Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5078
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Drit i hjerneskadene, problemene med hasj kan stikke mye dypere enn de helseskadelige effektene av bruken.
Problemet blir ofte like mye hvem man henger med, hva man driver med, og hvor mye tid man bruker.
Effektene av det er drit alvorlig. Mer enn alvorlig nok. Selv om man av en eller annen absurd grunn
skulle ignorere de helseskadelige effektene av hvordan svært manger velger å bruke hasj, så fins det så mange andre skjebner
knyttet til tung bruk av hasj og så mange andre skadelige "karrierer" at skadene fra bruken i seg selv
nesten blir underordnet. Men ja, det er skadelig. Særlig hasjrøyking + tobakk.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mai 2020 kl. 19:49.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Drit i hjerneskadene, problemene med hasj kan stikke mye dypere enn de helseskadelige effektene av bruken.
Problemet blir ofte like mye hvem man henger med, hva man driver med, og hvor mye tid man bruker.
Effektene av det er drit alvorlig. Mer enn alvorlig nok. Selv om man av en eller annen absurd grunn
skulle ignorere de helseskadelige effektene av hvordan svært manger velger å bruke hasj, så fins det så mange andre skjebner
knyttet til tung bruk av hasj og så mange andre skadelige "karrierer" at skadene fra bruken i seg selv
nesten blir underordnet. Men ja, det er skadelig. Særlig hasjrøyking + tobakk.
Vis hele sitatet...
Nå røyker ikke jeg ekstremt mye heller da. 1-2 jays (0,3g i hver) i uka.

Røyker du selv? Evt hvorfor gjør du det da?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg fikk tinnitus på en fat boy slim konsert i 2014, og ble stoner etter det. Nå har jeg vært det i en periode som føles som evig, selv om det bare har vært 7år. Selv om jeg gjør det av selvavgjorte "medisinske" grunner, og som selvregulering, så vil jeg ikke anbefale det.

Statistisk sett så vil det gå så mye bedre med deg hvis du legger jointen på hylla, gjør ferdig høyere utdanning, og kommer deg inn i karrieren din

Det er så enkelt mann, du kan velge, og hvis du går veien med mye motstand, kan ingenting forberede deg på hvordan du vil føle deg når du ser prisen for dine valg. Jeg står for det jeg har gjort i dag, men det er ikke smart å bli stoner når man er så ung som du er.

Det er bare ikke smart
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mai 2020 kl. 19:56.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg fikk tinnitus på en fat boy slim konsert i 2014, og ble stoner etter det. Nå har jeg vært det i en periode som føles som evig, selv om det bare har vært 7år. Selv om jeg gjør det av selvavgjorte "medisinske" grunner, og som selvregulering, så vil jeg ikke anbefale det.

Statistisk sett så vil det gå så mye bedre med deg hvis du legger jointen på hylla, gjør ferdig høyere utdanning, og kommer deg inn i karrieren din

Det er så enkelt mann, du kan velge, og hvis du går veien med mye motstand, kan ingenting forberede deg på hvordan du vil føle deg når du ser prisen for dine valg. Jeg står for det jeg har gjort i dag, men det er ikke smart å bli stoner når man er så ung som du er.

Det er bare ikke smart
Vis hele sitatet...
Å røyke er en chill ting. Ikke noe jeg må ha. Jeg er ikke avhengi. Jeg kommer meg helt fint gjennom dagen uten hasj. Når denne pisse prøva er ferdig så kommer jeg nok til å prøve å holde det til spessielle anledninger.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Har ikke noe plan om å røyke på en stund, siden jeg går på pisse prøve. Men greia er at man lever EN fuckings gang, EN! Tror du jeg skal sitte på ræva å kjede meg hele livet? Sier ikke at jeg må ha hasj, sier bare at det er mitt valg og mitt liv. Mener heller ikke at jeg må ha hasj for å ha det gøy. Når det kommer til hjernen og hasj så skjønner jeg at de to ikke er veldig gode venner, spessielt ikke i yngre alder. Men jeg røyker relativt sjeldent, akkurat nå røyker jeg ikke i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg sa frem til du er 21, helst 25, IKKE hele livet, hvor er det du tar alt dette fra?
Har jeg noen gang antydet at det ikke er ditt valg, og ditt liv?
Det jeg skreiv handler ikke om å sitte på ræva og kjede seg hele livet.
Det handler om å ikke gjøre noe du nå har fått forklart at er dumt.
Du drar jo hele posten min ut av kontekst.
Føler også at selv om du påstår at du ikke skal røyke på så og så lenge og veit at "hjernen og hasj ikke er spesielt gode venner" bryr du deg egentlig ikke en drit om hva dette innebærer. I stede for å spørre og prøve å finne ut mere om det reagerer du heller med "JEG SKAL FAEN IKKE KJEDE MEG HELE LIVET HELLER, JEG BESTEMMER OVER MEG SELV, DET ER MITT LIV". Det viser at du absolutt er alt for glad i hasj og er villig til å ta sjensen i stede for å bruke fornuft og vente.
Du stiller spørsmål her og forventer bare skryt for at du røyker, eller? Ja, det er tøft å ta andre valg som ikke alle andre forstår, basert på fornuft, men det er ikke det du driver med her.