Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  252 91935
Jeg kommer til å flytte snart, uansett, bare så det ikke misforstås som at jeg tar denne kampen for å klore meg fast.

Det er tid for å flytte for seg selv og ha et kontor å gå til. Måtte bare legge det til kom jeg på

Sitat av Jerna Vis innlegg
Hei Tom! Man får nok endel pepper(ikke du) for å være åpen og utleverende i det norske samfunn.

Jeg for min del synes det er tøft gjort av deg å være åpen på ting. Det gir nok mange uvitende ett innblikk
Vis hele sitatet...
Hyggelig å høre
Sist endret av Tøffetom; 27. april 2021 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stå på, Tom! Jeg følger ivrig med og merker at du har gode intensjoner med disse innleggene Jeg heier på deg.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du mistet meg når du skrev at du "bare sutrer litt" når noen ikke vil ha sex med deg. Dette gjaldt vel også en sårbar person. Ikke spesielt sjarmerende. I tillegg ble det litt vel mye erotisk novelle-preg over det for min del. Men lykke til!
Men drit i det. Jeg er jævlig lei av å sutre og krangle.

Ting er jo bra nå. Ting går seg jo til, akkurat når jeg hadde fikset den dronen jeg trenger gjennom et annet prosjekt, får jeg vite at en venninne har fikset det.

Så nå er det backup hvis det første skjærer seg eller fyren som ender opp med å teknisk sett eie den, er en kuk.

Nå har jeg slått sammen alle nodene til den siste funksjonaltieten, eller, holder på å gjøre det. Da skal det være to forskjellige, 100% robuste autnome atferder til hhv utforsking og targeting av segmenterte objekter. Når objekter av interesse er identifisert, skifter den fra å ta seg fram i et ukjent miljø, til å gjennomføre inspeksjon av et objekt.

Objektet kan selvfølgelig være et mål som beveger seg for den saks skyld. Det som er stilig er så klart å bruke en AI til å identifisere objektet. Nå bruker jeg volum. Men hvis objektet er et menneske, f.eks, er det vanskelig å identifisere på 50 meters avstand med volumetriske data alane (utendørs i ukjent miljø, altså. I et kjent miljø eller med stabile omgivelser(innendørs) er saken så klart en annen..)

Tenker forøvrig det gir mening, enda det drar ut. Nå har jeg jo et system som funker, faktisk som funker helt stabilt og som får jobben gjort. Så lenge ingenting tilsvarende er tilgjengelig, er det eneste som gir mening å gjøre en complete do-over av det systemet i ROS2. Takket være dette kan jeg garantere for at teknologien ikke blir flaskehals, slik det alltid blir. Så alt annet, som jo er kjent kunnskap, handler jo bare om å ha nok midler til å få det gjort riktig.

Altså det gir såpasss mye mening at jeg er redd for at den usynlige hånd kommer til meg om natten og forgriper seg på meg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mistet meg når du skrev at du "bare sutrer litt" når noen ikke vil ha sex med deg. Dette gjaldt vel også en sårbar person. Ikke spesielt sjarmerende. I tillegg ble det litt vel mye erotisk novelle-preg over det for min del. Men lykke til!
Vis hele sitatet...
Flott! Et problem mindre!
Sist endret av Tøffetom; 28. april 2021 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Ifølge alle filmene jeg har sett er det først når systemet er oppe og kjører å det er iferd med å bli uovervinnelig at du får problemer med herremenn i sorte dresser.
Sitat av Lykkestjerna Vis innlegg
Stå på, Tom! Jeg følger ivrig med og merker at du har gode intensjoner med disse innleggene Jeg heier på deg.
Vis hele sitatet...
Jeg heier på deg og

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Ifølge alle filmene jeg har sett er det først når systemet er oppe og kjører å det er iferd med å bli uovervinnelig at du får problemer med herremenn i sorte dresser.
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt herremennene som i så fall har problemer
Sist endret av Tøffetom; 28. april 2021 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Først, det her er ikke noe piss-take, jeg prøver bare å skjønne hva du jobber med.
Deretter, som du sikkert forstår fra språket mitt, så kan jeg absolutt ingen ting om emnet.

Det jeg lurer på eller ikke helt skjønner er att jeg syns jeg har hørt alt dette før.
Att droner er selvgående å kan navigere basert på gps koordinater og med sensorer
som forhindrer att det kjører inn i ting.

Dette sammen med video tilbake til den som styrer dronen, syns jeg høres ut som det du beskriver.
Bortsett fra det du nevner om "Det som er stilig er så klart å bruke en AI til å identifisere objektet"

Så er catche her at du eliminerer behovet for ett menneske som ser på videoen?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tom, i et litt større bilde så skjønner jeg ikke prosjektet ditt: det du holder på med er en svært liten del av en komplett OODA-loop, og jeg skjønner ikke helt hvordan den er unik fra alle andre som holder på med nøyaktig det samme. Så langt jeg kan se eller forstå: du tar inn et sett med voxeldata fra laser, genererer kanskje et isosurfaces av det og beregner mulige områder som kan inspiseres og områder som skal eventuelt unngås. Veldig kult å holde på med på hobbybasis og høvelig profesjonellt, men jeg har fortsatt vanskeligheter med å se målgruppen din tatt i betraktning all annen utvikling på nøyaktig samme område.

