Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5654
Møttes på nacspiel for tre uker siden, hadde oss en runde i vaskekjelleren, utvekslet telefonnummer, la hverandre til på messenger. Brukte resten av natten på fyllepreik.. Sovnet på sofa og hun var borte da jeg våknet på ettermiddagen. Har ikke snakket siden frem til hun sendte meg en tekstmelding hvor hun hevder hun har en bolle i ovnen og hun mener det er min feil som lurte hun til å ha sex.. Var for så vidt hennes ide men hun husker det vel sikkert annerledes.

Måtte selvsagt prøve å kontakte henne etter denne sjokkerende nyheten men hun har blokkert meg på messenger og hun sender meg opptatt signal når jeg ringer.. Vet ikke om hun har hatt seg siden eller om hun spøker for å få oppmerksomhet. Hun slo meg ikke som irrasjonell da vi først møttes, kom helt uventet.. Og jeg har ingen verdens intensjoner om å bli far så jeg er i en vrien situasjonen.

Bør jeg fortsette å ringe til hun svarer? Har vurdert å stille på dørstokken hennes men virker litt kleint...
Det er ingen fasit her. Kanskje er hun gravid, kanskje er du faren. Kanskje er en annen faren. Kanskje er hun ikke gravid bare rar? Er ikke stort du får gjort. Sende henne noen meldinger, utover det blir ting fort kleint.

Du sier du ikke har intensjoner om å bli far, likevel puler du uten dong? Tipper du husker dong neste gang?
Sist endret av _abc_; 1. september 2022 kl. 03:07.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Bør jeg fortsette å ringe til hun svarer?
Vis hele sitatet...
Absolut.
Ikke bare fortjener du svar, men det er viktig at du får det.
Mulig hun er stresset og ikke vet hva skal gjøre og at det er grunnen til at hun ikke svarer nå, men hvis hun ikke tar kontakt eler svarer i nærmeste fremtid så er hun en drittsekk.
Sist endret av vindaloo; 1. september 2022 kl. 03:20.
Blir du krevd for bidrag forlanger du farskapstest. Så enkelt.

PS. Hørt om kondom? Det pleier å hjelpe mot slike problemer.
Yeah.. Lett for å pule uten kondom når lokalbutikken er stengt, det er sent på natt, du er kåt, har 2 i promille og kraftig redusert dømmekraft. Begynner dog å virke som om hun bare er ute etter oppmerksomhet. Ringte meg flere ganger i løpet av natten og la på røret før jeg fikk sagt noe og hun tok ikke telefonen da jeg ringte tilbake. Har møtt noen gale damer i mitt liv men hun her tar kaken...
Sist endret av Gnarve; 1. september 2022 kl. 09:02.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
hun mener det er min feil som lurte hun til å ha sex
Vis hele sitatet...
Jeg tror du burde begynne å tenke på hva du skal gjøre om hun evt starter en sak mot deg.
Holdbarheten på kondomer gjør at det faktisk er veldig lett å ha prevansjon tilgjengelig utenfor lokalbutikkens åpningstid..
Hun sendte deg tekstmelding, har du svart på denne. Du sier du er blokkert på messenger.
Sitat av Synopses Vis innlegg
Jeg tror du burde begynne å tenke på hva du skal gjøre om hun evt starter en sak mot deg.
Vis hele sitatet...
Enig, anbefaler at TS begynner å samle bevis asap!
Kommuniser gjennom tekst, ikke ring!

Til dere som sier bruk kondom, har tydeligvis aldri hatt ONS i fylla. Ingen normale mennesker tenker konsekvenser med 2 i promille og er kåt!
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Enig, anbefaler at TS begynner å samle bevis asap!
Kommuniser gjennom tekst, ikke ring!

Til dere som sier bruk kondom, har tydeligvis aldri hatt ONS i fylla. Ingen normale mennesker tenker konsekvenser med 2 i promille og er kåt!
Vis hele sitatet...
Normale mennesker som opplever uønskede konsekvenser med 2 i promille lærer seg veldig fort å moderere alkoholinntaket.

Alternativet blir fort AA eller tilsvarende.
Sist endret av Dough; 1. september 2022 kl. 11:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det noen mødre her som kan bekrefte eller avkrefte om det er vanlig å finne ut at man er gravid etter 3 uker?

Jeg spør fordi dama fant det ut i uke 7 eller 9 grunnet symptomer og deretter tok en test.

Kanskje det var planlagt for henne å ha sex den tiden på måneden hun er fruktbar?
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
anbefaler at TS begynner å samle bevis asap
Vis hele sitatet...
Fordi? Hvilke beviser kan forsvinne? Er hun gravid vil en farskapstest avgjøre om TS er far, noe annet er ikke relevant.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Er det noen mødre her som kan bekrefte eller avkrefte om det er vanlig å finne ut at man er gravid etter 3 uker?

Jeg spør fordi dama fant det ut i uke 7 eller 9 grunnet symptomer og deretter tok en test.

Kanskje det var planlagt for henne å ha sex den tiden på måneden hun er fruktbar?
Vis hele sitatet...
Det er vanlig å fatte mistanke i forbindelse med uteblitt menstruasjonssyklus og at normale oppegående kvinner da tar en test.

Venter du til den dagen du forventer å få menstruasjonen, er testene mer enn 99 % sikre. Vanligvis vil det være mulig å registrere hCG i urinen allerede 7 dager etter befruktning (omtrent 7 dager før forventet menstruasjon), men hCG-nivået kan variere i konsentrasjon og være for lavt til å gi utslag.
Vis hele sitatet...
https://www.apotek1.no/graviditet/er-jeg-gravid

Hilsen mann ansvarlig for sitt antall aborter.
Sist endret av Dough; 1. september 2022 kl. 11:43.
Jeg er mann og kan avkrefte at det er vanlig med mindre det er noe man "ser etter". Å finne det ut etter 3 uker altså.

Eller kanskje hun er typen som noier etter ONS og sjekker seg og tilfeldigvis fant det ut?
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg er mann og kan avkrefte at det er vanlig med mindre det er noe man "ser etter". Å finne det ut etter 3 uker altså.

