Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3186
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Har brukt mye Lyrica den siste tiden, mot smerte.
Har hørt at abstinensene ved å stoppe på Lyrica er grusomme..
Vil man unngå abstinenser ved bråstopp på Lyrica dersom man tar et par oxy eller lignende et par dager?
Noen som har kunnskap?
Nei, Lyrica er ikke et opiat slik som Oxycontin/Oxynorm. De er helt forskjellige medisiner og jeg tviler på at de vil hjelpe mot Lyrica abstinenser.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar.
Hadde håpt den værste Lyricaabstinensen (svetting, kvalme, uvelhet osv) kunne bli bedre med litt oxy. Ingen med andre erfaringer??
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar.
Hadde håpt den værste Lyricaabstinensen (svetting, kvalme, uvelhet osv) kunne bli bedre med litt oxy. Ingen med andre erfaringer??
Vis hele sitatet...
Det du nevner der er jo gjerne relativt vanlige bivirkninger av oxy i begynnelsen.
Jeg brukte Sobril,PF og Ketorax etter at jeg kuttet ut Lyrica.Det hjalp lite.Du må nok bare kjempe deg gjennom dette eller få på plass en nedtrappingsplan.Har bare tatt tre Oxy i mitt liv,så vet ikke om det kan hjelpe.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Nei, Lyrica er ikke et opiat slik som Oxycontin/Oxynorm. De er helt forskjellige medisiner og jeg tviler på at de vil hjelpe mot Lyrica abstinenser.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt sant, men det vil uansett dempe alt veldig.
Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det hjelper. Men forsøk å trappe ned først. Du kan evt si til legen at du behøver å trappe ned, og at du vurderer opiater. Da vil du nok få en nedtrappingsplan. Lykke til.
Choose life...
Bardo's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar.
Hadde håpt den værste Lyricaabstinensen (svetting, kvalme, uvelhet osv) kunne bli bedre med litt oxy. Ingen med andre erfaringer??
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på at det eneste som virkelig tar Lyrica abstinenser er Lyrica (Pregabalin) og til mindre grad Neurontin (Gabapentin)

Benzodiazepiner kan dempe abstinenser noe siden dette er legemidler som påvirker GABA-reseptorer.
Dog om jeg var deg hadde jeg styrt helt unna både benzo og opiater for å løse dette problemet.
Selv kom jeg meg av 600 mg Lyrica daglig ved en rolig nedtrapping over lang tid.
Lykke til!
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oxycodone el Oxycontin vil ta det meste sy lyrica abstinenser. Faktisk noe av det best du kan bruke, men husk at du skal av oxyen også. Da forslår jeg tramodol i en liten uke for å å trappe ned på den også. Dette er ikke noe problem. Lykke til. 😀👍
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dummeste jeg har lest her på lenge, Digital Nattravn.
aldri kødd rundt med oxys man kan liksom prøve det et par ganger men oxy er like avhengighetskapende som heroin det er den mest seriøse opiat pilla
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Forsåvidt sant, men det vil uansett dempe alt veldig.
Vis hele sitatet...
Dempe hva? Lyrica-abstinenser innebærer søvnvansker, hodepine, kvalme, engstelse, diaré, influensaliknende symptomer, kramper, nervøsitet, depresjon, svette og svimmelhet.

Oxynorm/Oxycontin er et sterkt analgetika, og demper blant annet ikke kvalme, engstelse og diaré for å nevne noe.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oxycodone el Oxycontin vil ta det meste sy lyrica abstinenser. Faktisk noe av det best du kan bruke, men husk at du skal av oxyen også. Da forslår jeg tramodol i en liten uke for å å trappe ned på den også. Dette er ikke noe problem. Lykke til. ����
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil. Det er også en god oppskrift på opiatavhengighet.
Sist endret av Antidote; 18. april 2020 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg stod på den høyeste Lyrica dosen som gikk og hadde aldri abstinenser. Tror ikke det er noe abstinenser med Lyrica? Dessuten så erstatter du i såfall ett mikroskopisk problem med ett gedigent ett dersom du tror at å dempe en mest sannsynlig ikke eksisterende abstinens med oxynorm. Abstinensene av oxynorm er nok en million ganger verre en den meget lite eventuelle Lyrica abstinensen.
Sist endret av evadengrønne; 22. april 2020 kl. 04:37.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av evadengrønne Vis innlegg
Jeg stod på den høyeste Lyrica dosen som gikk og hadde aldri abstinenser. Tror ikke det er noe abstinenser med Lyrica? Dessuten så erstatter du i såfall ett mikroskopisk problem med ett gedigent ett dersom du tror at å dempe en mest sannsynlig ikke eksisterende abstinens med oxynorm. Abstinensene av oxynorm er nok en million ganger verre en den meget lite eventuelle Lyrica abstinensen.
Vis hele sitatet...
Vi er alle forskjellige og reagerer ulikt på medikamenter så du har vært heldig om du ikke fikk abstinenser etter lyrica seponering, for noen kan bruk av lyrica over tid gi abstinenser ut av helvette, like ille som benzo abstinenser. Men er enig i at å bruke oxy mot abstinensene er far out og abstinensene ved oxy bruk er mye være selv om det ikke er like langvarig.
Å ta andre ting for å veie opp er ikke det lureste man kan gjøre. Da ender man gjerne opp med å jage dragen istedet for å løse problemet.
Har kjempet meg igjennom abstinenser etter medisiner nylig selv, prøv å finne på noe å drive med så letter tankekjøret litt.
Du klarer dette, det er jeg helt sikker på
Sitat av Antidote Vis innlegg
Dempe hva? Lyrica-abstinenser innebærer søvnvansker, hodepine, kvalme, engstelse, diaré, influensaliknende symptomer, kramper, nervøsitet, depresjon, svette og svimmelhet.

Oxynorm/Oxycontin er et sterkt analgetika, og demper blant annet ikke kvalme, engstelse og diaré for å nevne noe.



Dette er helt feil. Det er også en god oppskrift på opiatavhengighet.
Vis hele sitatet...
Visst fan tar oxy bort diare, som alle opiater.
Har gått av Lyrica flere ggr, og oxy hjelpe som fan. Angsten er dog kvar, og sen må du av oxyn.

Rolig nedtrappning er best på Lyrica, med Neurotin og noen diazepam.