Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 907
Hei Freaks!

Lurer på hva slags datamaskin som er best.

Datamaskin 1:

Prosessor: Intel i7-2600K, 3,4GHz
Harddisk: 60 GB SSD
Ram: 8 GB
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 560 TI

Datamaskin 2:

Ram: 8 GB
Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 570
Hardisk: 250 GB HDD
Prossesor Intel i3-2100, 3,1 GHz

Jeg skal hovedsakelig bruke maskinen til gaming (skal oppgradere skjermkort), surfing på nett og streaming av HD filmer.

Tenker at i7 er mest bra for redigering, rendering osv, og skal kanskje begynne med å redigere litt her og der, og jobbe litt med 3D, men jeg kan jo alltids oppgradere CPU fra i3 til i7 senere.

Dessuten har den med i7 svakere skjermkort, men skjermkortet skal jeg oppgradere uansett..

Hva anbefaler dere?
Sist endret av J.H.N; 26. oktober 2014 kl. 19:02.
Hvis du har plass til operativsystem på data 1 er den å foretrekke tenker jeg.. Begge trenger en god mengde med ekstra plass og en stor oppgradering i skjermkortet skal de holde tritt med dagens nyeste spill...

Kan jeg spørre om hva slags caseing du skal ha og strøm kilde? Hjelper nok litt på å svare )
SSD vil alltid være bedre enn HDD, men du trenger en ekstra HDD om du kjører på med maskin 1, fordi 60GB holder ikke lenge. Spesielt til spill og redigering.

Hvis du skal bytte ut GPU uansett så burde du gå for PC nr 1. Jeg antar at den er brukt, hvor mye må du betale for den?

Det kan lønne seg å kjøpe ny, spesielt om SSDen er gammel/dårlig.
Trådstarter
35 3
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Hvis du har plass til operativsystem på data 1 er den å foretrekke tenker jeg.. Begge trenger en god mengde med ekstra plass og en stor oppgradering i skjermkortet skal de holde tritt med dagens nyeste spill...

Kan jeg spørre om hva slags caseing du skal ha og strøm kilde? Hjelper nok litt på å svare )
Vis hele sitatet...
Jeg glemte å legge til at jeg har mange hardisker fra før av, så det er ikke et problem med lagring, akkurat

Kabinettet er et HTPC kabinett, men hvis jeg velger data 1, skal jeg kjøpe et annet kabinett.

Ang. strømforsyning vet jeg ikke hvor mye det er, siden det står ikke i annosen, men tipper det er over 500 W, siden GTX 560 TI trenger minst 500 W.

Sitat av Xernox Vis innlegg
SSD vil alltid være bedre enn HDD, men du trenger en ekstra HDD om du kjører på med maskin 1, fordi 60GB holder ikke lenge. Spesielt til spill og redigering.

Hvis du skal bytte ut GPU uansett så burde du gå for PC nr 1. Jeg antar at den er brukt, hvor mye må du betale for den?

Det kan lønne seg å kjøpe ny, spesielt om SSDen er gammel/dårlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har flere hardisker fra før av, så lagring er ikke et problem.
Hvis jeg går for maskin 1, bruker jeg 60 GB SSD til OS, og en 500 GB hardisk jeg har liggende

Maskinen er brukt, og koster 2500, er det en fear pris? Kan prøve å evt. få det lavere.
SSDen er verken gammel eller dårlig
Sist endret av J.H.N; 26. oktober 2014 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har planer om å oppgradere GPUen så burde du vite hvor stor PSUen er.
Hva er Read/Write hastigheten på SSDen? De dårlige kan ligge på kanskje 100-200MB/s og de gode ligger på 400-550MB/s

Du burde alltid prøve å få prisen lavere. Kanskje ikke så hyggelig om det er en kompis men.
Trådstarter
35 3
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du har planer om å oppgradere GPUen så burde du vite hvor stor PSUen er.
Hva er Read/Write hastigheten på SSDen? De dårlige kan ligge på kanskje 100-200MB/s og de gode ligger på 400-550MB/s

Du burde alltid prøve å få prisen lavere. Kanskje ikke så hyggelig om det er en kompis men.
Vis hele sitatet...
Skal få oversikt over hva slags strømforsyning det er.
Er ikke helt sikker på hva lese/skrive hastigheten er på SSDen, men det skal jeg også få vite.

Det er ikke en kompis, så det går helt sikkert fint å prøve
For 2500 er ikke pc nummer 2 noe du burde gå for, CPU en er för treg til den pris og 8 GB brukt ram hjelper ikke stort... Hvis hastigheten er god på sdd på pc 1 kan det være ganske vært det.
Trådstarter
35 3
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du har planer om å oppgradere GPUen så burde du vite hvor stor PSUen er.
Hva er Read/Write hastigheten på SSDen? De dårlige kan ligge på kanskje 100-200MB/s og de gode ligger på 400-550MB/s

Du burde alltid prøve å få prisen lavere. Kanskje ikke så hyggelig om det er en kompis men.
Vis hele sitatet...
Strømforsyningen på maskin 1 er 750 W, og strømforsyning på maskin 2 er 700 W.