Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2337
Heisann,

Jeg har vært så dum og svindlet til meg penger, sliter veldig med spillavhengighet(eller gjorde ihvertfall) Og har greide å sette meg i en gjeld på ca 60 000 fra vinningskriminalitet fra andre. Har betalingsanmerkninger, er det mulig å få et lån bare for å fikse opp i beløpet jeg skylder disse privat personene? jeg vil jo heller skylde banken penger en privat personer, evt anbefaling til lånehaier?
Har du prøvd å få til et privat lån fra familie?
Er vel bedre å få seg en jobb.
Nei du får ikke lån hverken fra banker eller kredittkortselskap, pga betalingsanmerkning. For at du skal få lån vil det kreves utvidet sikkerhet. I praksis sikkerhet i fast eiendom eller at du stiller med kausjonist, og selv med kausjonist kan bankene kreve sikkerhet i fast eiendom pga din situasjon.

I din situasjon så er det kanskje like greit å ikke få lån? Hadde de penga gått til å betale gjeld eller hadde du fått en innskytelse om å forsøke å doble pengene ved gambling? Du må søke hjelp for problemet, samtidig som du skaffer deg jobb. Har du alt jobb så skaffer du ekstrajobb.

Beløpet du skylder er ikke veldig stort, ekstra hard innsats i noen måneder så har du tilbakebetalt alt sammen. Du sier du har svindlet, er du anmeldt for dette så tar du din straff, men du må regne med at du blir nødt å tilbakebetale de du har svindlet uansett så du kan like godt ha 2 jobber nå i en periode og bli ferdig med saken og legge alt dette bak deg.

Fremover er kanskje økonomisk verge noe du skulle vurdert? Da kan du ikke blåse vekk pengene på gambling. Vergen vil håndtere dine inntekter og utgifter samt sparing. Du får lommepenger på konto, og må søke spesielt om de trenger ekstra utover lommepenger. Ikke narr deg selv til å tro at dette fikser du selv. Den gjelden du har er idag håndterbar. Tar du grep nå slik at du er avskåret fra å kaste vekk pengene framover så risikerer du ikke stå med 1 million eller mer i spillegjeld om ett år eller tre. Mange spilleavhengige som svindler i stor stil, stjeler fra familie og venner, og som plutselig skylder enorme summer. Ta grep nå, aksepter at du har et alvorlig problem og lag vanntette skott som økonomisk verge, anonyme gamblere, osv slik at du ikke kjører livet ditt helt i grøfta.
Nei, er ikke anmeldt enda, men blir fort det om folk må vente 2 måneder før de får alt, itilegg til tiden det tar å skaffe seg jobb..
Kanskje du bare får tenke at du får ta evt. straff om det nå går den veien? Blir du får kreativ nå så ender det i nye lovbrudd, eller du pådrar deg gjeld som blir ennå tyngre å tilbakebetale. Kjipt du ikke har jobb, men da må du bare skaffe deg en jobb. Hva som helst. Situasjonen du står gjør at du ikke kan bli kravstor. Selv en deltidsjobb er en start. Plutselig blir det mulig å få flere timer, eller du finner en annen fulltidsjobb og kan ha deltidsjobb på si. Sett flere ganger at folk når det begynner å gå opp for dem at de står i en real knipe økonomisk blir så opptatt av å innfri kravene at de blir nesten blinde også roter de seg ned i mer alvorlige saker og blir kanskje tatt og får straff og må sone og har plutselig både fengselsdom å se fram til samt ennå mer gjeld enn de opprinnelig hadde.

Ikke gjør noe overilt nå. Blir du anmeldt, vel så blir det sånn. Da får du ta den straffen som en mann, for du er jo ikke uskyldig tross alt. Forsøk å ta kontakt med de du skylder penger, og se om det er mulig med en nedbetalingsplan.
Selvfølgelig vil jeg evt ta en straff om det kommer, men jeg vil jo uansett bli kvitt gjelden til disse privatpersonene, og det går ikke noe fortere for det om jeg får en sak på meg..
Jeg er litt i din situasjon der, og jeg må si jeg beundrer deg som ser en moralsk forpliktelse her.