Eller kanskje hun er typen som noier etter ONS og sjekker seg og tilfeldigvis fant det ut?
Vis hele sitatet...

Det er ikke noe å "noie" etter. Hørt om angrepille?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Er det noen mødre her som kan bekrefte eller avkrefte om det er vanlig å finne ut at man er gravid etter 3 uker?

Jeg spør fordi dama fant det ut i uke 7 eller 9 grunnet symptomer og deretter tok en test.
Vis hele sitatet...
Du bruker to ulike tidsregninger her. "Etter tre uker" vil si tre uker etter befruktning. Menstruasjonen kommer typisk to uker etter eggløsning, det er relativt stabilt uavhengig av sykluslengde. Så på dette tidspunktet er hun en uke sein med mensen, og det er naturlig å ta en test, særlig hvis du har hatt ubeskyttet sex og i utgangspunktet er urolig for det. Så ja, ganske typisk tidspunkt å finne det ut på.

"Uke 7" i graviditeten er vanligvis regnet etter første dag i siste menstruasjon, som teknisk sett er to uker før befruktningen dersom du har en standard 28-dagerssyklus. Det varierer jo en del, og noen er uregelmessige. Når dama di var i uke 7, var det altså 5 uker etter befruktningen hvis hun har en ca standard syklus, og hun var tre uker på etterskudd med mensen. De fleste ville nok mistenkt graviditet før det, men hvis hun har litt uregelmessige sykluser så tenkte hun kanskje ikke over det, og i et fast forhold var det kanskje ikke noe hun stresset mye med heller.
Sist endret av *pi; 1. september 2022 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slike saker får meg til å undres over hvilken rettigheter man har som mann. I dette tilfellet er jo det ganske enkelt om ingen har brukt prevensjon og dette har vært tydelig kommunisert.
En annen ting er jo om det blir brukt prevensjon, men da at denne svikter eller det viser seg damen lyver om å ha brukt.

Hvilken rettigheter har man da som mann? Jeg forstår godt at det er kvinnenskropp og hennes valg til slutt. Men at den største økonomiske forpliktelsen man kan ta i livet skal kunne påtvinges noen virker litt merkelig.
Hva er grunnen til for eksempel at man ikke kan ta "skriftlig abort", hvor man frasier seg all omgang med barnet og eventuelle økonomiske forpliktelser. Virker bisart at man ved et uhell eller at en kvinne lyver, og plutselig så sitter man med null muligheter annet enn å bli far.

Og nå har jeg ikke tatt med den moralske biten det innebærer å bli påtvunget til å bli far, som også vil være en faktor i det større bildet men mer komplisert
Sitat av Jorg Vis innlegg
Slike saker får meg til å undres over hvilken rettigheter man har som mann. I dette tilfellet er jo det ganske enkelt om ingen har brukt prevensjon og dette har vært tydelig kommunisert.
En annen ting er jo om det blir brukt prevensjon, men da at denne svikter eller det viser seg damen lyver om å ha brukt.

Hvilken rettigheter har man da som mann? Jeg forstår godt at det er kvinnenskropp og hennes valg til slutt. Men at den største økonomiske forpliktelsen man kan ta i livet skal kunne påtvinges noen virker litt merkelig.
Hva er grunnen til for eksempel at man ikke kan ta "skriftlig abort", hvor man frasier seg all omgang med barnet og eventuelle økonomiske forpliktelser. Virker bisart at man ved et uhell eller at en kvinne lyver, og plutselig så sitter man med null muligheter annet enn å bli far.

Og nå har jeg ikke tatt med den moralske biten det innebærer å bli påtvunget til å bli far, som også vil være en faktor i det større bildet men mer komplisert
Vis hele sitatet...
Begge har ansvar for å sikre seg. Det er selvsagt bedritent å lyve om prevensjon, men det er jo en risiko du tar hvis du stoler på hva en alkoholpåvirket fremmed sier midt i kampens hete. Jeg kan i alle fall trygt si at jeg aldri i livet hadde stolt på at en ons-partner hadde tatt "manne-p-pille" den dagen det kommer. Om de lyver er en ting, men man skal jo være flink å ta det regelmessig også. Konsekvensene er simpelthen for store til å overlate det til en tilfeldig person. Vil man ikke ha barn, må man sikre seg selv, alt annet er en kalkulert risiko man må ta eventuelle konsekvenser av.
Sist endret av *pi; 1. september 2022 kl. 12:38.
Sitat av *pi Vis innlegg
Begge har ansvar for å sikre seg. Det er selvsagt bedritent å lyve om prevensjon, men det er jo en risiko du tar hvis du stoler på hva en alkoholpåvirket fremmed sier midt i kampens hete. Jeg kan i alle fall trygt si at jeg aldri i livet hadde stolt på at en ons-partner hadde tatt "manne-p-pille" den dagen det kommer. Om de lyver er en ting, men man skal jo være flink å ta det regelmessig også. Konsekvensene er simpelthen for store til å overlate det til en tilfeldig person. Vil man ikke ha barn, må man sikre seg selv, alt annet er en kalkulert risiko man må ta eventuelle konsekvenser av.
Vis hele sitatet...
Men hva om man begge sikrer seg, ingen er fulle, men det allikavel blir et barn, prevensjon er jo som kjent ikke 100% sikkert. Jeg synes det virker rart at man da skal sitte igjen med null alternativer annet enn å smile pent. Dette er jo et totalt skjevfordelt maktforhold mellom kvinner og menn, hvor vi sitter igjen med null forhandlingsmakt. I dagens samfunn så har jo man såvidt lov til å ymte frempå at en abort kanskje hadde vært greiest, for begge parter, uten å fremstå som et monster av en mann.

