Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1563
Hei hei. Jeg har alltid pleid å kjøpe billige solbriller, simpelthen fordi jeg ikke så verdien i å investere mye på noe jeg bruker lite. Kvaliteten på dem er derfor ganske lav, så de ender som regel opp med å bli ødelagt/skrapet opp ganske raskt!

Jeg har nå derimot bestemt meg for å kjøpe noe ordentlig med polariserte glass og en god, solid ramme.

Hvilke merker liker dere? Rayban og Oakley er selvsagt, ønsker gjerne å høre om mindre kjente også
Bruker: Ray Ban, Bottega Veneta og Polaroid. Sist nevnte er meget prisverdig med gode linser og stilren look.
Kjøp et av merkene under Luxottica Group, da er du sikra ����
Tips ifra en som har brukt vanlige briller hele livet: kjøp et brille etui og putt de der når du ikke bruker de. Selv briller/solbriller av ekstremt dårlig kvalitet vil holde MYE lenger.
De gode gammeldagse makkabrillene er muligens litt "ut", og ikke nødvendigvis dyre;

Men gull å ha dersom du har litt humor
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Moscot Lemtosh, stilråe og ikke så store.

https://moscot.com/products/lemtosh-sun

Ganske dyre, men klarte å finne en kopi på ebay til noen hundrelapper i meget god kvalitet!
Kjøpte noen billig på Finn, endte opp at polariserings filtrene er rotert forskjellig i hvert glass, så hvert øye ser forskjellig gjenskinn... Sykt irriterende, bare ikke gå på den blunderen.
Sitat av plukkern Vis innlegg
Hvilke merker liker dere? Rayban og Oakley er selvsagt
Vis hele sitatet...
Bare styr unna fargede glass hvis du har tenkt å bruke brillene aktivt.
Mine GAUGE 8 Prizm Sapphire Polarized var tilnærmet ubrukelige allerede etter en dags bruk.
Coatingen på brillglassene tåler ingenting og det oppstår riper utrolig lett, men de er sikkert greie å bruke i bilen hvor man kan legge brillene trygt i hanskerommet når man ikke har dem på hodet.
I tillegg glir disse gummiknottene som hviler på toppen av nesa utrolig lett av og dette regner jeg med er en gjenganger på flere av Oakley-modellene.

Rayban virket utrolig mye mer velbygd og jeg måtte miste brillene på sjøen før jeg i det heletatt tenkte på å handle nye.
Dessuten pleier man å få med et pent futeral i stivt lær istedenfor disse kjipe glatte snurpeposene som leveres sammen med Oakley.