Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6467
Hei,
Jeg får ikke oppdatert pc-en, fordi det er ikke mer lagringsplass. Jeg har derimot 50 GB i iCloud, og jeg lurer på om det er mulig å la noen av programmene som er på maskinen, legges inn på iCloud?

Har selvfølgelig alle bilder og dokumenter i iCloud.

Takker for alle svar!
Hei! Om programmene er installert kan det bli trøbbel når du skal starte dem, da snarveier og slikt peker til der de ble installert. Flyttes programmene så vil snarveier peke til feil sted.

Det kan hende det finnes en masse temp-filer på disken, cachede bilder og slikt i nettleser så prøv å kjøre en cleanup. Bruker Privazer selv men ser den ikke finnes til Mac. Her er dog noen alternativer: https://alternativeto.net/software/p.../?platform=mac
Det er et program som heter app cleaner som viser deg hvor alle følgefiler osv er plassert når du skal slette et program, kanskje det kan hjelpe deg å få slettet litt ekstra eller hvertfall få flyttet alt til og fra rett plass.

Det sagt så ville jeg bare tatt vare på det viktigste og gjort clean installering. Skriv heller ned hvilke ting du faktisk trenger. Tar ikke stort mer enn en halvtime fra begynnelse til slutt å få alt på plass igjen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Rensk ut Download folderen. Bruker du å laste ned filmer og slikt slett unna det som ikke er behov for. Men som nevnes over, å overføre alt du trenger til en ekstern harddisk, sørge for å ha bilder og dokumenter i iCloud er det beste å kjøre en helt nyinstallering av OSX. Her burde du skru av iCloud sync funksjonen som gjør at alt ligger både på maskina og Cloud (sync altså)....det er helt idiotisk, og Apple kjører vel det som default innstilling. Det fører til jævla mye rart, som at filer du fjerner fra selve maskinen forsvinner de fra iCloud også. Slå av.