Og man har jo fremdeles omgått hele problemstillingen med kvinner som lyver, både faste partnere og ONS, og man igjen sitter med svarteper uten en dritt å si. Det er snakk om ufattelig mye penger og en moralsk bør som jeg vil tro er svært vanskelig for en del menn å bære, ofte er jo det en grunn til de ikke ønsker seg barn på dette tidspunktet og bruker prevensjon.
Sist endret av Jorg; 1. september 2022 kl. 12:48.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Men hva om man begge sikrer seg, ingen er fulle, men det allikavel blir et barn, prevensjon er jo som kjent ikke 100% sikkert. Jeg synes det virker rart at man da skal sitte igjen med null alternativer annet enn å smile pent. Dette er jo et totalt skjevfordelt maktforhold mellom kvinner og menn, hvor vi sitter igjen med null forhandlingsmakt. I dagens samfunn så har jo man såvidt lov til å ymte frempå at en abort kanskje hadde vært greiest, for begge parter, uten å fremstå som et monster av en mann.

Og man har jo fremdeles omgått hele problemstillingen med kvinner som lyver, både faste partnere og ONS, og man igjen sitter med svarteper uten en dritt å si. Det er snakk om ufattelig mye penger og en moralsk bør som jeg vil tro er svært vanskelig for en del menn å bære, ofte er jo det en grunn til de ikke ønsker seg barn på dette tidspunktet og bruker prevensjon.
Vis hele sitatet...
Det er en ekstremt oppkonstruert problemstilling som i stor grad er helt uproblematisk. Du står utrolig nok helt fritt til å sterelisere deg.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er en ekstremt oppkonstruert problemstilling som i stor grad er helt uproblematisk. Du står utrolig nok helt fritt til å sterelisere deg.
Vis hele sitatet...
Dette har skjedd flere ganger i Norge, og selv om det er sjeldent hvorfor skal man ignorere det bare fordi det er et fåtall som opplever det? Har en bekjent som har opplevd dette med at en kvinne lyver og nektet å ta abort i etterkant og han er nå far med faste barnebidrag.
Skal menn måtte sterilisere seg for å kunne ha sex? Eller bare avstå og leve i sølibat resten av livet fordi man ikke har lyst på unger. Og hvorfor er ikke såkalt juridisk abort en løsning på disse problemene?

Føler innatillingen for mange er "synd, trist, leit", og så driter man liksom i mannen som sitter igjen.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Dette har skjedd flere ganger i Norge, og selv om det er sjeldent hvorfor skal man ignorere det bare fordi det er et fåtall som opplever det? Har en bekjent som har opplevd dette med at en kvinne lyver og nektet å ta abort i etterkant og han er nå far med faste barnebidrag.
Skal menn måtte sterilisere seg for å kunne ha sex? Eller bare avstå og leve i sølibat resten av livet fordi man ikke har lyst på unger. Og hvorfor er ikke såkalt juridisk abort en løsning på disse problemene?

Føler innatillingen for mange er "synd, trist, leit", og så driter man liksom i mannen som sitter igjen.
Vis hele sitatet...
Fordi du skisserer en ekstrem løsning på et problem som knapt eksisterer. Det er ingenting i livet som er fullstendig risikofritt, så du må selv vurdere hvor du legger lista. Et alternativ er å ikke ha sex, men det finnes åpenbart mange andre metoder som lar dette løse seg for folk flest. En ordning som du skisserer legger jo hele byrden over på kvinnen, og kan på ingen måte fremstilles som en balansert tilnæring.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Men hva om man begge sikrer seg, ingen er fulle, men det allikavel blir et barn, prevensjon er jo som kjent ikke 100% sikkert.
Vis hele sitatet...
Nei altså shit happens. Som du sier, så vet man risikoen. Du kan tryne på rulleskøyter, du kan bli infisert av kjøttetende bakterie i Oslofjorden, du kan bli utsatt for kondomsprekk. Du må vurdere alvorlighet av og sannsynlighet for uønsket utfall opp mot nytte/glede. Skjer det, så må du ta konsekvensen.

Jeg synes det virker rart at man da skal sitte igjen med null alternativer annet enn å smile pent. Dette er jo et totalt skjevfordelt maktforhold mellom kvinner og menn, hvor vi sitter igjen med null forhandlingsmakt.
Vis hele sitatet...
Akkurat belastningen med å bære frem og føde barn er det vanskelig å få helt likt fordelt. Jeg ser problemstillingen, men jeg vet ikke om det er helt opplagt at det er kvinnene som kommer best ut av den dealen der. Du for det til å høres lettvint ut for den gravide part, men de rettighetene kommer med belastninger det også. Hverken å ta abort eller være gravid er belastningsfritt, for å si det sånn.

Og man har jo fremdeles omgått hele problemstillingen med kvinner som lyver, både faste partnere og ONS, og man igjen sitter med svarteper uten en dritt å si. Det er snakk om ufattelig mye penger og en moralsk bør som jeg vil tro er svært vanskelig for en del menn å bære, ofte er jo det en grunn til de ikke ønsker seg barn på dette tidspunktet og bruker prevensjon.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men det er jo klin umulig å bevise om en en ons-partner har løyet eller bare hatt uflaks, og det er en faktor du vet om. Ta alle de pengene man betaler gjennom et farskap og putt dem i i en sekk. Ville du latt en tilfeldig full person på gata passe på den mens du tok et nattbad? Ikke jeg heller. Samme med ons. Sannsynligvis er det mange færre damer som ville tatt den risken, og det sier kanskje noe om at de ikke nødvendigvis er den heldige part når det går til helvete.
Sist endret av *pi; 1. september 2022 kl. 13:22.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Slike saker får meg til å undres over hvilken rettigheter man har som mann. I dette tilfellet er jo det ganske enkelt om ingen har brukt prevensjon og dette har vært tydelig kommunisert.
En annen ting er jo om det blir brukt prevensjon, men da at denne svikter eller det viser seg damen lyver om å ha brukt.

Hvilken rettigheter har man da som mann? Jeg forstår godt at det er kvinnenskropp og hennes valg til slutt. Men at den største økonomiske forpliktelsen man kan ta i livet skal kunne påtvinges noen virker litt merkelig.
Hva er grunnen til for eksempel at man ikke kan ta "skriftlig abort", hvor man frasier seg all omgang med barnet og eventuelle økonomiske forpliktelser. Virker bisart at man ved et uhell eller at en kvinne lyver, og plutselig så sitter man med null muligheter annet enn å bli far.