Kan du forklare noe rundt dette? Hva er det jeg ikke skjønner?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså, hvis dette var et prosjekt for å få en ansettelse innefor et felt så kunne jeg veldig godt ha skjønt det. Guts, pågang og alt det der. Men hva ser du for deg er "det endelige målet" her?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tom, i et litt større bilde så skjønner jeg ikke prosjektet ditt: det du holder på med er en svært liten del av en komplett OODA-loop, og jeg skjønner ikke helt hvordan den er unik fra alle andre som holder på med nøyaktig det samme. Så langt jeg kan se eller forstå: du tar inn et sett med voxeldata fra laser, genererer kanskje et isosurfaces av det og beregner mulige områder som kan inspiseres og områder som skal eventuelt unngås.
Vis hele sitatet...
Hum..
Jeg fikk tilbake tru jeg nå.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vindaloo: Hva betyr det på enkel og grei norsk? Hva mener du?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva betyr det på enkel og grei norsk?
Vis hele sitatet...
Pleier jeg ikke skrive enkel og grei Norsk?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Att når du forklarte meg hva han drev med (siden han ikke gadd selv)
så hørtes det så ufostålig ut for meg att jeg tenker det må være noe bra.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner! Jeg forsøkte ikke å forklare deg eller noen andre noe, men jeg håpte å bli mer informert fra trådstarters side med en noenlunde presentasjon av hvordan jeg oppfatter situasjonen. Avventer i spenning.
Såvidt jeg har fått med meg blir slike nyvinninger, eller unike oppfinnelser fort utdatert eller oppdatert. Hvordan holder du tritt med eventuelle lignende produkter fra andre, når du ikke har gjennomført en vellykket "test-run" med prototypen din enda?
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Såvidt jeg har fått med meg blir slike nyvinninger, eller unike oppfinnelser fort utdatert eller oppdatert. Hvordan holder du tritt med eventuelle lignende produkter fra andre, når du ikke har gjennomført en vellykket "test-run" med prototypen din enda?
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Jeg har kjørt er tosifret antall vellykkede tester med 5 forskjellige prototyper.

Det er ikke den første testen jeg maser om, trodde dere det? Lol.

Dette er den siste testen. Den som demonstrerer summen av disse 5 årene med autonomi i alle fall jeg aldri he sett før.

Det er jo nettopp fordi jeg har testet akkurat samme system mange ganger før, at jeg er så selvsikker. Jeg vet jo at systemet fungerer.

Nå er det ikke så veldig problematisk for meg at ikke alle her har lyst til å forstå hva jeg driver med, eller hvorfor jeg driver med det. Men kan si det så kort som mulig : jeg lager et universelt system for navigasjon i et ukjent, dynamisk og tredimensjonalt miljø. Feks for inspeksjon av undervannsinstallasjoner, leting etter savnede mennesker i utmark,inspeksjon av kraftlinjer, veier - bokstavlig talt hva som helst.

Nå har jeg teamet opp med noen eksperter på AI, så den delen fikk nettopp gjort er syvmilssteg i rett retning.

Litt uklart hva jeg mener med «den delen»:

Den delen er fleksibiliteten til å kunne identifisere hva som helst og bruke som punkt av interesse-input.

Nå er det første gruppeterapi time. Med i et forskningsprosjekt hell yeah

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tom, i et litt større bilde så skjønner jeg ikke prosjektet ditt: det du holder på med er en svært liten del av en komplett OODA-loop, og jeg skjønner ikke helt hvordan den er unik fra alle andre som holder på med nøyaktig det samme. Så langt jeg kan se eller forstå: du tar inn et sett med voxeldata fra laser, genererer kanskje et isosurfaces av det og beregner mulige områder som kan inspiseres og områder som skal eventuelt unngås. Veldig kult å holde på med på hobbybasis og høvelig profesjonellt, men jeg har fortsatt vanskeligheter med å se målgruppen din tatt i betraktning all annen utvikling på nøyaktig samme område.

Kan du forklare noe rundt dette? Hva er det jeg ikke skjønner?
Vis hele sitatet...
Det du snakker om, prosessen du beskriver med å lage overflater fra lasersensor, er kanskje 3% av systemet. Dette hadde jeg på plass noen mnd etter at jeg begynte med ROS.

Det er milevis fra en basis perception pipeline til generisk autonomi.

For å være ærlig så er jeg lite interessert i å fortsette å forsvare prosjektet her inne. Jeg skjønner hvor dere kommer fra, dere har all rett til å mistro meg, men kan dere ikke bare dele det med hverandre? Ingenting dere trenger å ta i min tråd

Kunne sikkert brukt litt tid på å utdype om jeg opplevde noen form for genuin faglig interesse, men alt jeg ser er elendige forsøk på å «debunke» noe som ikke er forstått.
Sist endret av Tøffetom; 30. april 2021 kl. 14:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tenker denne teknologien kan være interessant for militære bruksmål. Vurdert å sikte deg inn mot den sektoren?
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Tenker denne teknologien kan være interessant for militære bruksmål. Vurdert å sikte deg inn mot den sektoren?
Vis hele sitatet...
Absolutt

****
- Idag har jeg snakket med far, vært innom mor, snakket skikkelig med nye samarbeidspartneren, vært i gruppeterapi - og jeg har jobbet 12 timer. Om jeg kjapper meg ut døren nå, rekker jeg en trening før dagen offisielt sett er over.

Satt på pc'en og var i gang med å jobbe 08:01 ser jeg av stamp'en i Obsidian. Etter en god natts søvn, 7 timer ca.

Junkie who!?!? (jk, god helg )
Sist endret av Tøffetom; 30. april 2021 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Barnevernet har henlagt saken, ETTER å ha snakket med skolen - ETTER å ha snakket med meg, etter å ha snakket med begge barna og etter å ha mottatt dokumentasjon på at hele bekymringen kan tilbakevises med dokumentasjon fra spesialisthelsetjenesten.

