Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1771
Hei igjen! Laget en annen tråd om at pcn min ble tatt av lynet. Nå har jeg handlet psu,hovedkort,skjermkort og cpu men pcn starter fortsatt ikke etter jeg har montert alt...
Har koblet alt rett (tror jeg) den startet heller ikke når prøvde med bare psu bytte i starten.

Er det noen i Drammen eller i nærheten som kunne hjulpet?
Du har kjøpt og inntstalert RAM også?
du har skrudd på festeskruene til hovedkortet?

noen hovedkort (de fleste nå til dags tror jeg) har en knapp på selve hovedkortet, prøv den.

kabelen fra psu->hovedkort(16pin) kan være litt hard å få skikkelig inn av å til, sjekk av den sitter godt.
white?'s Avatar
Trådstarter
Ikke ram, vil ikke pcn starte uten?
Det fulgte ikke med festeskruer til hovedkortet, måtte bruke di gamle noe som resulterte i at jeg mangler 2-3.
Kan se om jeg finner noen knapp i morgen. Er ett z97 hovedkort.

Den satt jeg og sjekket at den satt.
er det strøm i pcn i det hele tatt? eller er det helt stille, ingen lys på hk, vifter som går etc?
white?'s Avatar
Trådstarter
Nei er ikke det.. Men kommer strøm til psu.
(gamle kortet lyste) men like dødt

Da har jeg fått start på den.
Men har ikke noe nett ( med kabel) også får jeg ikke bilde med skjermkortet bare hovedkort
Sist endret av white?; 27. juni 2015 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av white? Vis innlegg
Nei er ikke det.. Men kommer strøm til psu.
(gamle kortet lyste) men like dødt

Da har jeg fått start på den.
Men har ikke noe nett ( med kabel) også får jeg ikke bilde med skjermkortet bare hovedkort
Vis hele sitatet...
Du MÅ ha RAM.. Om du ikke er helt sikker på hva du gjør, så ville jeg snakket med en kompis som kunne hjulpet. Er dyr måte å lære noe på om noe går til helvete.
har du strøm til skjermkortet??
installert chipset drivere for hovedkortet?
Du MÅ også ha ram, som andre her har skrivi.
Sist endret av TheMoen; 13. juli 2015 kl. 11:47.
Du MÅ ha ram!
white?'s Avatar
Trådstarter
Hei igjen.. Fikk det til var ett par kabler også ett par drivere. Takk til alle som svarte i tråden