Og nå har jeg ikke tatt med den moralske biten det innebærer å bli påtvunget til å bli far, som også vil være en faktor i det større bildet men mer komplisert
Vis hele sitatet...
Du har rett til bruk av kondom, og du har rett til sterilisering. Utover det er det jo slik at dersom farskap er helt uaktuelt for deg er det eneste sikre at du avstår fra vaginalt samleie. Du kan fortsatt ha sex, bare ikke vaginalt.

Ang damer og p piller, du kan ikke stole på det, og i forhold til sykdommer er jo kondom uansett foretrukket.

Blir du far, ta ansvar. Er du ikke voksen nok til farskap, kondom om du kan leve med den lille risikoen, om ikke avstå fra vaginalt samleie.

Du står jo også fritt til å unngå alle fristelser og velge sølibat.
Du kunne og burde brukt kondom da. Det er ingen selvfølge at damer går på p-piller med de bivirkningene det medfører og kondom er viktig for å beskytte mot alt mulig annet herk også. Begges ansvar men mest ditt. Jeg tenker at hvis hun har blokkert deg fremstår det som at hun ikke vil ha noe med deg eller det problemet embryoet er. Abort er helt vanlig, mens på andre sia ikke veldig vanlig å bære frem et barn fra en one night stand. Kan også være hun er sur for at hun ikke har hørt fra deg etter sexen og skrev det for å gi deg en kjip følelse og en lærepenge, men har ikke inntrykk av at det er veldig vanlig å dra den. Umodent og dust isåfall.

Jeg tenker at du ikke skal ringe hun ned, det skaper bare enda dårligere relasjon mellom dere. Send hun en melding om at dere er nødt til å prate sammen, ikke rant om at du ikke vil ha barn og at hu er gæren osv. Hvis du ikke får kontakt med hun på et par uker hadde jeg kanskje prøvd å høre om ståa med venner av hun om du kjenner noen nære hun eller som nødløsning trappe opp på døra der hvis det du trenger er å bare vite ståa. Du kan ikke tvinge, true eller presse henne til abort, så hvis det er det du vil oppnå med et besøk dropp det. Det du kan si under et møte er at du ikke er klar for å bli far, at dere kjenner hverandre for dårlig til å være sikre på at dere vil klare dette sammen. Det er sunn fornuft å erkjenne og for alt du vet står hun på samme siden selv og har bestilt time til abort allerede. Hun har fortsatt god tid siden abort kan tas frem til 12 uke eller no så ikke gå helt i panikk med en gang. HVIS hun tenker å bære frem barnet og ikke spontanaborterer innen de første månedene som 40% av graviditeter ender med, så er det egentlig ikke noe du kan gjøre med det. Akuratt som det er din pikk og ditt valg å sette på kondom og bestemme hva du vil gjøre med din kropp er det hennes kropp og hennes valg hva hun vil gjøre med sin kropp.

Jorg spør hvorfor man ikke kan fraskrive seg ansvaret for et uønsket barn og det er fordi når et barn kommer til verden er det barnets beste som skal ivaretas. Nå er jo en viktig del av mannskampen og likestilling for menn at barn skal ha en far med rettigheter til samvær og flere mannlige rollemodeller. Mange menn klager på at gutter vokser opp med for få mannlige rollemodeller i barnehage og skoleapparatet og at dette skaper problemer for gutter da og senere i livet. I tillegg shames også jenter som vokser opp uten far og som utvikler usunne mønstre på grunn av det så mye at det fins et eget begrep på de jentene og damene, daddyissues, først og fremst brukt av menn på nedsettende måte mot damer. Det er hyklersk å klage på for få mannlige rollemodeller for menn og å bruke nedsettende betegnelser som daddyissues om man samtidig støtter det som kalles "juridisk abort" for fedre.

Barnets behov skal alltid settes foran, og selvom mange fedre er fraværende emosjonelt og praktisk i hverdagen er det som et minimum et helt grunnleggende behov for barnet at det får mat i magen, tak over hodet, klær, en seng å sove i og et hjem av nøktern standard å vokse opp i. Helst skal barnet også ha mulighet til å delta på fritidsaktiviteter eller i sportslag for å få utfolde sine interesser og ikke være utenfor det sosiale. Ingen barn har godt av å vokse opp i fattigdom. Det skader barnet og det skader samfunnet. Det bidrar til psykiske problemer, kriminalitet, rusmisbruk og selvmord.
Har man lagd et barn skal det være en selvfølge at man prioriterer barnets vel og ve. Om man ikke ønsker eller ikke har mulighet eller kapasitet til å være der i hverdagen er det helt riktig at man i det minste støtter barnets liv økonomisk for å sikre en forsvarlig og trygg oppfostring og oppvekst. I en sånn situasjon er det viktigere enn alt annet.

Er man usikker på om barnet er sitt kan man alltids be om en farskapstest.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Slike saker får meg til å undres over hvilken rettigheter man har som mann. I dette tilfellet er jo det ganske enkelt om ingen har brukt prevensjon og dette har vært tydelig kommunisert.
En annen ting er jo om det blir brukt prevensjon, men da at denne svikter eller det viser seg damen lyver om å ha brukt.

Hvilken rettigheter har man da som mann? Jeg forstår godt at det er kvinnenskropp og hennes valg til slutt. Men at den største økonomiske forpliktelsen man kan ta i livet skal kunne påtvinges noen virker litt merkelig.
Hva er grunnen til for eksempel at man ikke kan ta "skriftlig abort", hvor man frasier seg all omgang med barnet og eventuelle økonomiske forpliktelser. Virker bisart at man ved et uhell eller at en kvinne lyver, og plutselig så sitter man med null muligheter annet enn å bli far.

