Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1123
Heisann
Nå har det seg slik at jeg har blitt frastjålet mobilen min og ca. 400 kontant fra mitt eget hjem etter en konsert natt til Lørdag.
To kompiser skulle overnatte hos meg, men siden det ikke var plass i taxien, møtte de en kjenning som kunne kjøre dem opp til meg.
på denne tiden har jeg sovnet på sofaen, så når de ble kjørt opp, ble han med inn en tur for å "prate" med de 2 andre i kjelleren.
Men da jeg våkner ser jeg at mobilen er borte (hadde den ved siden av hodet , "Vitne 1" så den ligge der rett før han karen dro ), Lommeboken min er tatt ut av baklomma mi, og ca. 400 kontant er borte. når jeg fortalte de andre om dette, hadde han allerede reist av gårde. Men, de 2 kompisene mine la merke til at han lusket rundt, han tok tilogmed med seg lommeboken min ned siden han trengte å låne 50kr, han sa til de andre at jeg ikke hadde noe penger igjenn...
Men det er bullshit...
Han var visst også veldig opptatt av å følge med på om jeg våknet opp.
Det viser seg også at han her har mistet førerkortet for en stund siden, Bilen han kjørte var visst stjålet, etter tips fra gode bekjente.

Så hva gjør jeg?
Rett til Politiet?, Eller prøve å få lurt det ut av ham, med for eksempel Vold, Tvang, Trusler???,,,,
Hva vil lønne seg her??

Beklager veldig mye rot med innlegget!

På forrhånd. Takk!

Zixipuz
Ja rotete post.. men jeg tror ikke vold og trusler får mobilen eller pengene tilbake.
La meg si det slik: Du kommer aldri til å fa det tilbake!

Eneste måten som kansje kunne virke er å lure tyven...men hvordan aner jeg ikke...
enig der, tviler på at du får det tilbake .. og gå til politiet tror jeg er bortkasta, du har nok ingen bevis på at det er han som tok det ..
Trådstarter
Sitat av ThexZed Vis innlegg
enig der, tviler på at du får det tilbake .. og gå til politiet tror jeg er bortkasta, du har nok ingen bevis på at det er han som tok det ..
Vis hele sitatet...
Ingen Bevis?, når 2 personer ser at han lusker rundt i stua mi, og "plutselig" er mobilen borte, så spørr han de andre om å få låne 50 kr. av de, men de hadde ikke, derfor gikk han opp, så i baklomma mi, tømte lommeboka for kontanter, for så å ta den med ned å fortelle at den var helt tom:S,
Pluss at bilen han kjører er stjålet...
Sitat av zixipuz Vis innlegg
Ingen Bevis?, når 2 personer ser at han lusker rundt i stua mi, og "plutselig" er mobilen borte, så spørr han de andre om å få låne 50 kr. av de, men de hadde ikke, derfor gikk han opp, så i baklomma mi, tømte lommeboka for kontanter, for så å ta den med ned å fortelle at den var helt tom:S,
Pluss at bilen han kjører er stjålet...
Vis hele sitatet...
Hvis du vet at han kjører en stjålet bil kan du jo bruke det mot ham, og true med å gå til politiet og sladre hvis han ikke gir tilbake eiendelene dine.
Trådstarter
Sitat av Ninjafis Vis innlegg
Hvis du vet at han kjører en stjålet bil kan du jo bruke det mot ham, og true med å gå til politiet og sladre hvis han ikke gir tilbake eiendelene dine.
Vis hele sitatet...
var derfor jeg nevnte trusler og lignende
Jeg er ikke redd for å gjøre det mot han, har nok av folk rundt igjenn som støtter opp hvis problemer...
Men vil jeg gjøre dette mest mulig lovlig, derfor vurderer jeg anmeldelse.
og det å nevne det med bilen, og at vitnene uten å kunne vite det satt på i en stjålet bil, tror jeg også vil hjelpe.
Driter for så vidt i telefonen, selv om den er sinnsykt viktig i disse dager pga. jobb.