I tillegg sendte han jeg bor med inn en ganske solid drøfting rundt det hele, bygget opp rundt det å avverge at de tok kontakt med skolen.

Det skjer en skikkelig opprensking i barnevernet snart. Flere psykologer som har skrevet ganske tunge værmeldinger på den fronten. Vet også at det kommer en sak i nær fremtid som vil trenge all den hjelp de kan få.

Av denne grunn så må jeg gå til media, enda jeg egentlig driter litt i det. Folk må få se hvordan barnevernet spiller om du har absolutt alt på det rene - og selv få tenke seg til hvordan noe annet hadde forløpt seg. Er de først på nakken din, er det nok game over for oss normale dødelige. Han jeg bor med er fuckings IT-sjef, veteran (militærpoliti i Libanon, ikke noe papirflyttingstjænest) med mastergrad, plettfri vandel - men fremstår litt «keitete», (kom jeg og psykologen frem til, i mangel på et bedre ord). Så folk undervurderer han konsekvent.

Kombinert med alle fordommene som kicket inn av å se noen gjøre så vemmelig og moralsk forkastelig, må de ha konkludert med at dette her var noen som bare trengte et lite dytt ned fra skråplanet. Så feil tok de altså.

Med andre ord så fikk vi et enestående innblikk. Hvordan man som ressurssterk med rent mel i posen blir møtt, hvordan barn dras ut av skolen for morroskyls nærmest, hvor lett barnevernet tar på store, tidvis traumatiske opplevelser som å dras ut av skolen for å svare på anklager mot han nye litt shady typen som okkuperer stuen. Hos barnevernet.

Bare lyden av seg selv og dem i samme setning - opplevd én gang i sitt liv, pga meg. Og noen anonyme individer som bekymret seg over en som tar narkotika det ene sekundet, og det andre er rundt barn.....litt som å være drita en kveld, på byn. Ikke som å drikke seg full mens barna sover, det er noe de aller fleste tillater seg og noe som objektivt sett er verre enn alle former for rus når man ikke har ansvar for barn.

Dette er også et litt glemt argument i avkriminaliseringsdebatten. Det å avkriminalisere stopper lovligheten til å trakassere folk bare ved affiliasjon. Om en venn av deg ryker, er du gyldig mål for razzia, typen. Dette må vi få en slutt på.

Det er hvem man er og hva man gjør som betyr noe.

Virker som om folk bare bryr seg om hva man sier og hvor konform man er. Bedre å pule barna sine i stillhet, enn å ikke respektere samfunnets makthavende moral.
Sist endret av Tøffetom; 6. mai 2021 kl. 00:47.
Hvordan ser en 24 timer med de medisinene du trenger ut?

Hva må du få i deg i løpet av et døgn for å være i "vater"?
Jeg tenker at unger snakker sammen, om det som skjer rundt dem. Også om det som skjer hos andre familier, og eventuelle tv-stunt. Men for all del. Skal det vises frem hvor jævlige barnevernet er, er jo såklart media og kringastingsorkester-salutt mest kotume. Hurra.
BRAND ∞ STRONG
Må så det er litt vanskelig å tak på deg.

Noen ganger høres det ut som om du holder på med noe High End Shit.
Andre ganger høres du ut som en trassig drittunge i 9 klasse som skriver stil
om hvor teite barnevernet er.
▼ ... noen uker senere ... ▼
- [ ] Tenkte opprinnelig at det er veldig viktig å følge opp alle de annonserte tilnærmingene, fra når jeg på mystisk vis lar meg forlede ut i en rage rant på maks effekt. Skjønner ikke helt hvordan det kan skje, men, samtidig så er det jo en positiv ting. Å flytte eskalerende atferd fra den virkelige til den tilkoblede verden, gir mening. Neste like mye mening som å å få kontroll på atferden. Uansett, jeg vet jo at jeg har tapt det sekundet jeg begynner å bry meg, men faen heller. Folk er skuffende vesner, meg selv inkludert.
- [ ] Var ute å traff levende mennesker i virkeligheten i helgen. Det var faktisk jævlig deilig
- [ ] Tror det som skjer her inne er at jeg gang på gang blir tatt på sengen av den jævlige dissonansen mellom det å møte folk som meg selv og det å møte folk som tøffetom. Før var det same shit. Nå er det en verden av forskjell. .
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Var ute å traff levende mennesker i virkeligheten i helgen. Det var faktisk jævlig deilig
Vis hele sitatet...
Ja livet har mer å by på enn freak.no
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja livet har mer å by på enn freak.no
Vis hele sitatet...
Kulean med spoilers da
Yeah!!! Lenge siden jeg har lest i denne tråden, og fyyyy flate så bra jobba, Tøffetom!! Kan ikke forestille meg den innsatsen du har lagt ned, men: RESPECT!!! Kjipt med sånne bumper i veien, men det vil alltid være "noe", og er det noen som kan klare å manøvrere seg over dem, så er det deg

Har tenkt på deg/denne tråden iblant, og særlig når jeg hører denne sangen: https://www.youtube.com/watch?v=2RZXYQcRNCA

Nå er den imidlertid ikke så representativ for din situasjon lengre, bortsett fra dialekten. Og den kan du jo ikke noe for, stakkars. Systemet var liksom rigget fra start på det punktet. Du har min dypeste medfølelse! Neida, bergensdialekten er fin, den! Bergenspersonligheten derimot

