Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1313
Jeg lurer på om det finnes et program som kan brukes til å forhåndsvise en nettside med forskjellige nettlesere. Når man lager nettsider som skal se brukbar ut i alle forskjellige nettlesere, så hadde det vært greit med et program som har integrert alle nettlerene slik at man kan se hvordan siden ser ut, ved å velge hvilken nettleser man ønsker å vise siden i.

Det er ikke så stor jobb å installere alle nettleserene og teste dette selv, men om det finnes et slikt program så hadde det vært genialt.
Du har hvertfall IE Tab til FF, som gjør at du kan ha IE opp inne i FF.. Er usikker på om det finnes et program som har alle..
Det ville vært lettere å innstallere IE6, IE7, Opera, Firefox og Safari enn å lage den posten.
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av dexter
Det ville vært lettere å innstallere IE6, IE7, Opera, Firefox og Safari enn å lage den posten.
Vis hele sitatet...
Som sagt, så har jeg sagt at det ikke er en stor jobb å teste dette selv - Men dette kunne etter min mening vært et program vel verdt å ha. Det finnes jo allerede programmer som viser hvordan nettsiden ser ut i IE, så hvorfor skulle ikke noen se nytteverdien i å lage et program som har flere nettlesere integrert.

Og bare for å synke ned til ditt nivå; Det tok meg ca. 1 minutt å lage denne posten, lykke til med å laste ned og installere disse nettleserene på den tiden.
er enig med trådstarter,
ja, det er lett å sjekke sånt selv.

Men vil tro dette vil være golden-tools for en webdesigner!
Jeg jobber ofte med nettsider og web-utvikling, og jeg har faktisk aldri savnet et slikt program..

Hadde det vært et slikt program så hadde jeg heller ikke brukt det da jeg ikke ser helt den store nytten..
Enig med Olav. Når jeg skriver i xhtml og css har jeg aldri store problemer med f. eks IE. Lær deg heller å kode riktig, så skal du se at det fungerer i andre nettlesere også.
Så det er ikke noe problem for dere å måtte teste flere browsere, flere operativsystemer og flere oppløsninger? Det holder liksom med Opera, Firefox og nyeste MSIE i 1280x1024?

Uansett: http://www.browsercam.com/ har akkurat det trådstarter er ute etter
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av moridin
Uansett: http://www.browsercam.com/ har akkurat det trådstarter er ute etter
Vis hele sitatet...
Jepp, dette var nøyaktig det jeg så etter! Desverre så ser det ut som det ikke finnes et stand-alone program som utfører dette, ettersom nettsiden du linker til kan ta seg så bra betalt for tjenesten.

Takker for svar
Jeg har vært borte i en side som er lik den, bare gratis.. Kommer ikke på hva den het, men kansje du finner den hvis du googler litt. Uansett så kunne det ta 30min osv før du fikk bildene..
Sitat av Olav
Jeg har vært borte i en side som er lik den, bare gratis.. Kommer ikke på hva den het, men kansje du finner den hvis du googler litt. Uansett så kunne det ta 30min osv før du fikk bildene..
Vis hele sitatet...
Tipper det er http://browsershots.org/ du tenker på. :-) Treige saker, men det fungerer.
Det du kunne gjort. (Har sett slike tråder på andre forum.) Er at når du er ferdig med sia, kan du be folk, (folk du kjenner eller, poste på et forum) om å teste sia de i de browserene du ikke har. For å gi deg et screenpic av sia.