Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1919
nå nylig så har jeg snakket med noen på en gratis kontaktside. En person jeg er i kontakt med bruker et regelrett uforståelig engelsk, nesten blottet for komma punktum og spørsmålstegn. Er dette tegn på noe mistenkelig i datasikkerhetssammenheng?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tonberri Vis innlegg
nå nylig så har jeg snakket med noen på en gratis kontaktside. En person jeg er i kontakt med bruker et regelrett uforståelig engelsk, nesten blottet for komma punktum og spørsmålstegn. Er dette tegn på noe mistenkelig i datasikkerhetssammenheng?
Vis hele sitatet...
Kva logikk er det du legg til grunn for å anta at manglande språkkunnskaper skal vere eit sikkerhetsproblem? Er ikkje eit anna alternativ at vedkommande ikkje er spesielt god i engelsk?
tenkte litt på slike automatiske svar som noen sider visstnok skal ha. Er jo også noen fra england i tillegg. Er uten kompetanse på dette feltet, men har hørt om svindel i media og sånt så..
Sitat av Tonberri Vis innlegg
tenkte litt på slike automatiske svar som noen sider visstnok skal ha. Er jo også noen fra england i tillegg. Er uten kompetanse på dette feltet, men har hørt om svindel i media og sånt så..
Vis hele sitatet...
Kan jo fort finne ut om det er bot etter en 2 sekunders samtale.
Dårlig tegnsetting er ikke tegn på automatiserte svar. En robot sliter med å holde en meningsfylt og sammenhengende samtale, ikke med å sette et punktum på slutten av setningen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dårlig tegnsetting er ikke tegn på automatiserte svar. En robot sliter med å holde en meningsfylt og sammenhengende samtale, ikke med å sette et punktum på slutten av setningen.
Vis hele sitatet...
Tja.

Om eg skulle lurt folk på datingsider, så hadde eg nok testa dårleg teiknsettjing og feilstaving, for det kan gi inntrykk av at vedkommande som skriv ikkje har engelsk som førstespråk, og dermed er det lettare å bortforklare eller ikkje tenkje over at boten totalt misforstår kommunikasjonen.

Det vart jo demonstrert i det media omtala som den første som passerte turing-testen - framstå som 13-åring uten engelsk som førstespråk, og anta at folk trur du er dum framfor datamaskin....
Dårlig tegnsetting er nå fortsatt ikke et tegn på at du snakker med en bot. Det er langt flere folk som sliter med tegnsetting på sosiale medier enn bots som er programmert til å gjøre dette.
Har vært borti bots med perfekto Engelsk, men som ikke gir menig på min spørsmål som; are you a bot? Og boten snakker om sexchat og kredittkort..

Har også vært borti you gut it car cool love that shit bro Men er 110% menneske..
Sitat av KaiN Vis innlegg
Har vært borti bots med perfekto Engelsk, men som ikke gir menig på min spørsmål som; are you a bot? Og boten snakker om sexchat og kredittkort..

Har også vært borti you gut it car cool love that shit bro Men er 110% menneske..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde gått fem på