Masse lykke til i innspurten med dronen - dette er kjempespennende! Har null peiling på hva det innebærer, men har skikkelig trua, haha! Hvordan blir det med bolig fremover?
Sitat av BossBitch Vis innlegg
Yeah!!! Lenge siden jeg har lest i denne tråden, og fyyyy flate så bra jobba, Tøffetom!! Kan ikke forestille meg den innsatsen du har lagt ned, men: RESPECT!!! Kjipt med sånne bumper i veien, men det vil alltid være "noe", og er det noen som kan klare å manøvrere seg over dem, så er det deg

Har tenkt på deg/denne tråden iblant, og særlig når jeg hører denne sangen: https://www.youtube.com/watch?v=2RZXYQcRNCA

Nå er den imidlertid ikke så representativ for din situasjon lengre, bortsett fra dialekten. Og den kan du jo ikke noe for, stakkars. Systemet var liksom rigget fra start på det punktet. Du har min dypeste medfølelse! Neida, bergensdialekten er fin, den! Bergenspersonligheten derimot

Masse lykke til i innspurten med dronen - dette er kjempespennende! Har null peiling på hva det innebærer, men har skikkelig trua, haha! Hvordan blir det med bolig fremover?
Vis hele sitatet...
Faen for en jævlig trivelig tekst! Digger deg!

Tar meg ikke nær av det, vet hvor sjalu du er. Har jo et perfekt touch av østlandsk, så det er jo ikke uten grunn at det ble kåret til Norges smootheste dialekt i FHM 2017.

Det er forresten ikke en drone. Det er en flygende robot.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Må så det er litt vanskelig å tak på deg.

Noen ganger høres det ut som om du holder på med noe High End Shit.
Andre ganger høres du ut som en trassig drittunge i 9 klasse som skriver stil
om hvor teite barnevernet er.
Vis hele sitatet...
Jeg har svart på dette før, erindrer jeg.

Skjønner fortsatt hvor du kommer fra
Sist endret av Tøffetom; 12. juni 2021 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor lenge har vi vært på sidelinjen og heiet på deg?
Det gjør vi ennå, stå på, du kan klare dette.
Droner eller Rav det virker sikkert på det meste, men for vanlige idioter er det litt vanskelig å forstå.
Lykke til uansett, vi heier fortsatt sel om vi ikke hvet på helt hva.
Klem fra Betty
Reflektert litt rundt den lille rageranten min. Det gir ikke mening, har jeg tenkt når det der hjar skjedd. For det er noe skikkelig rart som skjer når jeg er på freak og får høre det samme drittet om igjen. Men jeg tror jeg forstår hvorfor nå.

Det er én liten del av livet der jeg ikke kjenner meg selv igjen. I Slutten av 2018, jeg hadde jo totalt mistet evnen til å mentalisere og gjorde masse greier jeg aldri skulle gjort. Altså jeg snakker ikke om utagerende mongoatferd i nattetimene, jeg snakker om en total disconnect fra andre mennesker.

Det å virkelig ikke klare å forstå hva som egentlig skjer, det å f.eks sitte i en shitty sosialbolig og skyte heroin med dronen min, krangle på freak og virkelig ikke forstå hvordan folk kunne oppfatte meg så fucket. Sende syke mails til folk og sånn.

Dere må forstå at av alt dritt jeg noensinne har opplevd, må det være det nærmeste noe reelt traumatisk for meg. Jeg oppførte meg ikke bare, jeg var jo riv ruskende gal den gang.

Og det er som om all den overveldende fortvielden frustrasjonen jeg kjente den gang kommer tilbake når jeg blir konfrontert med noe som i og for seg er så ubetydelig som du får det.

Altså hadde folk stått face to face og sagt akkurat det samme, hadde det vært en god diskusjon. Men i stedet blir jeg så sykt trigget at jeg ikke engang husker detaljer fra det etterpå. Det er ikke sånn jeg er, lenger, ellers i livet.

Men jeg har merket det med damer og, det er som om noen få settinger får meg til å falle tilbake til gamle atferdsmønstre. Det er vel gjerne naturlig, når det er der du har hatt de kjipeste opplevelsene.

Høres sikkert fucket ut å oppleve det som mer traumatisk å krangle på internett enn å ...., vi dropper den, men dere skjønner... men det å kunne gjøre meg forstått og forstå andre, rent objektivt, har alltid vært min redning når jeg før i tiden var dårlig i alt annet. Å miste det er akkurat som den drømmen jeg hadde.

(Jeg drømte at jeg var den første homo sapiens, og at jeg hadde så mye jeg ville si til de andre, men de ville bare jakte på mammuter. Super kvasipsykose stempleghb-drøm. Kanskje det var akkurat det der jeg drømte om. (Og husk at homo sapiens først og fremst var overlegne på kommunikasjon og samhandling, de hadde mindre hjerne, så ikke tenk at det var en sånn "jeg er bedre enn alle"-greie. Jeg klarte bare ikke gjøre meg forstått. ))

(Spørsmålet er selvsagt om det er negativt eller positivt å oppsøke samme situasjoner om igjen. Jeg tenker i utgangspunktet ja, at dette er noe som går over, men det krever eksponering. Får høre med fagfolka til uken. )

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hvor lenge har vi vært på sidelinjen og heiet på deg?
Det gjør vi ennå, stå på, du kan klare dette.
Droner eller Rav det virker sikkert på det meste, men for vanlige idioter er det litt vanskelig å forstå.
Lykke til uansett, vi heier fortsatt sel om vi ikke hvet på helt hva.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hehehe du sier noe der :* Klem++

(haha nå virket det sikkert som om jeg prøver å få det til å se ut som om vi er på flørteren, det var ikke meningen.)

