Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2147
Hei. Lurer på hvor fort man kommer til å merke bivirkninger ved cannabisrøyking (dårligere hukommelse, problemer med å fokusere o.l.) dersom man røyker 2-3 ganger i uka?
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen merker det etter noen måneder hvis de for eksempel går på skolen eller ofte gjør oppgaver som krever god hukommelse og rask reaksjonsevne, mens andre vil ikke registrere det før etter flere år fordi de sjeldnere må bruke hodet sitt på den måten.
Hvor lang er en tråd? Er nesten det spørsmålet som kommer her. Det kommer helt an på forskjellige ting
Sitat av solitude Vis innlegg
Hei. Lurer på hvor fort man kommer til å merke bivirkninger ved cannabisrøyking (dårligere hukommelse, problemer med å fokusere o.l.) dersom man røyker 2-3 ganger i uka?
Vis hele sitatet...
Om du faktisk legger bevisst merke til det selv har det gått ganske langt, men etter noen måneder vil det nok faktisk påvirke hukommelse og reaksjonsevne.
Etter ni dager, fire timer og seks minutter ca så vil du plutselig slite med å huske hvilken dag det er og hva du selv heter. Så er det bare nedoverbakke etter det.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurt litt på dette med reaksjonsevne egentlig, siden jeg spiller alltid CS mye bedre når jeg har røykt fremfor når jeg er sober.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurt litt på dette med reaksjonsevne egentlig, siden jeg spiller alltid CS mye bedre når jeg har røykt fremfor når jeg er sober.
Vis hele sitatet...
Tror dette kan ha noe med at du spiller "uten å tenke." Typ at du bare reagerer instinktivt. Har merket dette selv, spiller best når jeg ikke tenker over hva jeg gjør egentlig
Etter senest to uker ville jeg ha sagt; men som andre sier er det nesten umulig å si. Det er ikke alltid så lett å merke det heller, man kan bli gradvis sløvere og sløvere til man plutselig innser det.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror dere/kjenner dere til forskning som tilsier at cannabisbruk har noen varige men? Altså hvis man har brukt det daglig i noen måneder/år, for så å slutte helt. Vil man da oppleve noen varige skader/fordeler?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror dere/kjenner dere til forskning som tilsier at cannabisbruk har noen varige men? Altså hvis man har brukt det daglig i noen måneder/år, for så å slutte helt. Vil man da oppleve noen varige skader/fordeler?
Vis hele sitatet...
Tviler en får noen fordeler, men om en lider av psykiske sykdommer eller har det litt, så kan mye cannabis bruk forverre det eller utløse visse type sykdommer. Som f. eks. schizofreni.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mener de effektene du merker når du er fjern/høy er de effektene som kan sette seg igjen etter rusen har gått ut, men det tar maaange år for folk flest. (glemme ting som ikke er viktig og lignende)



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror dere/kjenner dere til forskning som tilsier at cannabisbruk har noen varige men? Altså hvis man har brukt det daglig i noen måneder/år, for så å slutte helt. Vil man da oppleve noen varige skader/fordeler?
Vis hele sitatet...
Ja det er fordeler med å røyke, søker du på søkemotor finner du mye forskning.
Blant annet lavere sjangse for diabetes, og maaange andre ting.


Det er også ulemper med å røyke, men siden det er umulig å dø, burde det vært lovlig så folk kunne valgt straintyper som passet til anledningen.

En person som har mye han skulle ha gjort røyker indica å ikke får gjort tingene han skulle, men viss han hadde røyket sativa kunne det vært han hadde gjennomført alle tingene osv.

Viss det var lovlig å ble solgt på vinmonpolet f.eks hadde mange av problemene folk har i forbindelse med Cannabis forsvunnet fordi da hadde folk visst hva slags strain å hvilken kvalitet de får.
Det er så mye dårlig ute på "gata", alt ifra utbuffa hasj, til weed som er dyrket med farlig gjødsel (som igjen legger til "bivirkning" på slutt produkt"

Det er stor forskjell på Indica og Sativa selvom noen påstår de ikke merker forskjell.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
til weed som er dyrket med farlig gjødsel (som igjen legger til "bivirkning" på slutt produkt"
Vis hele sitatet...
farlig gjødsel? Tenker du på næringsmidler og plantevernmidler som kan være igjen ved dårlig flushing og tidlig innhøsting? Kan du fortelle mere utfyllende om hva slags bivirkninger det kan gi å inhalere disse?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takker for svar, folkens! Jeg vil konkretisere spørsmålet litt bedre - er alle bivirkninger av kronisk bruk reversible? F.eks. dårligere hukommelse, konsentrasjonsevne, humørsvingninger osv? Det med utløste psykiske lidelser er selvfølgelig en annen sak, men sett bortsett fra det da?
Hvis jeg misbruker hasj får jeg sosial angst som ikke andre legger merke til men det skaper mye stress for meg. Også går jeg glipp av ting fordi den sosiale gnisten ikke gnistrer.

Hvis jeg bruker det mindre enn ukentlig så får jeg nice afterglow dagen etterpå og tar livet mye mer "chill".
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tok ca et års tid for meg før jeg ble klar over hvor mye jeg hadde forandret meg. Har nå brukt hasj i 6 år daglig.

Man kan Utvikle Angst og depresjon, tar lang tid og innrømme at det er pga hasjen. Paranoia, psykosetilstander, personlighetsforandringer o.l.

Nå røyker jeg fast dose på 0.3g som sove medisin. Og det er kun den mengden jeg tar, klarer ikke og slutte helt så jeg har måtte kuttet det ned til en dose som gir lite bivirkninger.

Anbefaler og være forsiktig med hvor ofte man røyker, det mister totalt gløden når man missbruker det.