Og nå har jeg ikke tatt med den moralske biten det innebærer å bli påtvunget til å bli far, som også vil være en faktor i det større bildet men mer komplisert
Vis hele sitatet...
Huff, ja. Det er trist hvor dårlige rettigheter menn som knuller på fylla uten å tenke på kondom, har. En viktig sak som må opp og frem i media. De burde jo få lov til å gjennomføre et samleie uten at det resulterer i graviditet hos kvinnen, spesielt når det skjer i fylla med en vilt fremmed. Å knulle fremmede uten kondom er jo helt normal atferd og burde ikke straffe seg i form av å bli forelder. Man vet jo at prevensjon finnes, men selvsagt tenker man ikke på det når man er full og kåt!

Sitat av Jorg Vis innlegg
Dette har skjedd flere ganger i Norge, og selv om det er sjeldent hvorfor skal man ignorere det bare fordi det er et fåtall som opplever det? Har en bekjent som har opplevd dette med at en kvinne lyver og nektet å ta abort i etterkant og han er nå far med faste barnebidrag.
Skal menn måtte sterilisere seg for å kunne ha sex? Eller bare avstå og leve i sølibat resten av livet fordi man ikke har lyst på unger. Og hvorfor er ikke såkalt juridisk abort en løsning på disse problemene?

Føler innatillingen for mange er "synd, trist, leit", og så driter man liksom i mannen som sitter igjen.
Vis hele sitatet...
En juridisk abort rammer barnet. Det kan ikke sammenlignes med abort, da abort rammer et ikke-levedyktig foster eller et embryo. Juridisk abort rammer et levende barn.

Nei, menn trenger ikke sterilisere seg for å ha sex. Trenger ikke leve i sølibat heller. Men å bruke kondom og kanskje være litt kritisk til hva slags kvinnfolk du går til sengs med vil nok minimere risikoen for å bli ufrivillig pappa.
Sist endret av Medusa; 1. september 2022 kl. 15:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På tide å snippe ballene ser jeg, og heller risikere å være barnløs resten av livet om reversering ikke funker.

Mange som ligger ord i munnen på meg. Jeg har lyst til å diskutere et hypotetisk problemstilling hvor man strengt tatt ikke kan ligge all skylden på mannen og om det burde være noen alternativer for de som ender opp som ufrivillige fedre.

Ser alle drar frem, ha sex på fylla uten kondom med et ONS som om det er noen her som diskuterer i mot ansvaret man da har som mann. Det er det ikke.
Hva da om man blir dopet ned av en kvinne og voldtatt, og hun velger å beholde barnet.
Skal denne mannen måtte betale barnebidrag resten av livet? Det må finnes en grense et eller annet sted hvor det ikke er greit å skyve dette over på mannen og si det er hans ansvar.
Sist endret av Jorg; 1. september 2022 kl. 16:39.
Sitat av Jorg Vis innlegg
På tide å snippe ballene ser jeg, og heller risikere å være barnløs resten av livet om reversering ikke funker.

Mange som ligger ord i munnen på meg. Jeg har lyst til å diskutere et hypotetisk problemstilling hvor man strengt tatt ikke kan ligge all skylden på mannen og om det burde være noen alternativer for de som ender opp som ufrivillige fedre.

Ser alle drar frem, ha sex på fylla uten kondom med et ONS som om det er noen her som diskuterer i mot ansvaret man da har som mann. Det er det ikke.
Hva da om man blir dopet ned av en kvinne og voldtatt, og hun velger å beholde barnet.
Skal denne mannen måtte betale barnebidrag resten av livet? Det må finnes en grense et eller annet sted hvor det ikke er greit å skyve dette over på mannen og si det er hans ansvar.
Vis hele sitatet...
Nå vekket du min interesse. Jeg lurer på hvor vanlig det er at kvinner voldtar menn for å bli gravide og oppdra barn alene, og om det finnes noen statistikk på dette. Det er en grotesk ting å gjøre naturligvis, men meg bekjent er dette så sjeldent at jeg tror ikke du trenger å være redd for at det skal skje med deg i det hele tatt. Graviditet og det å sette et barn til verden krever ganske mye av en kvinne, og iallfall om hun er alene. Det gir overhodet ikke mening at kvinne skal dope ned en mann og ha sex med han for å bli gravid - men, det gir jo ikke mening at noen voldtar noen overhodet. Men det skjer jo likevel. Så ja.....

Jeg har hørt om lesbiske kvinner som "lurer" menn med på trekant for å bli gravide, men slik jeg har skjønt det slipper mannen å betale barnebidrag i det tilfellet. Jeg har også hørt om kvinner som sårt ønsker barn med partner, men partner vil ikke, så de velger da å slutte på prevensjon i stillhet. Men ingenting av dette går under voldtekt. Har også hørt om kvinner som stjeler sæden til andre menn (plukker kondomet opp fra søpla). Det er en ganske syk ting å gjøre og selvsagt ikke innafor.

Og selvsagt, skulle det du skildrer, faktisk skje, så tror jeg anmeldelse og en rettsak kan sørge for at mannen slipper å betale barnebidrag. Om rettssystemet vårt tar det alvorlig da - de fleste voldtektssaker blir tross alt henlagt, kjønnet ditt spiller faktisk ingen rolle der.

Det er en stor forskjell på det å frivillig ha sex på fylla uten prevensjon, og det å oppleve at ens sæd blir stjålet og brukt til befruktning - samt voldtekt. I denne tråden er det snakk om en mann som var full og kåt, ikke hadde kondom tilgjengelig og tydeligvis hadde glemt at sex kan føre til barn. Det kan ikke sammenlignes med voldtekt og stjeling av sæd.
Sist endret av Medusa; 1. september 2022 kl. 17:02.
Sitat av Jorg Vis innlegg

Mange som ligger ord i munnen på meg. Jeg har lyst til å diskutere et hypotetisk problemstilling hvor man strengt tatt ikke kan ligge all skylden på mannen og om det burde være noen alternativer for de som ender opp som ufrivillige fedre.
Vis hele sitatet...
Det er interessant at du mener at all skyld legges på mannen fordi han må betale bidrag. Betyr det at du mener at kvinnen slipper helt unna konsekvensene av en ufrivillig graviditet?