Vi knuller jo bare

(hehe neida)
Sist endret av Tøffetom; 13. juni 2021 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Uansett hvordan man vrir og vender på det så er dette plassen man kan komme med rants det ene øyeblikket og mer jordnære det andre. Det er bare virkeligheten. Vi som har vært gjennom ilden mer enn en gang, vi tryner, vi reiser oss, vi sier noe dumt m, vi beklager oss, vi er bare mennesker. Keep up keeping up. Det er bare real shit i mine øyne.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Uansett hvordan man vrir og vender på det så er dette plassen man kan komme med rants det ene øyeblikket og mer jordnære det andre. Det er bare virkeligheten. Vi som har vært gjennom ilden mer enn en gang, vi tryner, vi reiser oss, vi sier noe dumt m, vi beklager oss, vi er bare mennesker. Keep up keeping up. Det er bare real shit i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Visst

Men prøver jo å få kontrol på det der. Tenk så classy å faktisk ikke holde på sånn overhodet.
Sist endret av Tøffetom; 14. juni 2021 kl. 07:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Visst

Men prøver jo å få kontrol på det der. Tenk så classy å faktisk ikke holde på sånn overhodet.
Vis hele sitatet...
Classy er feil ord tror jeg. Kjedelig er mer treffende. Det er ekte mann. Og de nissene her inne som kritiserer det og at du sier ditt men gjør datt, de fatter bare ikke. De har ikke hatt de erfaringene vi har.

De tror kanskje de har noe å si som du eller jeg eller whoever lissom skal høre og tenke «å faen, de har rett, det er jo bare å ikke gjøre noe dumt og heller bare gjøre alt riktig og aldri drite meg ut igjen». Slik er ikke livet, det vet du.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Classy er feil ord tror jeg. Kjedelig er mer treffende. Det er ekte mann. Og de nissene her inne som kritiserer det og at du sier ditt men gjør datt, de fatter bare ikke. De har ikke hatt de erfaringene vi har.

De tror kanskje de har noe å si som du eller jeg eller whoever lissom skal høre og tenke «å faen, de har rett, det er jo bare å ikke gjøre noe dumt og heller bare gjøre alt riktig og aldri drite meg ut igjen». Slik er ikke livet, det vet du.
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for støtten, du sier noe der. Men jeg formulerte meg nok litt feil, jeg vil ikke slutte å si hva jeg mener eller være uenig med folk.

Det jeg vil bli kvitt, er den plutselige over-aktiveringen med påfølgende mentaliseringssvikt. Altså at jeg misforstår, feiltolker og «tenker feil» - fordi hodet plutselig går på 10000 rpm. Om det er god grunn eller ikke, spiller ikke så stor rolle. Det er fortsatt en negativ greie som får meg til å håndtere situasjonen mye dårligere enn jeg ellers ville. Her inne spiller det ingen rolle, men i virkeligheten kan sånt gjøre mye skade.

Så om det er mulig å trigge meg selv her inne, så ser jeg på det som en god måte å trene på (enda det er noe alvorlig galt med meg som klarer å bli trigget på internett in the first place, hehe. Men er jo mye i den virkelige verden det er må være noe alvorlig galt med meg som ikke blir trigget av, så..:det går i vel begge veier )
▼ ... noen uker senere ... ▼
*************2021-07-07
Nå er det skikkelig spennende. Enten så har jeg rett, og jeg er faktisk ferdig, eller så har jeg levd hele veien i en enorm fornektelse og dette er bare blitt min måte å cope på. "Snart ferdig, da skal det endelig bli bra", mens jeg sitter å demonterer en laptop fra 2008

. Det blir veldig interessant, uansett hva som måtte vise seg å være sannheten
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
*************2021-07-07
Nå er det skikkelig spennende. Enten så har jeg rett, og jeg er faktisk ferdig, eller så har jeg levd hele veien i en enorm fornektelse og dette er bare blitt min måte å cope på. "Snart ferdig, da skal det endelig bli bra", mens jeg sitter å demonterer en laptop fra 2008

. Det blir veldig interessant, uansett hva som måtte vise seg å være sannheten
Vis hele sitatet...
Så fett at du endelig er ferdig med prosjektet ditt! Hva skjer nå?
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Så fett at du endelig er ferdig med prosjektet ditt! Hva skjer nå?
Vis hele sitatet...
Det lurer jeg og på

Hehe neida. Men det er jo nå prosjektet egentlig begynner. Har en plan, eller, mange planer, alt ettersom forløpets gang.

Mitt mål for livet er å aldri mer skrive kode etter 2021. Tenker som så at hvis jeg klarer å gjøre meg selv overflødig, så kan ikke dette feile

******

Var hos psykologen siste gang før sommerferien. Faen for et fantastisk menneske. Hun skjønner meg, virkelig, noe jeg merket ekstra godt i dag.

Fortalte henne litt om noen ting som har brydd meg, vi kom inn på litt bakgrunn, og for første gang så jeg henne genuint opprørt. Enda jeg fortalte det som bagatellene jeg alltid her blitt fortalt at det er.

Føltes akkurat som om jeg endelig fikk lov til å synes at ting gjør vondt. At det ikke alltid er fordi jeg har feilet og fortjener det at ting føles dumt.

Men nå sitte jeg og nesten begynner å grine i offentlighet. Så det var en spennende erfaring, men jeg synes ting fungerte best tidligere i dag.

Det er visst en greie, at man rundt tiårsalderen kan ende opp med å miste mye av evnen til å kjenne på tristhet - om det uansett ikke er godt for noe. Takk gud for det.

For en latterlig meningsløs svakhet.

