Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3221
Så, jeg leier en leilighet. Og jeg fikk ikke lov av huseier og henge opp bilder og ting på veggen med skruer og spiker, det jeg fikk lov til derimot var å henge det opp med monteringstape eller tilsvarende.

Det viser seg at dette var en dårlig ide, fordi når jeg skulle ta av dette rælet så dro det med seg en del maling og noe av papiret på gipsveggen

Dette skal jeg selvsagt fikse opp i før jeg flytter ut, men jeg er ikke gira på å betale overprisede fagfolk for å fikse noe som virker som en småskade. Noen som har peiling på hvordan jeg går frem for å rette på dette? Det er på en gipsvegg og det er ingen hull i veggen, men malingen samt litt av papiret på gipsen er revet av.

Tenkte på å sparkle ujevnhetene for og så male over. Men da blir jeg vel nødt til å male hele veggen da ny maling selv i samme farge vil skille seg ut fra den gamle sant?

Her er et bilde av skaden




Noen som har noen tips til meg?

Takk.
Sist endret av Cityreefah; 29. januar 2022 kl. 00:10.
Kapp javnt i kantene, sparkle, pusse og male hele veggen.
Bruk en hurtigtørkende sparkel, Bostik/Casco har sparkel på tube 15-20 minutter etterpå kan du slipe lett over, pass på kantene. Jo flinkere du er til å sparkle jo mindre trenger du å slipe. Glatt gjerne over kantene på sparkelen med fingeren lett, når du sliper så tar du vekk grader og groper

Flekk mal sparkelflekken, la det tørke (viktig)

Også, avhengig av når rommet er malt så kan du male fra hjørne til hjørne. Men hvis du vil overraske litt ekstra, og det ikke er altfor stort rom maler du opp hele rommet.

Er det nødvendig da? Vel, noen utleiere er nazi på å holde tilbake på depositum, men hvis du faktisk legger inn litt tid og penger her kan det spare deg for at utleier bruker mer av depositumet når du flytter ut.

For hvis utleier ikke et fornøyd med resultatet kan sjansen være at utleier leier inn et malerfirma uansett. Og avhengig av hvilke firma han velger så ser man fort på en timespris på mellom 500-900 kroner timen uten moms pluss produkt