Sånn som jeg ser det så er dealing en totalt uregulert jungel der folk er sitt mest kynisk kalkulerende selv. Penger betales kun tilbake så lenge man verdsetter connecten og ser litt lengre fremover - og så lenge connecten har penger. Så fort noen mister supplyeren sin gir alle hundre null blanke faen i å gjøre opp for seg. Hvis noen glemmer noe så er det ingen som forventer å se det igjen. Ikke fordi det ikke har blitt plukket rett opp fra der det lå og senere solgt eller brukt, men fordi den som gjorde det er trygg på at han ikke er den eneste som "kunne ha gjort det".

Når man dealer og leker med svarte marked så er det stort sett alltid nødvendig å gi folk kreditt, og det er alltid noen som dør eller driter seg ut på annet vis. Det er disse risikoene man betaler den ekstra renten for, eksempelvis.

Så hvis du er ferdig med å være spillavhengig og klarer å fremstå som for mye bry for 60k, så gjør du det, glemmer hele driten - men husker moralen i historien til neste gang

Men altså. Dette er snakk om søppel-sjiktet av undergrunnen.

Så fort man er hakket over og lever av å være kriminell så er ærlighet, pålitelighet og integritet det eneste som har verdi i lengden. Men jeg har ikke inntrykk av du er på vei ned den veien, du er spilleavhengig og som en av samfunnets største idioter så brødfør du både betson og kjeltringer. Slutt å spill og glem hele greien.
Sist endret av Tøffetom; 22. oktober 2020 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg er litt i din situasjon der, og jeg må si jeg beundrer deg som ser en moralsk forpliktelse her.

Sånn som jeg ser det så er dealing en totalt uregulert jungel der folk er sitt mest kynisk kalkulerende selv. Penger betales kun tilbake så lenge man verdsetter connecten og ser litt lengre fremover - og så lenge connecten har penger. Så fort noen mister supplyeren sin gir alle hundre null blanke faen i å gjøre opp for seg. Hvis noen glemmer noe så er det ingen som forventer å se det igjen. Ikke fordi det ikke har blitt plukket rett opp fra der det lå og senere solgt eller brukt, men fordi den som gjorde det er trygg på at han ikke er den eneste som "kunne ha gjort det".

Når man dealer og leker med svarte marked så er det stort sett alltid nødvendig å gi folk kreditt, og det er alltid noen som dør eller driter seg ut på annet vis. Det er disse risikoene man betaler den ekstra renten for, eksempelvis.

Så hvis du er ferdig med å være spillavhengig og klarer å fremstå som for mye bry for 60k, så gjør du det, glemmer hele driten - men husker moralen i historien til neste gang

Men altså. Dette er snakk om søppel-sjiktet av undergrunnen.

Så fort man er hakket over og lever av å være kriminell så er ærlighet, pålitelighet og integritet det eneste som har verdi i lengden. Men jeg har ikke inntrykk av du er på vei ned den veien, du er spilleavhengig og som en av samfunnets største idioter så brødfør du både betson og kjeltringer. Slutt å spill og glem hele greien.
Vis hele sitatet...
Låner man penger av noen så har man lånt penger så enkelt er det ,uansett miljø. Låner du 400kr av en speedfreak for og få deg et gram så skylder du 400. Og enkelte folk som speedfreaks vil hunte deg Norge rundt for 400kr.
Du kan jo tilby dem å signere på et gjeldsbrev i hvert fall? Dog er det sannsynligvis lettere for dem å anmelde, få idømt erstatningskrav og innkrevning den veien, enn å kreve inn privatgjeld dersom det viser seg at du ikke betaler.
Se pm, gitt deg noen tips for kjappe penger. Med betalingsanmerkning