Lurer på om mange behandler seg sykere enn de er gjennom sånne ‘gjennombrudd’? Flere jeg kjenner som tilsynelatende bare har dykket dypere og dypere i sin egen elendighet, typisk i behandling av en tidsavgrenset traume.

Det påstås å være nødvendig prosess, men jeg lurer jo på om noen dører holdes best lukket…

(Dette er bare uvitende refleksjoner, ikke et forsøk på å utfordre etablerte sannheter. Jeg tenker bare med tomlene)

Shit det kom ut mye mer emo enn jeg mente det. Herregud. Det var egentlig ment som en fuck you til alle som opplever meg som en utrettelig sutrefitte som drukner seg i selvmedlidenhet.

Men siden det gikk til helvete, kan jeg likehjerne foreslå at fuck me i steden. Egentlig ganske turn on mef psykolog. Eller så var det damene på bybanen, je er i alle fall trist av kåthet. Bedre enn kåt av tristhet?

(Shit. Jeg tror jeg nettopp fremstilte meg som helt ute, fordi det car så intenst ubehagelig å lese det jeg skrev. Sorry)
Sist endret av Tøffetom; 8. juli 2021 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Lurer på om mange behandler seg sykere enn de er gjennom sånne ‘gjennombrudd’? Flere jeg kjenner som tilsynelatende bare har dykket dypere og dypere i sin egen elendighet, typisk i behandling av en tidsavgrenset traume.

Det påstås å være nødvendig prosess, men jeg lurer jo på om noen dører holdes best lukket…
Vis hele sitatet...
Har lurt på det samme, men erfaringsmessig ender det med depresjon. Vanskelig å holde akkurat den døren lukket uten å stenge av mye annet i samme slengen. Uansett, har man først åpnet døren så er det litt sent å tenke på det, da må man rydde litt i det som ramler ut før man får lukket den igjen.
Felte ikke en tåre hos psykologen. Never have, never will. Sverger. (Det er filmet ifbm forskningsprosjekt så ja. Hadde ikke latt dette være den ene tingen jeg skulle lyge på (utover rusinntak, som jeg er ærlig om at jeg aldri er ærlig pm).

Sitat av *pi Vis innlegg
Har lurt på det samme, men erfaringsmessig ender det med depresjon. Vanskelig å holde akkurat den døren lukket uten å stenge av mye annet i samme slengen. Uansett, har man først åpnet døren så er det litt sent å tenke på det, da må man rydde litt i det som ramler ut før man får lukket den igjen.
Vis hele sitatet...
Hehehe, takk for litt meningsfylt innlegg! Føler det var akkurat det jeg trengte nå, var godt avsporet i eskalerende kleinhet der.

Hmm, tenker du det er én dør? Jeg tenker at jeg bare hadde den litt på gløtt?

Gjelder forresten ikke all tristhet. Jeg har noen få ting som jeg kan drukne helt i bunnløs sorg av. Kanskje en form for overkompensering.

Men når det gjelder de tingene i livet som egentlig betyr noe, og som egentlig gjør skikkelig vondt, er det som om døren er sveist igjen og druknet i betong. Ting som å bare miste alt, bli skjøvet ut av sine nærmeste eller ende hjemløs med en nål i arm - det gir meg ikke en våkenatt. Ei heller å bli sviktet av den du stolte på nok til å satse på…hverken den ene eller den andre gangen.

….men å ikke få pule og innse at ikke alle vil ha meg alltid? Da er det som om eksistensen mister mening. Skjønner det ikke.

Kanskje vi kan operere vekk negative følelser snart. Koble en autonom venoflon rett i hjertet - som pumper ut akkurat det du trenger for å aldri føle deg noe dårligere enn godt over middels.
Sist endret av Tøffetom; 8. juli 2021 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Hmm, tenker du det er én dør? Jeg tenker at jeg bare hadde den litt på gløtt?
Vis hele sitatet...
Nei, det er sikkert ikke bare én dør. Men jeg tror ikke du kan presist stenge av noe uten å miste kontakt med mye annet også. Det har noen ringvirkninger, og jeg tror depresjon ofte er resultatet. Jeg tror egentlig du har begrenset kontroll på når døren åpnes også, den åpner seg når forhoholdene ligger tilrette, og så må du bare håndtere det som kommer. Sånn føles det i alle fall ofte.
Kanskje vi kan operere vekk negative følelser snart. Koble en autonom venoflon rett i hjertet - som pumper ut akkurat det du trenger for å aldri føle deg noe dårligere enn godt over middels.
Vis hele sitatet...
Vil ikke bare middels per def ligge høyere da? Uansett, tar vonde følelser over depresjon hvilken dag som helst. Smerte er overvurdert, det er flathet som virkelig suger.
Sitat av *pi Vis innlegg
Uansett, tar vonde følelser over depresjon hvilken dag som helst. Smerte er overvurdert, det er flathet som virkelig suger.
Vis hele sitatet...
Vel talt. Vi er fortsatt alt for mange menn som vokser opp med å bli fortalt at vi er svake om vi gråter og at følelser skal lukkes så langt inni helvete at man til slutt ikke aner hvordan man skal få dem frem igjen. Tok meg rundt 28 år før jeg klarte å vise følelser, snakke om dem og å akspetere dem uten å skamme meg. DET er styrke og det er tøft. Hvem som helst kan dra på seg et steinansikt og late som om ingenting påvirker dem. Men det er løgn.

Litt utenfor denne tråden men det har vært noen andre tråder der menn får en del pepper for å være fæle og bare ute etter ditt eller datt. Vi trenger hjelp vi og, men vi er jævlig dårlige på å be om hjelp og enda dårligere på å ta i mot når den først blir tilbudt.

