Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6178
Har en gammel HDD med en bitcoin lommebok helt fra 2013 hvor jeg har håp om at det kanskje ligger igjen noen gamle "smuler" med BTC på. Inne i walleten står det bare "Synkroniserer med nettverk... 432 week(s) behind" og har synkronisert i flere timer nå (Startet med 600 og noe). Noen tips til hvordan jeg kan få noe fortgang på det her, evnt. hvilke andre metoder jeg kan bruke for å få tilgang til walleten?

Takk!!
Sist endret av Pillfreak; 13. april 2021 kl. 18:00.
Sleit med det samme for en tid tilbake, ukesvis med synking. Kopierte adressen (du finner den en plass i programmet selvom den ikke er ferdig synket) og lim den inn i https://www.blockchain.com/explorer, da får du opp alle overføringer på den adressen og totalt hvor mye som er innpå.

EDIT:
Var ikke noe coins i min lommebok
Sist endret av utepaanordnes; 13. april 2021 kl. 18:09.
Har ikke no svar anna enn utepaanordnes sitt, var det jeg gjorde også når jeg fant en gammel wallet. Update oss på hvor mye du finner ut at du har da
Sist endret av TheMildMildWest; 13. april 2021 kl. 18:20.
Kan man se innpå blockchain hvor man har sendt BTC? Har 3 walletets men alle er tom, vet at jeg brukte det for å handle bol før, men trodde det var igjen noe smått som hadde vokst litt.

EDIT: Fant det ut, hadde jeg ikke brukt det på steroider hadde jeg hadd 2 btc idag.
Sist endret av NokErNok; 13. april 2021 kl. 19:13.
Ja, bruk Electrum istedenfor
Fant en gammel wallet selv. Den har noe beløp igjen. Hvordan går jeg frem for å sjekke at dette faktisk stemmer? Antar at når btc core er ferdig oppdatert og bekrefter en balanse på konto, så stemmer dette.
Men det er greit å bekrefte. Ser at minste beløp man kan overføre er 546 satoshis, som tilsvarer 2.81 kr. Men anbefalt gebyr på dette er 0.001 btc, som tilsvarer ca 550 kr.

Kan man redusere gebyret og allikevel få bekreftelse innen rimelig tid, når beløpet er såpass lite?
Hvordan ville dere gått frem? Vil helst unngå å tape noe av beløpet, men om man absolutt bør bruke 500kr i gebyr, kan jeg vel gjøre det.
Takk for svar!
500kr i avgift? Det er jo helt på jordet.

Sist jeg overførte, var vel rundt 5k da så betalte jeg 50kr i network fee.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du har 546 satoshis så er realistisk sett det beste å avskrive beløpet. Det vil koste deg meir i gebyrer å flytte det.
Takk for svar. Jeg har potensielt et meget greit beløp på konto, men kjørte ut en overføring på ca 500 kr nå for å sjekke om det er reelt eller om det bare er en bug.
Overførte ca 500 kr med fee som tilsvarer 134 kr, det skal vel være innafor eller? Må jeg bare vente 1-2 timer og se om det dukker opp confirmations?
Foreløpig, ca 20 min etter så står det bare "Status: 0/unconfirmed, not in memory pool".
Mye å sette seg inn i her, all hjelp taes imot med stor takk!

En annen merkelig ting er at jeg ble trukket 0.4 btc mer enn overføring og fee skulle tilsi. Mildt sagt ganske skremmende å bli trekt så mye mer enn man faktisk overfører. Noen forslag?
Leste noe om å launce btc core med -zapwallettxes for å fjerne ubekrefta transaksjoner i walleten. Vil dette si at det kan se ut som du har coins, men egentlig så har du ingen? Eller misforstår jeg nå?
Sist endret av Alzo88; 14. april 2021 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Altså. Transaksjons-fee'en er det du "byr" for at noen skal bruke datakraft for å gjennomføre den. Hvis det er lang transaksjonskø i ledgeren så er du så langt fremme i køen som budet ditt stiller deg.
Jeg har også noen smuler fra 2013. Var noen hundrelapper sist jeg sjekket, men det er jo en god stund siden... Jeg har disse ca 20 ordene som er koden, men jeg mangler ett ord av en eller annet helt jævla frustrerende grunn. Er det noe håp? Siden bare ett ord mangler, har sett at man kan kjøre noen script for å prøve ulike kombinasjoner, er det verdt å bruke energi på?
Fikk du tak i hvor mye som var på walleten? Alle wallets som noensinne har blitt opprettet ligger offentlig ute på nett med beholdning og transaksjonshistorikk. Har du adressen så finnes det flere tjenester som kan søke det opp.
Sist endret av Cheese; 15. april 2021 kl. 21:02.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg har også noen smuler fra 2013. Var noen hundrelapper sist jeg sjekket, men det er jo en god stund siden... Jeg har disse ca 20 ordene som er koden, men jeg mangler ett ord av en eller annet helt jævla frustrerende grunn. Er det noe håp? Siden bare ett ord mangler, har sett at man kan kjøre noen script for å prøve ulike kombinasjoner, er det verdt å bruke energi på?
Vis hele sitatet...
Vel, BIP39 er den mest brukte, og der er det kun snakk om 2048 unike ord. Tvilsomt at du gidder teste alle selv manuelt, men for et script er dette ingenting (siden du er så heldig ifølge deg selv at du kun mangler ett av ordene, det hadde vært noe helt annet hvis du manglet mange ord eller manglet rekkefølgen på ordene).
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Vel, BIP39 er den mest brukte, og der er det kun snakk om 2048 unike ord. Tvilsomt at du gidder teste alle selv manuelt, men for et script er dette ingenting (siden du er så heldig ifølge deg selv at du kun mangler ett av ordene, det hadde vært noe helt annet hvis du manglet mange ord eller manglet rekkefølgen på ordene).
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Jeg har 23 ord nedskrevet, ergo tror jeg at jeg mangler det 24. Brukte Multibit som wallet.

For andre med samme problem: https://bitcoin.stackexchange.com/qu...dger-nano-s-is

Mener det var en femtilapp igjen, dette er jo nesten 5000 kr. Nå blir det ny mobil!
Vel, både enrich og rich står på den engelske varianten (som du mest sannsynlig skrev ned ifra) av ordlisten. Det gjør også afford..
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Lå 30 tusen kroner i den
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Lå 30 tusen kroner i den
Vis hele sitatet...
Hahaha, Nice Det var jo gode smuler det der