Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 8221
Testet methylone i helgen, og fikk en ganske positiv opplevelse selv på den lille dosen på 50 mg jeg tok.

Methylone er et stoff som likner litt på MDMA (noe av grunnen til at det har kallenavnet bk-MDMA). Det er ikke oppgitt noen dosering på Erowid, men de fleste ser ut til å ha det fint med 125 mg oralt, og ~30-50 mg nasalt. Selv prøvde jeg som sagt med 50 mg, og forventet egentlig ingen særlig merkbar effekt.

Det jeg merket etter rundt en times tid (hadde ganske full mage) var at jeg fikk en god og varm indre glød, ikke ulikt oppturen på MDMA/Ecstasy. Det var ingen stor sol, bare en omfattende følelse av varme som spredte seg gjennom hele kroppen. Jeg vil kalle det en slags indre fred. Jeg ble glad og munter og følte med tilfreds over godfølelsen. Jeg og min turekamerat ble også svært pratsomme. Det endret ikke måten vi pratet på nevneverdig, da methylone ikke er et empatogen på samme måte som MDMA. Ingen merkbar bodyload, og man følte man kunne være rundt andre mennesker uten at de lett kunne oppfatte at man gikk på noe. Jeg ble ikke fjern på noe vis og tankene kunne stort sett gå som normalt. Oppfattelsen av musikk ble tilsvarende som på MDMA, og jeg vil ikke utelukke at dette kan fungere som et godt alternativ for MDMA på rave for de som ikke liker den tomme følelsen man kan ende opp med etterpå.

Det skal definitivt testes i større dose når jeg skal til Amsterdam på nyttårsaften.
Hadde kanskje egna seg bedre som en PM den her, men siden dette ikke bare gjelder deg, så poster jeg denne lett personlige posten i forumet.

Candyflipping, hippieflipping, RCer og Amster på nyttårsaften! Ojoj, du har da blitt "druggy" Nicho

Hehe, ikke vondt ment altså, jeg har bare merket en voldsom oppgang i triprapporter og annet drug-related fra din side, i det siste.

Det skal nevnes at trip-rapportene er relativt velskrevne (som det meste du produserer), og at det virker som om du (i alle fall foreløbig) har de riktige holdningene, elvinnsikten på plass og har tilegnet deg godt med kunnskap m det du driver med. Keep it that way
Bra raport. Methylone frister til gjentakelse, greit at man ikke blir så grønnsak i hodet som av MDMA .
Sitat av Lord_Kamikaze
Bra raport. Methylone frister til gjentakelse, greit at man ikke blir så grønnsak i hodet som av MDMA .
Vis hele sitatet...
Jøss, kan du vise til kildene dine hva angår dette utsagnet. Har nemlig ikke funnet noen studier hva angår Methylone og dets effekt på hjernen, men hvis det er så trygt som du påstår, hadde det vært betryggende og se det.

Bestilte selv 1 gram fra en velkjent kanadisk side, og ser veldig frem til å prøve dette. 200 mg høres for meg ut som en god dose. God triprapport.
Hørtes kult ut. Får se om jeg og tester det. Hadde ikke behov for det på lørdag. Jeg hadde det megakult fra før av

Slaktern: Hva skal han med kilder? Han prater ikke som han siterer fra noe sted. Det er hans syn på stoffet.
Han sier at man ikke blir så grønnsak i hodet av det som av MDMA. Altså at skadene på hjernen er mindre enn av MDMA, et utsagn som bør ha utspring i noen form for forskning. Hvis ikke burde det vært presisert at det var hans egen teori for at det ikke skal virke misvisende. Jeg ble hvertfall av den oppfatning at Methylene var tryggere enn MDMA av hans innlegg, men fant ingen ting for å støtte oppunder den teorien ellers på nettet.
Sist endret av Slaktern; 19. desember 2006 kl. 03:18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kan jo også, som jeg og sinister tolker det, være at han personlig syntes han ikke fikk like kraftig 'hangover' etter opplevelsen som han får på MDMA.
Sitat av Dodecha
Det kan jo også, som jeg og sinister tolker det, være at han personlig syntes han ikke fikk like kraftig 'hangover' etter opplevelsen som han får på MDMA.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja, mulig jeg har misfortsått. Men da fikk jeg hvertfall vite at man får mindre "hangover" av methylone da. Så legger vi den ballen død.
Jepp, det er hangoveren jeg prater om. Nå har jeg bare testet methylone i mindre doser, skulle bestillt ett gram .
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er methylone ulovlig i Norge? Jeg kunne ikke finne det på narkotika-lista, men det kan jo gå under et eller annet sært legenavn eller, noe, så jeg må jo spørre :P
Methylone i seg selv er ikke ulovlig i norge, men det er mulig det blir sett på som en eter/ester av mdma eller beslektede stoffer, noe som gjør det ulovlig. Det er altså i gråsonen, og kan by på problemer, men kan også gå knirkefritt. Kanskje noen som har peiling på kjemi vet litt mer om slikt enn meg....
Methylone er såpass kjemisk forskjellig fra MDMA at det hvertfall ikke blir ulovlig på grunn av det.
Er jo ikke att amfetamin engang..
Men Cathinone derimot--i og med at Methylone baserer seg på cathinone (virkestoffet i Khat) så vil jeg tro det ligger litt i gråsonen likevel..
hva er det kjemiske formelen for Methylone?
Sist endret av donjohnson; 13. januar 2007 kl. 15:07.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det fulle navnet er: 2-methylamino-1-(3,4-methylenedioxyphenyl)propan-1-one
Formel: C11 H13 NO3

