Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7440
Er det noe spesiell ledning jeg trenger får å skjøte led-kabel?
https://imma.gr/l/102078x16a8d

Er til led-lys som blir brukt til tomatdyrking etc..
Kan man bare bruke en vanlig kabel sålenge tykkelsen er det samme? Og hvor kjøper man kabel i "løsvekt"?
Ja du kan bruke all slags kabel(nesten). Er det 230v bør du kanskje ikke gjør det selv men er det 12/24 V så kan du gjøre det selv så lenge du vet hvordan du kan skjøte forsvarlig
Det er 230v, har skjøta 230v ledninger før så da kjører jeg på. Bruker sånn skjøte klemme eller hva det heter.

Men hvilken butikker selger sånt? Ledninger altså.
Sist endret av NokErNok; 14. mars 2021 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Clas Ohlson selger kabel, dyrt men passe om du ikke trenger mye. Jeg anbefaler WAGO klemmer som de også selger.
Koble lamper om det ikke er fast installasjon er noe av det eneste du kan gjøre selv.
Neinei, ikke fast innstalasjon. Lamper som plugges inni stikkontakt.

Ser nå at det er en kobberkabel og ikke sånn vanlig ledning som består av mange små "ledninger". Har det noe å si? Den var ca 1mm da jeg målte med skyvlær.
Sist endret av NokErNok; 15. mars 2021 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lamper skal helst ha 1.5 men dersom det er med støpsel mener jeg 1 og til og med 0.75 er brukt. Husker ikke normen for dette. Og det er ikke så mye og si om det er entrådet eller flere kordeler, men pass på at skjøteklemma er godkjent for å koble forskjellige typer ledning
Sist endret av Bluesky_; 15. mars 2021 kl. 11:30.
Det er 480w i ene lampa og 240 i den andre, tenker jeg kjører med samme tykkelse som det er fra før.