Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1111
Holder det å dekarbonisere hasj ved å smelte det sammen med smør i noen minutter?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil gjøre stor forskjell vs spise kaldt. Jo lenger det varmes i smøret, jo mer effekt vil du få ut av samme mengde. Bruk feks en time og du får mange ganger mer enn ved noen min. Bruk vannbad for å unngå å svi det.
Psykedelisk bakverk
Om temperaturen nærmer seg fordampningspunktet til thc trengs det ikke lang tid. Problemet er at dette ikke er så lett å kontrollere nøyaktig nok. Det som he fungert best for min del er å slenge det inn i stekeovn på 100-110 grader i tre timers tid. Blande inn vann i smørret er også et vanlig knep for å unngå at det svir seg, samtidig som man oppnår høyere temperatur enn ved vanndamp, som gjør det mer effektivt
Trådstarter
Så hvor lang tid anbefales det å dekarbonisere med smør ca?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren


Under 100C: Ca en time, gjerne mer.
Over 100C: Krever meget god kontroll på eksat temperatur i selve blandinga (som ikke nødvendigvis er samme som hva du satte ovnen på) og perfekt timing. Feks 122C i 22 min.
Trådstarter
Om man bruker metoden smeltet smør+hasj i en kjele da? Er så mye forskjellige meninger angående det
Psykedelisk bakverk
Som jeg sa, tilsett vann for jevnere temperatur, eventuelt vannbad. Samme hvordan det gjøres, spørsmålet er hvorvidt du er i stand til å kontrollere temperaturen godt nok.