Og er visst en methcathinone analog av MDMA.

http://en.wikipedia.org/wiki/Methylone

Jeg synest det ser temmelig beslektet ut med MDMA og vil derfor tro at det
lett kan bli offer for derivat delen av definisjon av narkotika.

Den fysiske forskjellen på molekylet består bare av en dobbelkarbonbinding til et
oksygenmolekyl.

mdma: Methylenedioxymethamphetamine
methylone: Methylenedioxymethcathinone
Sist endret av Dodecha; 13. januar 2007 kl. 15:15.
takker og bukker. dum som jeg var sjekka jeg ikke på wikipedia
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det virker som om andre MDMA-liknende stoffer også har blitt gjort tilgjengelige for folk som ikke nødvendigvis har de heftigste kontaktene utenfor utenlandske kjemilabber. Stoffene jeg prater om er ethylone og mebylone, som også kalles bk-MDEA og bk-MDBD. Får nesten testes ved anledning.
Sist endret av Nichotin; 7. mars 2007 kl. 23:07.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg lurer på hvordan effekten blir hvis man skyter dette? Det er jo fult mulig og skyte mdma.
Alt er mulig, men alikvel finnes det visse grenser for hva som faktisk er lurt!

Å skyte mdma er etter min mening ikke lurt. Det finnes noen rapporter på dette, og ingen anbefaler det i særlig stor grad. De fleste har kommet frem til at mdma passer best oralt, som jo "tilfeldigvis?" er den mest vanlige inntaksmåten...

Hvorfor skal folk på død og liv prøve å skyte alt mulig rart?
Sist endret av Ompa86; 5. juni 2008 kl. 17:37.
Sitat av Ftnfw
Jeg lurer på hvordan effekten blir hvis man skyter dette? Det er jo fult mulig og skyte mdma.
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=58453
Men hvordan er Methylone i større doser?
Om det fungerer omtrent likt som Ecstacy, bare med en 'bedre' nedtur, så vil jeg gjerne vite det
Har prøvd Methylone i doser opp til ca. 250mg med liten effekt. Stoffet ga en mild empatisk rus, men var ikke i nærheten av MDMA.

Edit: Kom på at jeg skrev en rapport om mitt forsøk med 250mg. Syns jeg ga en relativt god beskrivelse av rusen der.
Sist endret av Slaktern; 5. juni 2008 kl. 19:11.
Sitat av Slaktern
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha for den! Har faktisk lest den rapporten din også.
Sist endret av Dodecha; 7. juni 2008 kl. 15:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Ftnfw
Jeg lurer på hvordan effekten blir hvis man skyter dette? Det er jo fult mulig og skyte mdma.
Vis hele sitatet...
Det er mulig og skyte Methylone!
Sitat av Eclipse