Nå er det nå engang slik at det er kvinnens kropp som blir gravid. Det er jo på ingen måte en rettferdig løsning, men der har du naturen. Kan du ta fra henne belastningen med å bære frem et barn eller gå gjennom en abort? Nei. Er det da rimelig å ta fra henne retten til å bestemme hva hun skal gjøre med sin gravide kropp? Hvis du finner en måte å gjøre denne prosessen nøyaktig like belastende for begge parter så legg gjerne frem en avtaleskisse. Enn så lenge er mitt inntrykk at kvinner er mye mer redd for ufrivillig graviditet enn menn, så mye tyder på at de ikke opplever det som et scenario de kommer best ut av.

Det er mange situasjoner innen familieliv der jeg mener det er et reelt problem at menn mangler rettigheter (hvilket også går ut over barnet). Men det du holder på med her er søkt.

Retningen resten av innlegget ditt tar tyder på at du kjenner litt på det selv:

Ser alle drar frem, ha sex på fylla uten kondom med et ONS som om det er noen her som diskuterer i mot ansvaret man da har som mann.
Vis hele sitatet...
Ja, som om tråden handler om konsekvenser av ONS i fylla uten kondom

Hva da om man blir dopet ned av en kvinne og voldtatt, og hun velger å beholde barnet.
Skal denne mannen måtte betale barnebidrag resten av livet? Det må finnes en grense et eller annet sted hvor det ikke er greit å skyve dette over på mannen og si det er hans ansvar.
Vis hele sitatet...
Dette er derimot midt i kjernen for diskusjonen, og det er åpenbart at alle motdebattantene dine synes det er et helt rimelig scenario.
Sist endret av *pi; 1. september 2022 kl. 17:11.
Sitat av *pi Vis innlegg
Enn så lenge er mitt inntrykk at kvinner er mye mer redd for ufrivillig graviditet enn menn, så mye tyder på at de ikke opplever det som et scenario de kommer best ut av.
Vis hele sitatet...
Samme inntrykk sitter jeg med. Hadde jeg visst hvor mye penger jeg har brukt på graviditetstester oppigjennom årene, selv om jeg alltid har vært nøye med prevensjon....
Sitat av Medusa Vis innlegg
Samme inntrykk sitter jeg med. Hadde jeg visst hvor mye penger jeg har brukt på graviditetstester oppigjennom årene, selv om jeg alltid har vært nøye med prevensjon....
Vis hele sitatet...
Så teit av deg. Hadde du tenkt deg litt om så hadde du skjønt at du egentlig satt på et maktmiddel av dimensjoner og ikke et potensielt livsomveltende problem.
Sitat av *pi Vis innlegg
Så teit av deg. Hadde du tenkt deg litt om så hadde du skjønt at du egentlig satt på et maktmiddel av dimensjoner og ikke et potensielt livsomveltende problem.
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant!?
Sitat av *pi Vis innlegg
Hadde du tenkt deg litt om så hadde du skjønt at du egentlig satt på et maktmiddel av dimensjoner og ikke et potensielt livsomveltende problem.
Vis hele sitatet...
Har ikke kvinner egentlig alltid skjønt at de har et maktmiddel mellom bena?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har ikke kvinner egentlig alltid skjønt at de har et maktmiddel mellom bena?
Vis hele sitatet...
De kvinner jeg kjenner som har vært i den omdiskuterte situasjonen har ikke først og fremst følt på det, nei.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har ikke kvinner egentlig alltid skjønt at de har et maktmiddel mellom bena?
Vis hele sitatet...
Og menn med et våpen mellom bena om man skal se slik på det.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er interessant at du mener at all skyld legges på mannen fordi han må betale bidrag. Betyr det at du mener at kvinnen slipper helt unna konsekvensene av en ufrivillig graviditet?

Nå er det nå engang slik at det er kvinnens kropp som blir gravid. Det er jo på ingen måte en rettferdig løsning, men der har du naturen. Kan du ta fra henne belastningen med å bære frem et barn eller gå gjennom en abort? Nei. Er det da rimelig å ta fra henne retten til å bestemme hva hun skal gjøre med sin gravide kropp? Hvis du finner en måte å gjøre denne prosessen nøyaktig like belastende for begge parter så legg gjerne frem en avtaleskisse. Enn så lenge er mitt inntrykk at kvinner er mye mer redd for ufrivillig graviditet enn menn, så mye tyder på at de ikke opplever det som et scenario de kommer best ut av.

Det er mange situasjoner innen familieliv der jeg mener det er et reelt problem at menn mangler rettigheter (hvilket også går ut over barnet). Men det du holder på med her er søkt.

Retningen resten av innlegget ditt tar tyder på at du kjenner litt på det selv:


Ja, som om tråden handler om konsekvenser av ONS i fylla uten kondom


Dette er derimot midt i kjernen for diskusjonen, og det er åpenbart at alle motdebattantene dine synes det er et helt rimelig scenario.
Vis hele sitatet...
Første innlegget mitt i tråden var dette:

Sitat av Jorg Vis innlegg
Slike saker får meg til å undres over hvilken rettigheter man har som mann. I dette tilfellet er jo det ganske enkelt om ingen har brukt prevensjon og dette har vært tydelig kommunisert.
En annen ting er jo om det blir brukt prevensjon, men da at denne svikter eller det viser seg damen lyver om å ha brukt.
Vis hele sitatet...
Men igjen, med engang noen vil diskutere noe som helst om abort så er man automatisk den store, stygge busemannen, siden USA holder på som de gjør og alle er litt i overkant defensive.

Hva jeg mener om kvinnes slipper unna med eller ikke er forsåvidt urelevant. Vi snakker om tilfeller hvor kvinnen velger å ikke ta abort og dermed må ta de konsekvensene det medfører. Du kan ikke få i pose og sekk, ved frihet medfølger ansvar. Og det er her jeg er uenig med dere, mannen kan ta så mye ansvar han bare vil med prevensjon og verbale avtaler osv osv. Og uansett så skal man kunne skyve farskapet over på mannen.

