stoffet (THC og f.eks CBD i varierende grad).

Du opplever nok uten tvil sug (og kanskje nattesvette, apetittendringer, kjedsomhet/rastløshet når du slutter) etter å røyke deg fjern, jeg kan relatere. Hasj og Cannabis er nok stoffet jeg mest konsistent har brukt samtidig med de andre rusmidlene jeg har brukt.

Røyket meg fjern da jeg drakk i slutten av tenårene.
Røyket meg fjern da jeg brukte MDMA.
Røyket meg fjern da jeg brukte coke.
Røyket meg fjern da jeg brukte Benzo.
Røyket meg fjern da jeg brukte Opiater.


Men opp gjennom den tiden, fra 16-17 års alder og mange, mange år senere den dag i dag har jeg gått gjennom faser.
Fra perioder på 2 år med kontinuerlig røyking, til å slutte på dagen med nattesvette og vektnedgang i et par uker.
Til sporadisk fyring som da jeg gikk på ukentlige urinprøver og røyket nøyaktig en dag i uken.

Å slutte med Cannabis er nesten like enkelt å slutte med som det er å starte med. For de aller fleste normale personer antar jeg da.

Finnes sikkert noen relativt få som blir enormt psykisk avhengige.

---

Til TS.

Trikset, hvis det virkelig er SÅ vanskelig, er å dagene før du slutter røyke nattings med mindre og mindre Cannabis/Hasjisj.
Ikke røyk på dagen.
På dagen gjør du ting som å selvfølgelig jobbe, men også trene, henge med kompiser, dra på shopping, dra på bar og ta en pils eller dra på café med en venninne og kos deg. Dra i svømmehallen med en kompis og lek.
Dra på kino eller gå en tur i skogen eller parken.
Stikk og kast frisbee med en chick, hva som helst.

Fyll dagene dine med ting som er fett, men ikke innebærer å røyke.

Så slutter du helt. Gjør det samme på dagen som nevnt over. I en sånn grad at du er sliten på kvelden og sovner lett og sover godt. Kan hende du opplever nattesvette og sug, men det klarer du vel å stå i en uke eller to.

Du skulle vare visst hvordan man har det og hvordan man føler det bør man slutter med Opiater eller Benzodiazepiner.
Alkohol er visst også helt forjævlig.

Kjedsomhet, det å kjede deg er det du må unngå for å slutte med røykinga.

Det er hvertfall min egen erfaring og opplevelse av flere kompiser som falt i "røyke-hver-dag-hele-dagen-fella".
Sist endret av krystallkongen; 29. september 2022 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjuk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hypotetisk ser jeg for meg at en halv Rivotril hadde smurt meg skikkelig sosialt. Eventuelt lav dose Elvanse tatt på starten av en arbeidsdag hadde latt meg prestere langt over normalen i opp til 12 timer.
Dog mye deiligere å nyte mens man ikke MÅ jobbe.

Begge deler kan funke dårlig med mindre man har hjemmekontor da, lettere hvis man ikke jobber med noe som innebærer tilstedeværelse og ekte interaksjoner og samtaler med alt fra kollegaer til klienter til kunder.
Lavere risiko for å bli ferska home alone.



Tenk litt på dette konseptet, denne følelsen: Å kjede seg. Kjedsomhet og den medfølgende frustrasjonen/irritabiliteten.
Å røyke gjør en ellers kjedelig dag eller kveld i sofaen mye mindre kjedelig.
Det er noe med effekten av THC som gjør at du koser deg og unngår kjedsomhet i situasjoner som ellers ville vært kjedelige. Det stimulerer hjernen på en måte som gjør sitt eget sinn mer behagelig/komfortabelt å føle på. Man koser seg alene mens man drar seg foran PCen hvis man er fjern.

Jeg ville påstått at Cannabis veldig sjeldent har evnen til å gjøre folk tungt fysisk og psykisk avhengige av stoffet (THC og f.eks CBD i varierende grad).

