Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 7147
Hallo denne midtsommers dag!

Jeg var i utlandet og ryddet opp i min Yahoo mailkonto i februar d.å. på min MacBook Pro, Mohave 10.14.5 og kom i fare for å slette alle mailene istedenfor.

Jeg forsøkte å redde mailene på min iPhone 6, men Yahoo mailkontoen synchet denne iOS enhet etter de nye innstillingene fra MacBook Pro.

Umiddlebart etter denne ulykke, endret jeg på mine innstillinger slik at mailkontoen ikke lenger ble lagret på iCloud. Det er mulig de slettede yahoomailene er på iCloud.

Min gamle iPad1 har ikke vært koblet på internettet og de ellers fjernede Yahoomailene fremstår som tilstede i mailkontoen der.

Min iMac med Mohave 10.14.5 har også en administasjonskonto som jeg ikke har åpnet med tilkobling til internettet siden fadesen med yahoo oppryddingen i februar. Dvs at jeg også har sett de slettede mailene på kontoen der.

Jeg skriver "fremstår" fordi de mange tusen mailene regner jeg ikke med er tilstede og lagret på disse enhetene. Kobler jeg opp enhetene som fremstår å ha disse mailene, er jeg redd for at de forsvinner som tilfelle jeg beskrev med iPhone 6. Jeg vet ikke hvordan de ser ut på iCloud. Jeg har vært redd for å tukle med disse innstillingene.

Nå er jeg i gamlelandet igjen. Har alle disse enhetene.Jeg har enda ikke funnet Timemachine disken jeg tidligere hadde knyttet til iMac og vet ikke om de yahoomailene kunne være på den disken uansett. Jeg vil få tilbake de mange årenes yahoomailene igjen.

Hjelp og råd i saken?