Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1334
Jeg trenger en gratis host, med passelig plass... Må støtte Ftp og MySQL. Må være såpass stor plass, at jeg kan lage en real hjemmeside der. Vet om Frac.dk, hotserv.dk, og dinhost.net... Men mange av dem er ofte nede, og klikker ganske mye hele tiden.
Så vet dere om noen?

Thnx
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du forventer at det er gratis kan du heller ikke forvente mer en 50% oppetid.

Du kan jo også sette opp en egen server hjemme som støtter dette (regner ikke med du skal hoste all verden siden du er ute etter mysql).
jeg bruker pandela.com, aldri opplevd nedetid mer en 1 gang eller no på et år.
jeg bruker php1h.com
Awardspace må jeg si meg misfornøyd med - en av serverne deres er skikkelig herpa, og du vet aldri om du havner på den eller en annen. php1h.com har jeg aldri hørt om, så skal ikke uttale meg om den. Derimot er jeg veldig fornøyd med 110mb.com som host av filer, og atspace.com for selve nettsiden. Det hender (en sjelden gang) at 110mb.com går ned, men det har aldri skjedd med atspace.
Trådstarter
11 0
Jah... Ikke at jeg har så ekstremt mye peiling, men takk for hjelpen
Har opplevd problemer med å sette opp CMS, spesielt på hotserv.dk. De har satt en minnebegrensning på 8mb eller noe sånt. Dette gjør at wordpress ikke fungerer. Har noen noe lignende som kan kjøre wordpress? Liker hotserv veldig godt, men siden den ikke støtter WP leter jeg etter en ny en.
jeg brukte 110mb.com før men så prøvde jeg php1h.com og skiftet med en gang, hvis jeg husker riktig så hadde php1h støtte for mer.

Har noen noe lignende som kan kjøre wordpress?
Vis hele sitatet...
php1h.com kan, de bruker Fantastico Installer som du kan installere masse uten for mye styr.

les mer her
Sist endret av super; 4. juli 2007 kl. 21:55.
Trådstarter
11 0
Ett lite spørsmål til: Har php1h.com reklame?
Sitat av php1h
you are the 999 999th visitor: congratulation you won
Vis hele sitatet...
virker sånn, går an å skjekke selv
Trådstarter
11 0
Tror ikke jeg kommer til å velge en med reklame, men dere sa jo at det var den med best plass på eller noe slikt...

50MG på atspace.com, det er vell ikke akkurat nok?
Sist endret av LillKatie; 4. juli 2007 kl. 22:31.
etter det jeg husker så er det bare der man registrerer siden sin som har reklame og ikke på selve siden din.

her er min side som er hostet med php1h http://zniper.org/ (jeg har ikke gjort noe, bare hobby prosjekt)
Trådstarter
11 0
Aha... Men når jeg har lagt inn index.php filen min, blir jeg fortsatt redirigert til en eller annen side, som absolutt ikke er min. Noen som vet hva som er galt?
jeg husker ikke helt hva det var jeg gjorde men se om du finner noe her

hvis det er noe du ikke finner ut av så kan du se disse filmene .
Trådstarter
11 0
Lurer på om det er lurt å lage enda en side, og ha forumet der? (I tillfelle plassmangel, tenker jeg på)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LillKatie
Lurer på om det er lurt å lage enda en side, og ha forumet der? (I tillfelle plassmangel, tenker jeg på)
Vis hele sitatet...
Problemet med gratishoster er at du ikkje har oppetidsgaranti, nada support, ingen garanti for at dei ikkje kaster deg på dør o.l.

Ofte kaster dei ut ting som begynner å bli populært, spesielt forum, fordi forum ofte tygger rimelig mykje RAM og cpu.

Utfrå plassen så har du ikkje behov for fleire kontoer iallefall.

Eg ville heller gått for ein betalt host, fordi du har så mange fleire mogelegheiter då. T.d dreamhost koster 9$/mnd (50-lapp i måneden) og då har du 200GB plass, og 2TB/mnd overføringskapasitet. Og muligheter...
Trådstarter
11 0
Jaja, men me får no sjå på da

Men no er da no da problemet at eg berre blir omdirigert når eg foreksempel går til www.minside.php1h.com/test...(Berre eksempel) Index.php/index.html filen funker ikkje heller. Kommer berre til den siden som automatisk lages når man lager ei side... Så det er no da problemet eg har no. :S

Bruker SmartFTP, og er logget på der og kommer ikke opp noen meldinger om at noko er gale, så eg veit ikkje kva eg ska gjera...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du bør lese dokumentasjonen hosten gir for korleis du får ting til. Veldig mange har rimelig gode og enkle forklaringer for korleis ting skal gjerast.