Du opplever nok uten tvil sug (og kanskje nattesvette, apetittendringer, kjedsomhet/rastløshet når du slutter) etter å røyke deg fjern, jeg kan relatere. Hasj og Cannabis er nok stoffet jeg mest konsistent har brukt samtidig med de andre rusmidlene jeg har brukt.

Røyket meg fjern da jeg drakk i slutten av tenårene.
Røyket meg fjern da jeg brukte MDMA.
Røyket meg fjern da jeg brukte coke.
Røyket meg fjern da jeg brukte Benzo.
Røyket meg fjern da jeg brukte Opiater.


Men opp gjennom den tiden, fra 16-17 års alder og mange, mange år senere den dag i dag har jeg gått gjennom faser.
Fra perioder på 2 år med kontinuerlig røyking, til å slutte på dagen med nattesvette og vektnedgang i et par uker.
Til sporadisk fyring som da jeg gikk på ukentlige urinprøver og røyket nøyaktig en dag i uken.

Å slutte med Cannabis er nesten like enkelt å slutte med som det er å starte med. For de aller fleste normale personer antar jeg da.

Finnes sikkert noen relativt få som blir enormt psykisk avhengige.

---

Til TS.

Trikset, hvis det virkelig er SÅ vanskelig, er å dagene før du slutter røyke nattings med mindre og mindre Cannabis/Hasjisj.
Ikke røyk på dagen.
På dagen gjør du ting som å selvfølgelig jobbe, men også trene, henge med kompiser, dra på shopping, dra på bar og ta en pils eller dra på café med en venninne og kos deg. Dra i svømmehallen med en kompis og lek.
Dra på kino eller gå en tur i skogen eller parken.
Stikk og kast frisbee med en chick, hva som helst.

Fyll dagene dine med ting som er fett, men ikke innebærer å røyke.

Så slutter du helt. Gjør det samme på dagen som nevnt over. I en sånn grad at du er sliten på kvelden og sovner lett og sover godt. Kan hende du opplever nattesvette og sug, men det klarer du vel å stå i en uke eller to.

Du skulle vare visst hvordan man har det og hvordan man føler det bør man slutter med Opiater eller Benzodiazepiner.
Alkohol er visst også helt forjævlig.

Kjedsomhet, det å kjede deg er det du må unngå for å slutte med røykinga.

Det er hvertfall min egen erfaring og opplevelse av flere kompiser som falt i "røyke-hver-dag-hele-dagen-fella".
Vis hele sitatet...
Jo, takk for forelesningen, men jeg er rusavhengig. Altså fra før. Sier ikke at hasjen har gjort meg rusavhengig, hvis det er det du sier.

Jeg har vært rusavhengig i 14 år.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, takk for forelesningen, men jeg er rusavhengig. Altså fra før. Sier ikke at hasjen har gjort meg rusavhengig, hvis det er det du sier.

Jeg har vært rusavhengig i 14 år.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det værste å bruke sånn sett. Hvor gammel er du?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hender jeg tar meg en blås rundt 14 hvis det er en stille dag. Trenger som regel ikke å snakke med noen. Er heller ikke særlig å gjøre på jobb heller.
Anonym bruker
"Sjuk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke det værste å bruke sånn sett. Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
30 Jeg har vært på ALT unntatt heroin. Har sånn sett vært rusfri i et par år, bortsett fra at jeg startet med cannabis igjen. Trøster meg selv med at det i det minste ikke er noe av det andre jeg var på før. Stilnoct, Imovane, Paralgin Forte, Valium, Xanor, Tramadol, syntetiske stoffer, Kokain, Amfetamin, Ecstasy … Skjøt amfetamin sammen med benzo… Ikke spør, jeg vet ikke faen hvorfor jeg gjorde det jeg heller….
Jepp, benzo, lyrica, kratom eller phenibut når jeg har stressende dager med store presentasjoner o.l to-tre ganger i mnden. Og små doser pepper ved mye dokumentering, skrivearbeid eller kreativt arbeid. Ikke avhengig av noe.