Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1176
Hei.

Har aldri vært full men har hatt lyst til å prøve det. Er en mann på 36 år. Problemet er at jeg går på medisin, Remeron og Zyprexa. Har ikke psykose eller andre alvorlige psykiske problemer, «bare» noe angst og depresjon. Tar medisinen på kvelden.

Kan jeg hoppe over medisinene en kveld og ikke ta før neste kveld, og drikke på kvelden uten? Eller sitter det fortsatt medisin i kroppen som kan være der når jeg ikke har tatt medisin på 24 timer?

Har ved noen engsngstilfeller glemt medisinene, og gått uten en dag uten at det har ført til noe annet enn at jeg er mer våken og med i verden.

Jeg lurer altså ikke på hvordan alkohol påvirker meg psykisk, men om det er noe fare i forhold til interaksjoner av medisinen.
Anonym bruker
"Overtalt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei ingen fare med akuratt disse medisinene såvidt jeg vet. Har hvertfall drukket mange ganger på remeron.

Men hey, syns du skal være stolt av deg selv som aldri har drukket og ser egentlig ingen grunn til å gidde å prøve nå. Mye fetere å kunne møte alderdommen med at du aldri har rørt en dråpe
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Medisinene kan forsterke alkoholrusen og alkoholen kan forsterke medisinene.
Er vel ikke direkte farlig med remeron og zyprexa, men zyprexa kan fort gjøre deg veldig trøtt om du drikker i tillegg.
I de fleste tilfeller går denne comboen bra. Mange kilder anbefaler ikke å blande alkohol med antidep. selv har jeg ikke sett noen av mine bekjente gå på trynet av det. Blir kanskje litt fortere full, så anbefaler å starte med noe svakt, som øl eller cider, oig ta det som det kommer deretter.
Jeg synes, du heller bør spørre en lege om dette.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg synes, du heller bør spørre en lege om dette.
Vis hele sitatet...
En lege har ikke alltid fasiten på disse spørsmål.. tro det eller ei.
det her går helt fint, bare vær obs på at alkoholen vil kunne kjennes mer sløvende pga medisinene.
anbefaler prøve hjemme el.l først, og holde deg til øl/cider til du får "kontroll" på alkoholen.

kan legge til at jeg både tar remeron og drikker en del hver dag, noe lege vet om osv.
Sist endret av Munted Artist; 8. mars 2020 kl. 03:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
engsngstilfeller glemt medisinene, og gått uten en dag uten at det har ført til noe annet enn at jeg er mer våken og med i verden.
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men har du gått lenge på disse medisinene? I såfall høres det nesten ut som en revurdering av dosen kan være på tide (i samråd med legen). Det er fint å være våken og med i verden også.
Jeg regner med at du har studert pakningsvedlegget til medisinene?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men hey, syns du skal være stolt av deg selv som aldri har drukket og ser egentlig ingen grunn til å gidde å prøve nå. Mye fetere å kunne møte alderdommen med at du aldri har rørt en dråpe
Vis hele sitatet...

Jaha? Rett og slett fett å være avholdsmann? Altså det er helt greit å være avholds, og det plager ikke meg om noen velger det. Men synes bare det var en rar ting å si, at en voksen mann ikke bør drikke selv om han sier han ønsker å teste fylla. Jeg tenker han er gammel nok til avgjøre helt selv. Den ene eller andre veien.