Dere må bare beklage om dette er et sårt tema, er en grunn til jeg diskuterer det er på freak og ikke det virkelige liv. Og jeg har allerede fått øynene opp for andre perspektiver, så takk for det.
Sitat av Medusa Vis innlegg
Og menn med et våpen mellom bena om man skal se slik på det.
Vis hele sitatet...
locked and loaded

Sitat av *pi Vis innlegg
De kvinner jeg kjenner som har vært i den omdiskuterte situasjonen har ikke først og fremst følt på det, nei.
Vis hele sitatet...
pre graviditet
Sist endret av vindaloo; 1. september 2022 kl. 17:42.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Første innlegget mitt i tråden var dette:



Men igjen, med engang noen vil diskutere noe som helst om abort så er man automatisk den store, stygge busemannen, siden USA holder på som de gjør og alle er litt i overkant defensive.

Hva jeg mener om kvinnes slipper unna med eller ikke er forsåvidt urelevant. Vi snakker om tilfeller hvor kvinnen velger å ikke ta abort og dermed må ta de konsekvensene det medfører. Du kan ikke få i pose og sekk, ved frihet medfølger ansvar. Og det er her jeg er uenig med dere, mannen kan ta så mye ansvar han bare vil med prevensjon og verbale avtaler osv osv. Og uansett så skal man kunne skyve farskapet over på mannen.

Dere må bare beklage om dette er et sårt tema, er en grunn til jeg diskuterer det er på freak og ikke det virkelige liv. Og jeg har allerede fått øynene opp for andre perspektiver, så takk for det.
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke den store stygge busemannen for å diskutere abort, men nå skriver du om juridisk abort, og ikke abort. Som jeg skrev lenger oppe: juridisk abort rammer et menneske. Et fullstendig liv - et barn. Abort rammer et embryo eller ikke-levedyktig foster. Et ufullstendig liv. Eller, om jeg leser litt mellom linjene her, er du imot abort for kvinner men for juridisk abort for menn? I så tilfelle melder jeg meg ut, for det er for provoserende til at jeg klarer diskutere det, haha!

Jeg tror dette er et mye sårere tema for deg enn det er for oss, og at det dermed er vanskelig å diskutere det. Jeg har full medfølelse ovenfor menn som blir ufrivillig fedre, jeg har selv kjent flere. Det er ikke en lett situasjon. Jeg vil faktisk fortelle om han ene jeg kjente. Han var hos meg når han fikk svar på farskapstesten. Han var fryktelig nervøs, for han håpte jo virkelig på at han ikke skulle bli pappa. Han kunne ikke fordra kvinnen han tydeligvis hadde gjort gravid, og han ønsket ikke å ha noe som helst med henne å gjøre. Viste seg at han var pappaen. Jeg spurte hva han hadde tenkt til å gjøre, om han kom til å ha kontakt med barnet. Han ble nesten fornærmet over at jeg i det hele tatt spurte, for svaret hans var at ja, selvfølgelig skal han stille opp for barnet. Greit nok at han ikke taklet dama, men barnet var uskyldig oppi det hele, og det er hans unge, så selvfølgelig skal han være der.

Har i ettertid likt å trodd at de fleste menn er sånn. Men jeg er nok naiv, når jeg ser andelen menn som ønsker juridisk abort slik at de kan knulle på one night stands uten kondom og ikke ta eventuelle konsekvenser av det. Diskusjonen om juridisk abort dukker alltid opp når en mann har vært korttenkt på fylla.
Sist endret av Medusa; 1. september 2022 kl. 17:53.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jorg Vis innlegg
På tide å snippe ballene ser jeg, og heller risikere å være barnløs resten av livet om reversering ikke funker.

Mange som ligger ord i munnen på meg. Jeg har lyst til å diskutere et hypotetisk problemstilling hvor man strengt tatt ikke kan ligge all skylden på mannen og om det burde være noen alternativer for de som ender opp som ufrivillige fedre.

Ser alle drar frem, ha sex på fylla uten kondom med et ONS som om det er noen her som diskuterer i mot ansvaret man da har som mann. Det er det ikke.
Hva da om man blir dopet ned av en kvinne og voldtatt, og hun velger å beholde barnet.
Skal denne mannen måtte betale barnebidrag resten av livet? Det må finnes en grense et eller annet sted hvor det ikke er greit å skyve dette over på mannen og si det er hans ansvar.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du kanskje blir misforstått, men det er ikke alt for rart, heller - du er i en tråd der man snakker om et enkelt tilfelle av pissdårlig dømmekraft, mens du selv snakker om helt andre scenarier.

Menn har beviselig dårlige rettigheter på noen områder, og det er en viss skjevhet i valgmulighetene angående graviditet. Det er også en ganske innlysende skjevhet i hva som skjer når graviditet er et tema, avhengig av om man er kvinne eller mann. Hva som er hva og hvor grensene går er interessant, men en separat diskusjon som kanskje gjør seg bedre i et separat emne?
Sitat av Jorg Vis innlegg

Mange som ligger ord i munnen på meg. Jeg har lyst til å diskutere et hypotetisk problemstilling hvor man strengt tatt ikke kan ligge all skylden på mannen og om det burde være noen alternativer for de som ender opp som ufrivillige fedre.

Ser alle drar frem, ha sex på fylla uten kondom med et ONS som om det er noen her som diskuterer i mot ansvaret man da har som mann. Det er det ikke.
Hva da om man blir dopet ned av en kvinne og voldtatt, og hun velger å beholde barnet.
Skal denne mannen måtte betale barnebidrag resten av livet? Det må finnes en grense et eller annet sted hvor det ikke er greit å skyve dette over på mannen og si det er hans ansvar.
Vis hele sitatet...

Hvorfor er du opptatt av skyld deling? Det er vel klart at ved frivillig sex har begge parter ansvar om det blir barn. Det fritar jo likevel ikke barnefaren for ansvar, og barnet og moren har faktisk rettigheter.

