Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 901
Ser det ligger en hau med forskjellige R9 2xx kort ute.
Lister noe som jeg har kikket på.

Sapphire Radeon R9 280X 3GB GDDR5 - Overclock Edition

Gigabyte R9 280x 3GB OC edition

Ser det er mange flere r9 kort, men har ikke helt skjønt greia med navnene

er det stor forskjell mellom produsentene?
Er det noe jeg burde passe på når jeg kjøper brukt?
Har satt meg en grense på 1500 kr for skjermkort.

Vil gjøre meg klar til GtaV. Men er ikke sikker på hvordan pcn matcher det.

Mine nåværende specs
AMD FX-8350
8,00GB Single-Channel DDR3
Samsung SSD 840 EVO

Mangler jo ett bra skjermkort til dette
Sist endret av NoSkillZ; 29. oktober 2014 kl. 21:09.
GTA kommer ikke før i januar, spar til det dobbelte og kjøp deg et 970.
Men nå er det flere spill som jeg har lyst til å spille. men ikke har lyst til å doble budsjettet mitt
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
Men nå er det flere spill som jeg har lyst til å spille. men ikke har lyst til å doble budsjettet mitt
Vis hele sitatet...
Det er bedre å kjøpe slikt nytt etter min mening. Her har du et forslag til godt skjermkort.
Fuzzy, fant samme kortet til 700 kr brukt. Er det noe spesiell grunn til at jeg burde kjøpe nytt eller?
Jeg ville vært skeptisk til å kjøpe R9-serien brukt for du risikerer å få kort som er rimelig hardt kjørt som altcoin miners
Sitat av NoSkillZ Vis innlegg
Fuzzy, fant samme kortet til 700 kr brukt. Er det noe spesiell grunn til at jeg burde kjøpe nytt eller?
Vis hele sitatet...
Klart du kan ta sjansen. Men skjermkort i denne klassen er noe som gjerne brukes hardt og over lengre tid om gangen, derfor er jeg personlig litt skepisk til å kjøpe slikt brukt. Garantien som følger med er jo også veldig kjekk og ha. Men for all del, så kan du være heldig også, så du må nesten gå etter magefølelsen der. 700,- er jo en fin pris.
Fant Sapphire Radeon R9 280X 3GB GDDR5 til 1400kr, fremdeles 13 måneder garanti igjen.
er dette noe godt valg?
Regner med at det kjører det meste av spill ute nå på max setting 1080p.
eller er jeg på gjordet?