Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1340
Var og handlet meg en ny laptop i går (ASUS r510jk) med et geforce 850m skjermkort. Men av en eller annen grunn så blir ikke dette funnet av pc`n. Det var drivere allerede installert, jeg har prøvd å laste ned de nyeste men får beskjed om at grafikkdriveren finner ikke kompatibel grafikkmaskinvare. Har googlet og prøvd de fleste løsninger, bla. oppdatere BIOS men uten hell. Er det noen her som kan hjelpe?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må inn på Nvidia sine sider for å finne driver, å gå via windows update er dødfødt.
Trådstarter
Ja det har jeg prøvd tidligere ref. feilmelding jeg får når jeg prøver å installere driver. Har nå tatt en system gjenoppretting uten at det hjalp. Nå vil den installere windows 10 så jeg prøver det og ser om det hjelper.
Mulig skjermkortet er deaktivert i bios, og bruker kun GPU-en som er på prosessoren.
Uvaksinert 👍
Kan dette være en modell med dobbelt skjermkort, at det både er intel og nvidia (bruker intel for å spare strøm når det ikke kreves så mye)? Du må inn på support.asus.com for å laste ned driver til den. Nvidia har nok ikke lagd støtte for den i sin driver, ser at flere har problemer med akkurat det samme. Du vil nok heller ikke se driveren i windows da den går automatisk over til nvidia når det trengs, hvis det er en med to kort. Men hvis jeg ikke husker feil så skal det på andre med dobbelt skjermkort være mulig å låse den til ett bestemt. Men sjekk support.asus.com for driver der. Du kan også legge inn en forespørsel om å få lagt inn maskinen i nvidia driveren her https://forums.geforce.com/default/t...equest-thread/