Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1059
Har satt sammen en gaming-pc til 15-16k
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...8-E8041C23E799

Ser denne bra ut? Skal bruke den til all slags gaming. Alt fra Minecraft til CS:GO til Battlefield. Er ute etter at denne drar dette på High/Ultra med høy fps!

-Jeg har allerede HDD.
-Passer alle delene sammen?
-Bør jeg ha en større PSU?
-Er RAM'en overkill?


Tusen takk for innspill!
Det passer bra
Nå er 8 GB minne nok, men hvis vi tenker om fremtiden, du kan ta 16 GB hvis du har råd på det

Strømforsyning er nok, din pc skal bruke omtrent 250-300 W.
Trådstarter
Okei, da har jeg fikset listen:
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...0-EE69B3CFEF66
Så handler jeg i morgen, takk for hjelpen
Crimea River
Alec's Avatar
Skal du overklokke CPU? Hvis nei, så klarer du deg fint med stock kjøler. Skal du ha noe annet, så er vannkjøling bedre for Fractal sine kabinetter (etter min mening). Støy + tar liten plass på hovedkortet.

* Ta bort begge CPU kjølerne og bytt ut med Corsair H80i

* Ta bort den ene PSU'en

* Ta bort 8GB kit og behold 16GB kit.

* Hva skal du med LED i dette kabinettet? (viften). Ta den bort.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...D-EE0DA794BFCC
15.957,75

Velger du deg 2-3 leverandører samtidig og velger det billigste hos de så får du den sikkert ned til ca 14k.
NH-D15 slår h80i på kjøling og lydnivå. I tillegg er det mye mindre som feile på en NH-D15 kontra en h80i. Lukket vannkjøling er oppskrytt.

Har du noen argumenter for å beholde 16 GB? Vil neppe ha behov for det. Bedre å kjøpe til mer RAM dersom behovet melder seg i framtiden, da det vil være billigere.
Sist endret av danielsk; 22. oktober 2014 kl. 23:05.
RAM er en god investering så jeg er enig med Alec, behold 16 GB. Nye COD som kommer i November krever 6 GB RAM.
H80i er en god kjøler, kan ikke si jeg har hørt mange historier om at pumpa på Corsair-kjølerene ofte feiler, bortsett fra én som oppdaga morkne slanger. Det er jo dog en garantisak.
Trådstarter
Ja, jeg har tenkt til å overklokke littegran

-Jeg går for Noctua NH-D15.
-Tok bort LED viften.
-Jeg går for 16GB RAM.
Men hva er poenget med å kjøpe en dyrere og mer kompleks kjøler som leverer dårligere? Sier seg selv at det er mindre som kan feile på en luftkjøler som består av to vifter og ei ribbe.
Husk å gå for LP (Low-Profile) minne hvis du velget Noctuan da denne dekker minnesporene.
Trådstarter
Sitat av toxicity Vis innlegg
Husk å gå for LP (Low-Profile) minne hvis du velget Noctuan da denne dekker minnesporene.
Vis hele sitatet...
Greit, men jeg finner ikke corsair vengance pro 16gb LP, hvilken type er aktuell her?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Støtter også kjøleren, Noctua NH kjølere er ypperlig, jeg hører ikke at pcn min står på en gang foruten når de gamle diskene spinner opp, aldri vært oppi noe særlig temperatur heller: Men vær litt obs på at den kan være litt tricky å få på plass, så vær forsiktig med hovedkortet når du setter den på.
Trådstarter
Okei! Tusen takk folkens