Mye bra du skriver Tomski. Pass på guarden din og ikke noe feiring med dop fordi du fortjener en fest eller noe sånt nå. Jeg prøver å gjøre det samme.

Vær ekte hos shrinken din.

«Gangstas dont dance, we boogie»- Ice Cube. Aner ikke hva jeg mener med det. Men det høres kult ut ihvertfall
Ferdigstiller også et prosjekt, dog innen musikk for tiden. Et resultat av åpenhet hos hjelpeapparat. Få det på, Tom ��
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, det er sikkert ikke bare én dør. Men jeg tror ikke du kan presist stenge av noe uten å miste kontakt med mye annet også. Det har noen ringvirkninger, og jeg tror depresjon ofte er resultatet. Jeg tror egentlig du har begrenset kontroll på når døren åpnes også, den åpner seg når forhoholdene ligger tilrette, og så må du bare håndtere det som kommer. Sånn føles det i alle fall ofte.

Vil ikke bare middels per def ligge høyere da? Uansett, tar vonde følelser over depresjon hvilken dag som helst. Smerte er overvurdert, det er flathet som virkelig suger.
Vis hele sitatet...
Kloke ord. Du har nok mye rett i det du skriver.

Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, det er sikkert ikke bare én dør. Men jeg tror ikke du kan presist stenge av noe uten å miste kontakt med mye annet også. Det har noen ringvirkninger, og jeg tror depresjon ofte er resultatet. Jeg tror egentlig du har begrenset kontroll på når døren åpnes også, den åpner seg når forhoholdene ligger tilrette, og så må du bare håndtere det som kommer. Sånn føles det i alle fall ofte.

Vil ikke bare middels per def ligge høyere da? Uansett, tar vonde følelser over depresjon hvilken dag som helst. Smerte er overvurdert, det er flathet som virkelig suger.
Vis hele sitatet...
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Vel talt. Vi er fortsatt alt for mange menn som vokser opp med å bli fortalt at vi er svake om vi gråter og at følelser skal lukkes så langt inni helvete at man til slutt ikke aner hvordan man skal få dem frem igjen. Tok meg rundt 28 år før jeg klarte å vise følelser, snakke om dem og å akspetere dem uten å skamme meg. DET er styrke og det er tøft. Hvem som helst kan dra på seg et steinansikt og late som om ingenting påvirker dem. Men det er løgn.

Litt utenfor denne tråden men det har vært noen andre tråder der menn får en del pepper for å være fæle og bare ute etter ditt eller datt. Vi trenger hjelp vi og, men vi er jævlig dårlige på å be om hjelp og enda dårligere på å ta i mot når den først blir tilbudt.

Mye bra du skriver Tomski. Pass på guarden din og ikke noe feiring med dop fordi du fortjener en fest eller noe sånt nå. Jeg prøver å gjøre det samme.

Vær ekte hos shrinken din.

«Gangstas dont dance, we boogie»- Ice Cube. Aner ikke hva jeg mener med det. Men det høres kult ut ihvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg skjønner hva du mener - for det er i så fall det jeg gjør

(holder det ekte hos shrinken uten å gå på akkord med fagforeningen til de ansatte ved tårekanalene, altså )
Sist endret av Tøffetom; 25. juli 2021 kl. 16:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan går det?
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Hvordan går det?
Vis hele sitatet...
Jævlig bra, egentlig. Er mer eller mindre ferdig med systemet, flytter ut fra kåken i dag og inn i ny etter litt chilling i Kragerø.

Så får jeg omsider kjørt den jævla testen og blitt ferdig med dette uendelige marerittet.

Oppdaget Motley Crüe, helt utrolig at jeg aldri har hørt på de shemalene før. Makan til rå musikk

Motley Crüe on with the show og afraid. Check it out and get your ears fucked just right.

Husk å skru volumet til 11

Ikke glem Find myself. Den er om meg
Sist endret av Tøffetom; 3. august 2021 kl. 16:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jævlig bra, egentlig. Er mer eller mindre ferdig med systemet, flytter ut fra kåken i dag og inn i ny etter litt chilling i Kragerø.

Så får jeg omsider kjørt den jævla testen og blitt ferdig med dette uendelige marerittet.

Oppdaget Motley Crüe, helt utrolig at jeg aldri har hørt på de shemalene før. Makan til rå musikk

Motley Crüe on with the show og afraid. Check it out and get your ears fucked just right.

Husk å skru volumet til 11

Ikke glem Find myself. Den er om meg
Vis hele sitatet...
Kickstart my heart mann. Tidenes beste låt hvis man løper. Nikki Sixx var jo en ivrig heroinist, og den låta handler visst om da de måtte starte hjertet hans igjen etter en overdose
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Kickstart my heart mann. Tidenes beste låt hvis man løper. Nikki Sixx var jo en ivrig heroinist, og den låta handler visst om da de måtte starte hjertet hans igjen etter en overdose
Vis hele sitatet...
Hah, for en amatør

Haha det er faren den sangen jeg hører akkurat dette sekund! Tok screenshot av at jeg var inni den 1426 så det kan jeg dokumentere! Det er for utrolig til å være tilfeldig!

....ville en schizofren sagt

Faren, lurer på om jeg skal prøve å halvere metadonen. Men det føles alltid som en god idé helt til første lille hint om abstinens melder seg

Faren så digg det blir å bo for seg selv nå. Helt perfekt timing. Kan kulen helt med stimulante og legge kodingen på hyllen. Målet er å aldri kode igjen, så fort som mulig. Tror det gir mening ifht investorer osv og. Aldri mer sitte å knote på et tastatur, utenom når jeg har fått i meg for mye speed og skal se all pornoen på nettet, samtidig
Sist endret av Tøffetom; 4. august 2021 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hah, for en amatør

Haha det er faren den sangen jeg hører akkurat dette sekund! Tok screenshot av at jeg var inni den 1426 så det kan jeg dokumentere! Det er for utrolig til å være tilfeldig!