Men om en anmeldelse ikke hjelper, kommer jeg til å ta ham selv..


Tusen takk for svar så langt Beklager alt rotet, men sitter her frustrert og sinna som bare f. så går litt fort i svingene nå:S
Sist endret av zixipuz; 21. juni 2009 kl. 14:56.
Sitat av zixipuz Vis innlegg
Ingen Bevis?, når 2 personer ser at han lusker rundt i stua mi, og "plutselig" er mobilen borte, så spørr han de andre om å få låne 50 kr. av de, men de hadde ikke, derfor gikk han opp, så i baklomma mi, tømte lommeboka for kontanter, for så å ta den med ned å fortelle at den var helt tom:S,
Pluss at bilen han kjører er stjålet...
Vis hele sitatet...
Ikke noe av det du nevner er bevis.
Jeg ville ganske enkelt spart onkel blå for bryet med å få tak i karen .
Ta en telefon til karen eller overrask ham og spør rett ut; "Kan jeg få tilbake mobilen og penga du tok fra meg" ?
Reaksjonen hans kan avsløre om han ljuger eller ikke, så er du hvertfall helt sikker .

Om han nekter, men du vet han ljuger så gå hardere til verks . - Tror ikke jeg trenger å utdype mer hva jeg tenker på.
Trådstarter
Sitat av lsrr Vis innlegg
Jeg ville ganske enkelt spart onkel blå for bryet med å få tak i karen .
Ta en telefon til karen eller overrask ham og spør rett ut; "Kan jeg få tilbake mobilen og penga du tok fra meg" ?
Reaksjonen hans kan avsløre om han ljuger eller ikke, så er du hvertfall helt sikker .

Om han nekter, men du vet han ljuger så gå hardere til verks . - Tror ikke jeg trenger å utdype mer hva jeg tenker på.
Vis hele sitatet...
blir nok til å gjøre det ja hadde håpet å løse det lovli denne gangen, men siden politiet ikke kan, så får jeg gjøre det på min måte, erfaringsmessig etter vaktjobbing så skal jeg nok få det igjenn...

Kommer med update senere i kveld..
Vil på ingen måte oppfordre til noe ulovlig, men erfaring tilsier at det ofte er sånn at det eneste som funker er å gi mannen en real omgang juling, og klar beskjed om at det blir ti ganger verre hvis pengene ikke kommer dagen etter. Da kommer pengene. Men det er vel i overkant drøyt å banke noen for en mobil og 400 spenn.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
True han med å anmelde han for ulovlig kjøring og biltyveri?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
True han med å anmelde han for ulovlig kjøring og biltyveri?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal han bevise at vedkommende var ute og kjørte, uten lappen, i en stjålet bil?
Jeg hadde faktisk også sagt til han at han har å gjøre opp for seg med beskjed om at du går til politiet og forteller om de andre tingene hvis han ikke gjør opp for seg... Tror nok det skal gjøre susen.

Å banke opp noen for 400 spenn og en mobiltelefon er å skyte evig høyt over mål... Hadde han sodomert søstra di med piggtråd; Ok, men for noen usle hundrelapper hadde jeg gått gjennom rimelig mange andre virkemidler før det.
Ta et bilde av han mens han kjører den stjålne bilen, og sørg for at du får med ansiktet hans og registreringsnummeret. Be han om å gi deg mobilen og pengene tilbake. Hvis det ikke lar seg gjøre, så truer du han med å anmelde han til politiet for ulovlig kjøring og stjålen bil.
Trådstarter
heldighvis så driter jeg i mobilen, men nå er jeg dritt lei alt dritt han har gjort her i bygda, så kommer til å gi han en god fik, pluss kreve mobilen tilbake sammen med pengene, har gjort dette nokk av ganger nå, så går nok i orden tenker jeg, men som vanlig "outside the Law.."