Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1393
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis som er ekstremt suicidal til tider. Han har "prøvd" flere ganger med overdose av diverse piller.
Nå har han fått Tolvon av legen for søvn. Etter hva jeg har lest så kan selvmordsønske øke når man tar Tolvon. Hvorfor skriver leger ut sånt til folk som seriøst har lyst til å ta livet sitt?
Det er vel fordi tolvon er antidepressiva og de har som regel alltid økt suicidalitet som en bivirkning.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av daisymilk Vis innlegg
Det er vel fordi tolvon er antidepressiva og de har som regel alltid økt suicidalitet som en bivirkning.
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener?
Vis hele sitatet...
Tolvon er et antidepressiva og vil (forhåpentligvis) hjelpe vedkommende i det lange løp. Det er kjent at slike preparater øker bivirkninger ved oppstart (slik som økt symptomtrykk) i starten av behandlingen. Derfor - antar jeg - at det nevnes.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det jeg er redd for er om disse pillene kan misbrukes til å eventuelt prøve å ta selvmord.
Deprimerte tar oftere selvmord. Deprimerte tar oftere antidepressiva. Derfor. Og forverring første tid, som motgift nevner over meg.

Jeg gikk ett år på antidepressiva, og kan nevne at antidepressiva gav meg følelsesløshet - mindre glad, mindre lei meg. Denne antidepressive effekten kan arte seg i apati og økt suicidalitet.

Nei, tolvon kan forresten ikke misbrukes. Overdose på disse gir bare verdens verste ubehag og ekstrem søvnighet. Anbefales ikke.

Kompisen din kommer bare til å bli feit og trøtt. (Ja jeg har brukt de selv. Ja jeg ble feit og trøtt)
Sist endret av urunderarrest; 26. april 2020 kl. 02:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Antidepressiva er ikke dødelig i den forstand at de kan misbrukes til å ta selvmord som du spør om. Men ironisk nok er økte selvmordstanker en mulig bivirkning av antidepressiva. Jeg har ikke hørt om noen som faktisk har fått det, men i oppstartsfasen sier produsenten at det kan forekomme. Nok ikke fordi det pleier å forekomme men fordi det å nevne det er noe de er nødt til juridisk for å fraskrive seg ansvar for bieffekter. Alle medisiner har bieffekter. Sannsynligvis vil vennen din ha positiv langtidseffekt av antidepressiva men om bivirkningene er for grusomme og over lang tid (pleier å gå over etter tre uker) så bør man bytte preparat til et annet antidepressiva.
Hva med og prøve ut noe nytt?
Kjenner ingen som har blitt friske, av oppskrifter de har blitt gitt.