Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1643
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Verdens helsesjef, Gro Harlem Brundtland, mener det må kraftigere lut til for å få redusert tobakksskadene. Jo flere røykfrie miljøer, jo bedre, sier hun, og går inn for røykeforbud på trikkeholdeplasser, busstopp og perronger.
Vis hele sitatet...
Hva mener dere?

Selv syns jeg dette blir FOR teit. Snart er det sikkert ikke lov å røyke hjemme hos seg selv, for det kan komme andre folk som ikke røyker der...
Sist endret av Zpeef; 12. mars 2002 kl. 16:55.
Better than thou.
Veit.. Det tar helt av dette her.
lykke til
det er jo røykeplass numero ono

Nytter jo ikke det.. Da vil jo Gro ødlegge for dem som driver kampanje for og få flere til og reise kollektivt!!
Vist du skal busse Bergen - Oslo og du stopper kanskje 3-4 ganger under reisen og ikke kan røyke på bussstoppen der du stopper.. Sykt! Men uanz, hvem bryr seg - det kommer et skilt der det står "no smoking" og hvem gidder vell og overholde noe sånt så lenge ikke pureken står rett over gata??
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
men alikevel.. det tar helt av! Vi skal på dø å liv ikke få lov til å røyke lenger! Så lenge kong Harald røyker, skal jeg røyke! hehe
hvis man ikke kan røyke inni busskurene, er det bare å ta to skritt frem og 3 til høyre eller noe, og fyre opp røyken sin... verre er det ikke!

tillegg:
sitat fra gusto (under):
det var en politiker som gikk inn for at det skulle bli forbudt å røyke hjemme hos seg selv hvis man hadde barn. snakk om bortkastede ressurser.
Vis hele sitatet...
ja, det er jo ingen foreldre (som fra før av røyker inne hos barna) som kommer til å gidde å bry seg med det, da de vet at det er meget usannsynlig at barna deres skal gidde å saksøke dem uansett...
Sist endret av cavey; 12. mars 2002 kl. 13:25.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
røykehysteriet har tatt av for lenge siden
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
det var en politiker som gikk inn for at det skulle bli forbudt å røyke hjemme hos seg selv hvis man hadde barn. snakk om bortkastede ressurser.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Haha, dette blir bare FOR dumt...
Hva er det som er galt med å røyke?

Her er noen fordeler;
-Man gir staten MASSE penger som kan gå til gode formål
-Man dør tiligere og sparer samfunnet for masse kostnader som for eksempel pensjon, sykehusopphold osv
-Man vet hva man kommer til å dø av
-Man gir arbeid til folk i fattige land som driver tobakksplantasjer
-Man har en god grunn til å ta seg en liten pause på jobb
-Man blir mer sosial (dette stemmer hvertfall utifra egne erfaringer)

Jeg kom ikke på flere fordeler i farta, men det er nok flere.
Så jeg synes ALLE skal fyre seg en røyk i protest mot slike dumme forslag!
Opprinnelig postet av Xtrax
Hva er det som er galt med å røyke?

Her er noen fordeler;
-Man vet hva man kommer til å dø av
Vis hele sitatet...
hehe

---

Ja, som sagt før. Dette blir FOR dumt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av Xtrax
Hva er det som er galt med å røyke?
-Man gir arbeid til folk i fattige land som driver tobakksplantasjer
Vis hele sitatet...
de burde heller dyrka mat der.. ffs!

hvis vi slutter å dyrke narkotika/kaffe/kakao og pløyer ned litt mer regnskog skal vi klare å opprettholde en befolkning på 12-15 milliarder mennesker..
Har lyst til og komentere Xtrax sin post litt:

-Man gir staten MASSE penger som kan gå til gode formål
Vis hele sitatet...
Ja Helt enig, derfor bør røyk få mer avgifter.

Man dør tiligere og sparer samfunnet for masse kostnader som for eksempel pensjon, sykehusopphold osv
Vis hele sitatet...
Man belaster samfunet endel også F.ex sykehus regninger for lunge skader, skylling av lunger. trur det går opp i opp.

-Man vet hva man kommer til å dø av
Vis hele sitatet...
Jepp. Men det hadde jo vert OK og hatt det bedre den lille stunda vi lever ikke sant?

-Man gir arbeid til folk i fattige land som driver tobakksplantasjer
Vis hele sitatet...
Lønna dems er kost et teppe og ligge på samt en sigar om dagen.

-Man har en god grunn til å ta seg en liten pause på jobb
Vis hele sitatet...
Det er fint lov og ta seg 5 minutt uten å røyke også.

-Man blir mer sosial (dette stemmer hvertfall utifra egne erfaringer)
Vis hele sitatet...
Ut i fra egene erfaringer trekker jeg unna folk som røyker.

Jeg røyker ikke og kommer aldri til og jøra det(det kan jeg garantere) så jeg kan ikke sette meg så godt i posisjonen.

Jeg er litt usikker på hva jeg mener om at det skal forbys og røyke på bussholdeplassen, set ikke det som noe stort problem.

En liten historie tilslutt. fatter'n slutta og røyke i 1994. det første året så hosta han opp svart slim hver mårra. Han hadde røkt sia han var 17 år (han var 46 år i 94)