Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1552
Hei!

Har en venn som overhode ikke ser skadevirkningene med og misbruke concerta, så trenger noen med litt info som kan hjelpe meg her.

Hva er de værste skadevirkningene med concerta (uten og ha ADHD)?
Langtids-bivirkninger?
Går det mye over psyken?

Vedkommende føler at man konsentrerer seg så bra på dem, å har ingen planer med og slutte med dette.

Takk på forhånd!
Se under "forsiktighetsregler" og "bivirkninger":

http://www.felleskatalogen.no/medisi...janssen-547617

Det er altså ikke et helt uskyldig dette her (om man har ADHD eller ikke, så er bivirkningene de samme). Med det sagt, så gir de dette middelet ut til barn, og det går da bra med så og si alle, forskjellen er dog at de har legeoppfølging.
Kommer helt ann på hvor mye vedkommende bruker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
tok en gang 4 stykker rund klokken 8-9 på kvelden..
fikk ikke sove på to døgn, og skole var ett helvette uten like! fikk i meg 1/5 av en brødskive, skalv på pulten, likbleik, angst (STERK angst, men jeg sleit med stor sosial angst til vanlig, kan ha noe å si), stemmer i hodet, skygger, og jeg har følte en dyp, intens indre sorg som gir meg frysninger den dag i dag.

concerta er noe jævla dritt, ville aldri puttet det i meg om jeg visste det fra før. speed er faktisk bedre..
Sitat av drittsekken Vis innlegg
tok en gang 4 stykker rund klokken 8-9 på kvelden..
fikk ikke sove på to døgn, og skole var ett helvette uten like! fikk i meg 1/5 av en brødskive, skalv på pulten, likbleik, angst (STERK angst, men jeg sleit med stor sosial angst til vanlig, kan ha noe å si), stemmer i hodet, skygger, og jeg har følte en dyp, intens indre sorg som gir meg frysninger den dag i dag.

concerta er noe jævla dritt, ville aldri puttet det i meg om jeg visste det fra før. speed er faktisk bedre..
Vis hele sitatet...
Make no sense...
Har tatt mye flere en det der, uten sånne der effekter
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Make no sense...
Har tatt mye flere en det der, uten sånne der effekter
Vis hele sitatet...
well, shit happens.
virkestoffet i concerta ligner uansett på amfetamin, og nedturen deretter.
Sitat av Snus0man Vis innlegg
Hei!
Hva er de værste skadevirkningene med concerta (uten og ha ADHD)?
Langtids-bivirkninger?
Går det mye over psyken?Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Skadevirkningene er mange, det kommer helt an på dosen og hvor ofte det inntas som med alle andre legemidler/rusmidler. Som alltid, du kan lese alle bivirkningene på felleskatalogen. Og alt annet virrvarr om stoffet på wikipedia.

Hvor lenge har vennen din brukt dette da? Det er gjerne sånn at hodepine, kvalme og det generelle ubehaget ved å komme ned fra sentralstimulerende ikke er så fremtredende i begynnelsen. Men så blir man plutselig sittende med skjegget i postkassa, begynner med større doser og oftere for å oppnå samme tilfredsstillelse. Da har du gjort det store som millioner andre idioter føre deg. Du får få vennen din til å lese noen aktuelle tråder her eller snakke med noen lokale methy/amf brukere, så forstår han å ta det veldig rolig med det der griset av et stoff.

Etter min mening er amf/methy det dårligste stoffet å ruse seg på uten å kombinere. Og den "skjerpede konsentrasjonen" man opplever forsvinner fort, før skjegget er halvveis ned i postkassa bare så det er sagt.