Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6431
Jeg var uheldig å rygga inn litt for fort i garasjen en dag, før garasjeporten hadde kommet helt opp.
Altså en elektrisk garasjeport.
Jeg hadde liten fart, og det skjedde ikke noe med bilen, men garasjeporten fikk seg en liten smell.
Hadde det kun vært kosmetisk hadde jeg ikke brydd meg om det, siden jeg har klart å banke ut bulken, men problemet er at det bråker i hele nabolaget når porten går opp og ned nå, i tillegg til at den ikke går helt opp, og ikke går helt ned. Det er ei glippe på 15cm fra bakken når den er lukket nå.
Er det her noe jeg kan få dekt på forsikringa på noen måte? Enten bil eller hus?
Er nok billigere å få den fikset av egen lomme, enn å ta den på husforsikringen, mtp egenandelen.
Hva forsikringene dine dekker er det bare du som vet avhengig av hvilken forsikring og avtale du har. Selskapene er en pain in the ass og vil ikke servere ting gratis så det er bedre om du leser gjennom kontrakten og vilkårene selv enn å spørre de om noe dekkes.
Umulig å si hva din forsikring dekker, men har erfaring med tilsvarende situasjon hvor forsikringen på huset dekker ny port og montering mot egenandel. Sparte en del penger på det. Tror ikke bilen ble skadet i det tilfellet (hengerfestet som tok porten) så usikker på hvordan det stiller seg.

Svaret er uansett å kontakte forsikringsselskapet og forklare situasjonen, eventuelt sende inn en skademelding og se hva de svarer.
Det kan være en lett fix men er trekke fjærene riktig enda? Kanskje det lille sammenstøtet fikk dratt litt på festene og de har flyttet seg en runde gjør det mye i bunnen. Kanskje ikke 15 men. Jeg hadde startet der.

Tok også en forutsetning på at porten er relativt ny? Da bør fjærene ha en strek tvers over og skal ha en gitt mengde med sirkler
Har du prøvd å banke ut skinnene så garasjeporten ikke henger seg lengre?
Sist endret av sondreavik; 28. mars 2021 kl. 16:14.