....ville en schizofren sagt

Faren, lurer på om jeg skal prøve å halvere metadonen. Men det føles alltid som en god idé helt til første lille hint om abstinens melder seg

Faren så digg det blir å bo for seg selv nå. Helt perfekt timing. Kan kulen helt med stimulante og legge kodingen på hyllen. Målet er å aldri kode igjen, så fort som mulig. Tror det gir mening ifht investorer osv og. Aldri mer sitte å knote på et tastatur, utenom når jeg har fått i meg for mye speed og skal se all pornoen på nettet, samtidig
Vis hele sitatet...
Ja. «Faren ta». Hvor mye metadon står du på og hvor lenge har du stått på det? Ta det pent og rolig nå.
90. Halvannet år.

Faen ingenting som er som den første treningen hvor du kjenner testoen. Plutselig husker du hvorfor du pleide å elske trening over det meste annet.

Litt kjipt at jeg aldri får den igjen da. Iom at jeg er på testo på blå resept livet ut fuck yeah
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
90. Halvannet år.

Faen ingenting som er som den første treningen hvor du kjenner testoen. Plutselig husker du hvorfor du pleide å elske trening over det meste annet.

Litt kjipt at jeg aldri får den igjen da. Iom at jeg er på testo på blå resept livet ut fuck yeah
Vis hele sitatet...
Hvordan gjorde du det med testo? Jeg gikk akkurat av 250mg i uka som jeg har gått på i et år. Tenkte å vente til jeg krasjer og produksjonen er null for så å levere blodprøve. Holder det tror du? Hva måtte du gjennom?
minst 2x blodprøver hos fastlege. Dette bare forå få henvisning til spesialister som går over heIe hormonspeilet. Om du er kunstig lav grunnet eksogene hormoner vil alt fra FSH til DHT lyse rødt, og du kan se langt etter TRT. De ser også på forhold mellom fritt og bundet testosteron, noe jeg ikke vet hvordan en tweaker"..Klønete av meg å legge dette frem som jeg har, dette er ikke en .bruksavisning eller en "lifehack". Dette er helt nødvendig behandling for meg, som ødela egenproduksjon i tjueårene. Jeg får god og tilpasset oppfølging, og kan ikke annet enn å anbefale deg det samme.

SkalI I II være litt mer.ansvarsbevisst ang disse tingene.. er ikke personlig .-

Sånn ellers har jeg fri for første gang i år,med unntak av en helg eller noe slikt. Forbereder meg på å legge kodingen på hyllen - enten fordi jeg oppn'år det eneste jeg virkelig vil her i livet....eller fordi "alle" (ikke deg, Nod), har hatt rett hele tiden. Det har føltes helt ok: bare å si^ til seg selv at "pytt, pytt, ta til takke med en lønn de fleste kan drømme om og finne et skal i verden a chille med sånn ca verdens hotteste kompetanse for fremtiden".

Men det er jo ikke sånn. Det er ikke hvorvidt jeg kan for meg jobb eller leve et ok liv. Deter ikkke hva jeg er - men hvem. Og den personen jeg sannsynligens har Vært hele veien er en person jeg ikke kan innfinne meg med å vere.

Jeg har ikke skjønt hvilket ultimatum jeg har stilt min egen eksistens før nå. Fdk har sagt det, jeg har "skjønt" det, men jeg har aldri før følt det før den siste tiden..Jeg kommer aldri til å tilg meg selv for selvbildet ingen kan restaurere om ikke mållinjen krysses.

Og på toppa av dette er det som om beina svikter. Jeg har prøvd å skrive litt på en blogg, og det er så ynkelig at jeg ikke kjenner igjen meg selv. Jeg følermeg så jævlig lurt - av meg selv

Faen i heIvete for et vrak jeg blir av de forpulte attentinene. Kun de som gjør meg som dette, Mens 10× dosen meth går ubemerket hen.

Tar med meg samlet uttalelse fra familien til legen i overmorgen. Dette går ikke an. Nå gikk jeg fra O stimulanter, til foreskrevet dose, skulle jobbe bare bittelitt én dag. Massie bivirkninger, knapt tilstrekkelig effekt til lett arbeid ( skrive ++) Mens det finnes medisin son fungerer.Herregud. ALDRI MER

Er det noen som kunne sett litt på bloggen jeg nevnte btw? (Er ikke en " blogg" ) (engelsk)

(sitter å skriver på samsung pad med sånn penn, beklager skrivefeilene )

****
Herregud for et jævla usammenhengende mas det av og til er på meg. Beklager, hehe.

Hatt en knallfin miniferie med familien, kommet i gang med trening for nte gang og virkelig fått ammo til legetimen i morgen - hvor jeg forhåpentligvis har noen gode nyheter i vente. Må få meg meth på resept, det er det eneste som gir mening. Meth og oxy. Hadde vært jævlig kult å skreddersy et opplegg som faktisk funker både til å vedlikeholde (som i lar og aktiv medisinering) og som i nedtrapping/seponering. Men skal slutte å mentalonanere til felleskatalogen og heller oppdatere når det faktisk skjer noe i virkeligheten. Forvirring nok for dere stakkars folk som prøver å henge med ;p
Sist endret av Tøffetom; 9. august 2021 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tilbake til livet - en objektiv analyse? Hvordan går det med ruskutten mann?