Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1950
Ble stoppet i en trafikk kontroll av politiet å hadde glemt førekortet mitt, politi betjenten sa hun kan søke opp min personnummer istedenfor. Etter jeg ga min personnummer fant hun ut jeg også har en 14 år gammel sak om bruk av dop.

Da spurte hun hvordan dop jeg brukte osv, jeg sa det var ulovlig medikamenter, etterpå spurte hun om jeg har sluttet med det å ikke brukt mer i ettertid.

Var dette en lure spørsmål, hva hadde skjedd om jeg svarte (JA)? Svarte selvsagt nei.
Da måtte du mest sannsynlig ha tatt en spyttprøve.
Trådstarter
20 6
Sitat av eXplode Vis innlegg
Da måtte du mest sannsynlig ha tatt en spyttprøve.
Vis hele sitatet...
Tror ikke Finnmark har så avansert teknologi, vi har enda tisse og blodprøve mener jeg.
Sitat av veerner Vis innlegg
Tror ikke Finnmark har så avansert teknologi, vi har enda tisse og blodprøve mener jeg.
Vis hele sitatet...
Spytteprøve brukes ute i feltet, og gir grunnlag til blodprøve. UP har dette i hele landet.
Synes ruskjøring er skikkelig ille, men det finnes måter å lure spyttprøvne på. Ting man kan ha liggende klart i bilen.

Å bli tatt for røyking feks når man røyka for mere en 24timer siden er bare idiotisk. Blodprøvene vil jo avkrefte det men purken kan lage helvette kun basert på spyttprøve selv om di ikke skal det, snakker erfaring.

Tror ikke det var lurespørsmål, politet blir kåte av å herje med folk som har gammel rus på bladet.
Sist endret av FuNcEd; 29. juli 2022 kl. 23:09.
Det du opplevde det er nok ganske så vanlig praksis. Selv er jeg en kjenning som de kaller det for i media, så politiet tok alltid en tegn og symptomstest når jeg ble stoppet. Og på spørsmålet om at hvis du hadde sagt ja til at du har ruset deg senere i livet også så ville du mest sannsynlig blitt tatt med inn til blodprøve selv om du ikke fremstod som ruset, for de har myndighet til det om det er en mistanke der.
De sjekker deg digitalt når du ikke har med førerkort og da kommer rullebladet opp. Skjønner ikke hva som du tenkte kunne være lurespørsmål? Er sikker på konstabelen oppriktig ville vite om du fortsatt rusa deg eller ikke
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Synes ruskjøring er skikkelig ille, men det finnes måter å lure spyttprøvne på. Ting man kan ha liggende klart i bilen.

Å bli tatt for røyking feks når man røyka for mere en 24timer siden er bare idiotisk. Blodprøvene vil jo avkrefte det men purken kan lage helvette kun basert på spyttprøve selv om di ikke skal det, snakker erfaring.

Tror ikke det var lurespørsmål, politet blir kåte av å herje med folk som har gammel rus på bladet.
Vis hele sitatet...
Tro meg, du kan bli tatt for ruskjøring lenge etter 24timer siden sist cannabis inntak. Regnestykket politiet har på å regne ut cannabis verdier i blodet om til promille er en stor jævla vits! Jeg lå på grensen til å miste lappen ca 5 dager etter sist bruk engang Kroppen min bruker tho lenger enn gjennomsnittet på å kvitte seg med stoffer ser det ut som, men still....