Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1195
Hei! Jeg leste igår, om at det var tull å handle inn 900 serier i år... da det kommer noe HELT nytt i 2016 ? Og, at dette ville være helt overlegent..

Altså... det vil jo alltid komme nye og bedre saker hvert år. Men når jeg planer å kjøpe 980 TI, nå.. somfortsatt koster litt.. og så kommer det noe i 2016 som vil være betraktelig bedre, og ikke kompatibel med en del av tingene jeg må kjøpe for 900 serien: dette gjør at jeg blir usikker.

Noen som vet noe mer konkret om hva de skal slippe av ny tknologi i 2016 ?
om så.. hva må jeg ta hensyn til ved innkjøp av helt ny topp gaming maskin i år.

Takk!
Har du en link til kilde?

Mener å ha hørt noe lignende selv.
Trådstarter
72 4
"NVIDIA has updated their next generation graphics roadmap at the GTC 2015 conference with the upcoming Pascal GPU and Volta GPU. While we are still a few years away from knowing what the Volta GPU would look and perform like, CEO of NVIDIA, Jen-Hsun Huang did confirm three key aspects of the Pascal GPU which will make it 10 times faster than current generation Maxwell based chips when launched in 2016"

Link til siden!!

Volta skal være fullstendig overlegent.. men i hva da ? Helt ærlig så skjønner jeg ikke hva GPU er eller. Grafic Pros Unit.. ja.. men jeg vet om Grafikkkort og så har man prosessor (Intel... bla bla) og så har man hovedkort. Man kjøper ikke en egen del som er GPU ?? LOL.. forklar please =)
Sist endret av Skrueløs; 27. juli 2015 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
GPU = Grafikkkort grovt sett.... Altså grafikkprosessoren som sitter på grafikkkortet
Du var nok inne på det rette i dine antagelser..

I 'bunnen' av pc'en finner du hk (hovedkortet). På dette plasserer du CPU (prosessoren) som styrer alle utregninger i maskina og som gjør det meste av arbeidet ellers. CPU er tilkoblet minnebank(er) som gjør arbeidsoppgavene enklere og raskere for CPU.
I tillegg kan du ha et grafikkort (eget kort) for å få ut informasjonen i pc'en på en skjerm. Grafikkortet har da normalt en GPU som gjør alt arbeidet med å få tall til å bli bilde!

Det som kan forvirre er at mange CPU'er også inneholder GPU og da trenger du ikke ett (eller flere) grafikkort!
Forvirrende er jo også det faktumet at CPU har flere 'kjerner' som du også finner på GPU siden hvor det også opereres med flere kjerner eller flere grafikkort koblet sammen..
Det skal IKKE være enkelt!