Vil tro at voldtektsofre har rettsvern?
Sitat av Jorg Vis innlegg
Hva jeg mener om kvinnes slipper unna med eller ikke er forsåvidt urelevant. Vi snakker om tilfeller hvor kvinnen velger å ikke ta abort og dermed må ta de konsekvensene det medfører. Du kan ikke få i pose og sekk, ved frihet medfølger ansvar.
Vis hele sitatet...
For deg ser dette ut som pose og sekk. For mange som sitter i situasjonen vil det nok heller føles som pest eller kolera.

Og det er her jeg er uenig med dere, mannen kan ta så mye ansvar han bare vil med prevensjon og verbale avtaler osv osv. Og uansett så skal man kunne skyve farskapet over på mannen.
Vis hele sitatet...
Skyve farskapet over på mannen? Fra hvor da, liksom? Han er jo faren? Det høres nesten ut som om foreldreansvaret i utgangspunktet kun er mors og så lemper hun deler av det over på en uforvarende stakkar som bare gikk forbi på feil tidspunkt.

En sprukket kondom er et uhell som skjer med to personer. Det resulterer i morskap for en av partene og farskap for den andre. En av partene kan velge å gå gjennom en for de fleste temmelig belastende prosedyre for å avlutte svangerskapet. Den andre kan velge å betale seg ut av situasjonen uten at kroppen hans trenger å bli mer involvert enn den allerede har vært. Hvilken av disse som er heldigst kan man sikkert diskutere, men biologien legger noen føringer her. Blir ungen født, er det ungen sine rettigheter som er viktigst, og det får både mor og far bare deale med.

Dere må bare beklage om dette er et sårt tema, er en grunn til jeg diskuterer det er på freak og ikke det virkelige liv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sårt for min del, jeg er bare ikke enig med deg.
Som nevnt er det saktens flust av situasjoner relatert til familieliv der mannen kommer urimelig ut, og der ikke minst barnet lider under det, som jo er det viktigste perspektivet.
Sædcelle + egg + livmor kan føre til barn. Er det fortsatt noen som ikke har fått med seg det? Hvorfor så overasket?
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Hun slo meg ikke som irrasjonell da vi først møttes, kom helt uventet..
Vis hele sitatet...
Veldig få personer virker irrasjonell når man har 2 i promille... just saying..
"Utdrag fra FNs barnerettskonvensjon:
Alle barn har rett til nok mat og drikke, beskyttelse og trygghet og barnets beste skal være et grunnleggende hensyn. Partene skal sikre barnet den beskyttelse og omsorg som er nødvendig for barnets trivsel, i det det tas hensyn til rettighetene og forpliktelsen til barnets foreldre eller verger som har det juridiske ansvaret for ham eller henne. Barnet skal ikke skilles fra foreldrene mot sin vilje, unntatt når kompetente myndigheter som er underlagt rettslig prøving mener det er nødvendig for barnets beste.

Barnets foresatte har ansvar for å sikre levevilkår som trengs for barnet. Partene anerkjenner ethvert barns rett til en levestandard som er tilstrekkelig for barnets fysiske, psykiske, åndelige, moralske og sosiale utvikling. Foreldre eller andre som er ansvarlige for barnet, har det grunnleggende ansvaret for å sikre, innen sine evner og økonomiske muligheter, de levevilkår som er nødvendige for barnets utvikling. Partene skal treffe alle egnede tiltak for å sikre inndriving av underholdsbidrag for barnet fra foreldrene eller andre personer som har økonomisk ansvar for barnet. Barnet har rett til hvile, fritid og lek, og til å delta i kunst og kulturliv. Foreldre, eventuelt verger, har hovedansvaret for barnets oppdragelse og utvikling. Barnets beste skal for dem komme i første rekke. Barnekonvensjonen gjelder alle barn uten unntak.
"

Juridisk abort er i strid med menneskerettighetene og FNs barnekonvensjon. Det er ikke den ufrivillige faren som er offeret i et sånt scenario.
Bruk dong eller stå over pulinga hvis du ikke har en i lomma
Sist endret av Mefibon; 1. september 2022 kl. 21:27.
Om hun ikke svarer deg, og du har gjort forsøk på å kontakte henne, men uten hell. Tror jeg bare hadde latt det ligge, kan være hun bare er full av BS, kunne vært gravid fra før av, eller at hu prøver å presse deg for noe.

Mest sannsynlig bare tull, krever hun penger fra deg så krever du en farskapstest.
Tre uker og hun er blitt både gravid, klar over det og fått det bekreftet? Jeg er mann med minimal peiling her... Men det hørtes litt vel orkestrert ut når alt kommer så tett på.
En liten teori: Kanskje hun hadde sex med en fullstendig ukjent person. Nå ønsker hun å sikre seg bidrag, og plukker derfor ut TS som offer for barnebidrag. Mulig?

Be om farskapstest når ungen har kommet.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Tre uker og hun er blitt både gravid, klar over det og fått det bekreftet? Jeg er mann med minimal peiling her... Men det hørtes litt vel orkestrert ut når alt kommer så tett på.
Vis hele sitatet...
Kvinne med førstehåndspeiling her, les svaret mitt lengre oppe. Tre uker etter befruktning er man en uke på overtid med menstruasjon, altså et helt sannsynlig tidspunkt å finne ut at man er gravid på. Hjemmestester selges overalt, det er ikke standard prosedyre å få det bekreftet noe sted før første svangerskapskontroll som gjerne kan drøye til rundt uke 12.
Sist endret av *pi; 2. september 2022 kl. 01:37.
Regel 1: Hold deg unna alle damer som er sprø.
2: Røm unna før det er for seint og du må blø.
3: Ring kjappt til snuten, gå til innkjøp av kniv.
4: Bytt ut alle låser, start et nytt liv.
5: Slå av telefonen.
6: Steng deg sjæl inne
7: Aldri lukk opp døra hvis du trur det er en kvinne.