Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4126
Jeg hater å gå i butikk for å handle klær. Alt av klær kjøpes over nett, og de siste årene har det blitt gjort hos Zalando. Pga. mye laber kvalitet på klærne der vil jeg nå prøve et annet nettsted.


Hvor handler dere klær?
Zalando selger jo mange forskjellige merker så du bør kanskje kjøpe andre merker om du mener kvaliteten er dårlig.
Jeg er hvertfall fornøyd med det jeg kjøper der.

Men hva slags type klær ser du etter?
De fleste tradisjonelle klesbutikkene har nettbutikker i dag. Hvis du har en fysisk butikk der du ofte finner klær du liker kan det være greit å sjekke ut om de har en nettbutikk også. Det er også mange andre butikker som selger klær f.eks. Zalando og CDON. Er bare å google seg frem til man finner en butikk som passer deg.
Vet ikke hvilken stil du har, eller til hvilken pris du har lyst til å strekke deg til, men jeg vil anbefale 3 nettsider som ligger på forskjellige bølgelengder når det kommer til mote.

Caliroots

En ganske bra nettbutikk med rask levering. Mye bra salg, og mye variert. Hovedsakelig mye merker, men her får du litt typisk "streetwear" stil.

ENDclothing
Nok en bra butikk som har utrolig mye variert. Her kan du alt fra normale merker som Carhartt osv, til luksusmerker som Balenciaga. Har selv kjøpt en del derfra siden de ofte får mye eksklusivt tilgjengelig, som merket "Gosha Rubchinskiy" for eksempel.

SSense

Dette er kanskje den dyre nettsiden, men her har du egentlig alt av luksusmerker, og til en relativt bra pris. Du kan også finne bra salg ganske ofte. Så klart, å bruke så mye på klær gjelder ikke for alle, men det er en veldig bra nettside som anbefales sterkt om du er interessert!
Har vært relativt fornøyd med Zalando tbh. De selger jo en hel rekke brands så om det er kvaliteten du er misfornøyd med anbefaler jeg heller å se på andre merker enn det du har handlet.

Sånn bortsett fra Zalando bruker jeg Boozt, Brooks Brothers og miinto, om det ikke er noe veldig spesielt jeg er ute etter. De store nettbutikkene har jo så mange ulike merker og stiler man kan ønske.
zalando, stayhard, boozt, junkyard, careofcarl
Ser mange nevner zalando. Bifaller! Rask leveringstid er det også.

Ellers er ebay å anbefale, så lenge det er varer under tollgrensa selvsagt.
Jeg har brukt Zalando i flere år og er ganske fornøyd med de, men jeg prøvde boozt i sommer og det har resultert i at alle mine julegaveønsker i år er gavekort på boozt.no

Frakttiden er ca den samme. Zalando bruker PostNord, boozt bruker posten. Mye er likt, men det som kanskje feller Zalando i mine øyne er at boozt har bedre søkemotor. Sortering og relevanse i søkeresultatene er rett og slett sterkere hos boozt for min del.

Zalando fører billigmerker. Det gjør ikke boozt, så vidt jeg vet, men det er irrelevant for meg.
https://www.karmaloop.com
Mye streetwear og merkeklær.

https://www.plndr.com
Ganske likt ovenfor.

Også appen "Wish" iblant, har faktisk fått en del gode klær derifra.
Ganske kraftig, så handler endel på http://www.motleydenim.no bra kvalitet til en ok pris anbefales for kraftige folk :P
Er ikke mann men noen gode sider er ferner jacobsen, Carlings, nlyman og junkyard. Brukte å handle klær til eksen blant annet der, vet også urban har egen nettside du kan bestille fra
Care of Carl. Mye fine herreklær, men litt dyr
Hvor får man kjøpt jeans som IKKE er stretch eller sånne skinny jeans? Er jo helt umulig å finne sånne vanlige straight leg jeans lenger. Jeg liker ikke at buksen klistrer seg til låret og leggene mine..
Livid er bra for jeans. Norskprodusert raw/selvedge
https://www.lividjeans.com/
Sist endret av moret; 3. november 2018 kl. 15:32.
Footlocker.no har mye bra streetwear, kjøpte nylig en genser der til 300kr billigere en zalando.
Handla mye på aliexpress i det siste, ganske bra kvalitet til superpriser (gå etter ratings og bilder i kommentar feltet) passa sånn 90% av det jeg har bestilt og jeg er småkraftig.