Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2794
Hei!

Er det noen freaks som har benyttet seg av denne siden?

http://www.wermlanddesertplants.se

Jeg sendte en mail til Svante hvor jeg spurte om kaktusene hans kunne inntas for spirituelle opplevelser, noe han ikke svarte på. Han sa derimot at kaktusene han selger er lovlige i hele EU og store deler av verden.

Kan det være at disse kaktusene ikke inneholder noe psykedelisk virkestoff?

Jeg vurderer å ta meg en tur til Svante og handle, men jeg skulle gjerne vært sikker på at disse fungerer å innta i spirituelt øyemed før jeg tar turen.
Uvaksinert 👍
Vet ikke om det er forbudt allerede, men det utredes i hvertfall.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...3-_H4B393/html
Hvis det er San Pedro eller Peyote så inneholder de garantert mescalin opp og andre psykoaktive alkaloider.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg finner både Peyote (Lophopora Williamsii) og San pedro (Trichocereus pachanoi) i listen hans, begge kaktusene inneholder Meskalin som er et psykedelisk stoff som er oppført på Narkotikalisten.

Meskalin er også underlagt paragraf §5 som ulovligjør alle blandinger/planter/sopper som inneholder stoffet som er oppført i narkotikalisten: Kort og godt er kaktusene ulovlige om de inneholder meskalin.
Uvaksinert 👍
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kort og godt er kaktusene ulovlige om de inneholder meskalin.
Vis hele sitatet...
Men er de ulovlig i Sverige enda eller er de lov som stueplanter?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av daffe Vis innlegg
Men er de ulovlig i Sverige enda eller er de lov som stueplanter?
Vis hele sitatet...
Om jeg skal tro den svenske wikipediaartikkelen om peyote, så tillates peyote og san pedro som levende kaktuser, sekundet man "bearbeider" materialet (f.eks tørking) så har man laget et narkotisk preparat og har brutt loven.
Kilden som wikipedia bruker for denne påstanden er ikke oppe lengre, så jeg har ingen måte å bekrefte dette utsagnet på.

Det var slik i Norge tidligere men vi har nå lukket slike hull i lovgivningen.

Prøvde å sette meg inn i Svensk lov, men må ærlig innrømme at jeg ikke har tid akkurat nå til å tråle side opp og ned i fremmede lover, du kan jo se litt selv her: http://www.notisum.se/Pub/Doc.aspx?u...g/19680064.htm
Politiet tok med seg alt av mine nydelige små eksotiske kaktusspirer. Hadde vel fem forskjellige kaktusarter, blant dem én (husker i farta ikke det heftige latinske navnet) som er regnet ekstremt krevende å spire fra frø. Gud, så fornøyd jeg var da disse begynte å gro. Hadde også rundt fem peruvian torch- og fem peyotespirer. Den vakre rosa blomsten til Peyote, er minst like langt unna i drømmene mine, som de tyve årene det tar før det er noe særlig alkaloidinnhold i disse kaktusene. Politiet har sikta meg for narkotikaproduksjon... Heia Norge!

Mine damer og herrer; kremen av narkotikapolitikk!
Sist endret av SkinkeRytter; 23. januar 2017 kl. 22:21.