Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1341
Dagens Peppes, Pizzabakeren, Dolly Dimples, m.fl.
(Vi hadde Jeppes før i tiden også, i Bergen iallefall.)

Eg synes å erindre at Pizza'en på Peppes smakte (enda) bedre enn Peppes idag (og PB, Dolly, etc).

Er det bare meg som synes at Peppes den gang på 80-tallet smakte bedre enn det noen pizza-selgere idag klarer ?
Kanskje vi alle bare var mer glad i de tykke pizzaene.
Det var en mer uskyldig tid, der folk likte Urge uironisk. Skolebrød og glass cola i storefri. Frysepizza og happy hour på TVNorge


I dag er det mer populært med tynne surdeig flate Italian style steinovnspizza


I anledning tråden vil jeg ta opp at pizzamarkedet av "filled crust" er grusomt i Norge

Hvor får man hevet deig med cheddar inni fks

Hadde sikkert vært rådigg med grãddost eller gorgonzola

Mmmhm pizzatime
Sist endret av meaculpaUIO; 2. september 2022 kl. 17:57.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg

Er det bare meg som synes at Peppes den gang på 80-tallet smakte bedre enn det noen pizza-selgere idag klarer ?
Vis hele sitatet...



Idag er folk bedre vant, de har reist verden rundt, vi har langt bedre utvalg av pizzasjapper og folk er generelt opptatt av hva de putter i seg. Den gang da var pizza og bearnaisesaus sikkert den villeste fredagskvelden folk kunne tenke seg, og tykk pizzabunn ga sikkert "valuta for pengene".

Hva har Peppes idag? Overpriset er de, og de er fast i en chicagostyle uten at det egentlig er chicagostyle. Peppes styrer jeg helt klar av. Kjedepizza generelt er dyrt uten at det gjenspeiles i produktet.