Hvorfor skal folk på død og liv prøve å skyte alt mulig rart?
Vis hele sitatet...
erowid "T+ 5 seconds.. Solution has entered bloodstream, I am dizzy and lightheaded, this feeling is replaced by intense euphoria and rapid heartbeat. "
fem sekunder!..
▼ ... noen uker senere ... ▼
men det betyr derimot ikke at dette er noe særlig sunt.
vet ikke, det er vel bare mitt synspunkt at å skyte i seg masse kjemisk f**nskap ikke er no særlig
Sitat av shitfaced dude
men det betyr derimot ikke at dette er noe særlig sunt.
vet ikke, det er vel bare mitt synspunkt at å skyte i seg masse kjemisk f**nskap ikke er no særlig
Vis hele sitatet...
Droger er ikke noe særlig sunt.
skyte eller snorta er næsten samme sak...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av KEMiButiken
Droger er ikke noe særlig sunt.
skyte eller snorta er næsten samme sak...
Vis hele sitatet...
Nei det er det så absolutt ikke ettersom du mye lettere kan få infeksjoner ved å injisere stoffer:
Du går rett forbi kroppens forsvar og sprøyter deg inn i blodets omløp, urenheter kan skape mye faen, mens nasalt vil ikke urenhetene bli tatt opp like lett.
Godt med smør
Sitat av KEMiButiken
Droger er ikke noe særlig sunt.
skyte eller snorta er næsten samme sak...
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan methylone er kontra amfetamin/heroin å alt andre. Men å skyte er vell det jeg vil kalle siste togstasjon. Det er den ultimate inntaks måten (sett vekk fra urenheter og de negative effektene) rett i blodstrømmen og opp i topplokket

Det er snakk om ett rush som bortimot ingenting annet kan sammenlignes med. Det er den ultimate inntaks måten, vist methylone smeller like fint som resten av de andre drogene som er populære intravenøst så er vell det en høgere risiko for å bli hekta for livet.

Nå sier jeg ikke att skyting = garantert uteligger på Karl Johan innen 7 uker og 34 timer. Er jo forskjellig fra person til person. Men, det øker risken drastisk vist du mangler viljestyrke/retningsans eller hva nå enn denne variabelen er som gjør att noen vraker livet sitt å noen ikke.

Snorting å skyting er ikke samme sak.

Capisch? eller er det noe mer som bør pekest ut?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som kan si noe om beste inntaksmåte av Methylone?
Hvis jeg tar 100mg i et Shotglass med vann å drikker det,
hvor lang tid før onset?
Beste inntaksmåte er ifølge meg og mange andre oralt..Jeg pleier og ta 150-200mg i ett glass vann,og da merker jeg det innen 20-30minutter..Men methylone har en veldig kjapp opptur så daler det nedover,så viss du vil ha det til og vare litt lenger,så tar du en 50-100mg enten oralt eller nasalt med engang du kjenner at det fungerer.
Er veldig lett og snorte methylone,lite sviing.Eneste er litt bittert drypp i halsen noen ganger.
Har merket lite bivirkninger med methylone,iforhold til mephedrone som virker som ett ganske farlig stoff.
Sist endret av JayHova; 3. oktober 2009 kl. 04:24.
hvor lenge virker det når du tar det oralt?
Det er en stund siden sist jeg tokk methylone,men sånn ca,2-3timer..Er mulig og redosere mer etter det,men man får ikke den samme god følelsen..man blir bare mer stimulert/speeda.
Jeg fikk testet methylone i større doser ved en senere anledning, og konkluderte med at det i bunn og grunn er ganske bortkastet og uinteressant. Ved det første forsøket tenkte vi at den følelsen vi hadde kom til å ta helt av ved en større dosering, men den gang ei. Med 250mg endte jeg bare opp med noe som minnet om en slags MDMA-opptur, som varte hele rusen. Uro, kilete magefølelse og alt det der. Ikke noe jeg gidder å ta igjen.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ville det vært uansvarlig å ta methylone en drøy uke etter å ha tatt MDA, i forhold til serotonin og sånn? lolz

Er det bedre å kanskje vente litt ehh?
Dette er et partydop spør du meg. i allefall det det funker best til. du burde lage noen "doser" med rislapapir, som du kan svelge med vann. Vennen min fikk sår i munnen når det ikke var i papiret. ta og noen linjer med det. har brukt det på byen med alkohol, og det er helt rått hvor glad og pratsom man blir! føler du kan sjekke opp hele byen! eneste problemet mitt er at jeg danset hele kvelden, som gjorde at jeg svettet hele dressjakken av meg nesten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sakawa is the way
27 2
Ikke flere som har prøvd Methylone enda?
Jeg testet det for noen uker siden. Syk kveld, ingenting var kjipt.
Dosene var: 180, 230, 150, 100. Det ble tatt fra klokken 11 på kvelden til 7 på morgenen dagen etter.

Jeg skal skrive en rapport senere!
Sist endret av sakawa; 10. juli 2013 kl. 03:03.