Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 8248
Sjelden har vel et spill vært mer etterlengtet enn denne.
Hadde bestilt for flere uker siden men fikk beskjed på mandag at spillet ikke ville komme frem til fredag pga forsinkelse fra leverandør.
Blir da å ta en tur på butikken på fredag i stedet ettersom jeg vil ha fysisk utgave.
Ingen andre som skal ha dette spillet?
Hvorfor kjøper man fysisk utgave? Bare nygjerrig.
Lastes ned så fort jeg er ferdig med Assasins Creed
Trådstarter
33 3
Sitat av WhiteCollar Vis innlegg
Hvorfor kjøper man fysisk utgave? Bare nygjerrig.
Vis hele sitatet...
Spill jeg er fan av vil jeg ha orginal fysisk utgave av,i tillegg så kan bror og venner låne spillet.
Spill jeg gjør meg ferdig med selger jeg i etterkant og bruker pengene på et nytt et
Og ofte billigere å kjøpe fysisk kopi.....RDR2 koster under 500kr på butikker som Elkjøp og OBS.....nedlasting koster sikkert over 600,-
Noen som vet om muligheten for å spille online med venner? Nå a la GTA?
Sitat av WhiteCollar Vis innlegg
Hvorfor kjøper man fysisk utgave? Bare nygjerrig.
Lastes ned så fort jeg er ferdig med Assasins Creed
Vis hele sitatet...
699,- på PS Store mot 549,- på komplett. I tillegg har jeg ikke plass til for mange spill på PS4 ettersom jeg bare har 500GB lagringsplass. RDR2 er vel på ca. 100 GB alene.

Sitat av sadf Vis innlegg
Noen som vet om muligheten for å spille online med venner? Nå a la GTA?
Vis hele sitatet...
Dette er selvfølgelig mulig
Dog blir ikke online-betaen tilgjengelig før en gang i november. Har hørt at det kommer allerede neste uke, men hvis det blir like mye valpesykdommer som da GTA Online kom, så tror jeg at jeg venter litt.

Jeg fikk bekreftelse om sending fra komplett for en times tid siden. Det spillet bør ligge i postkassen på fredag, ellers blir jeg mannevond. Får ikke sporet det enda.
Dette biter men kanskje i ræva, men de har det på Obs til 499,- (bare la det ligge igjen et eksemplar til meg da
Sitat av sprett Vis innlegg
Dette biter men kanskje i ræva, men de har det på Obs til 499,- (bare la det ligge igjen et eksemplar til meg da
Vis hele sitatet...
Nettlageret er tomt allerede, ser jeg, så du får møte opp i fysisk butikk tidlig på fredag og krysse fingrene
Tror det er bare å stresse ned. Syns de fleste butikker pleier å ha inne stor spill på launch dagen i ganske store mengder.

(basert på mine egne erfaringer fra storby metropolen ved 67 grader N)
Sist endret av iiconanii; 24. oktober 2018 kl. 19:53. Grunn: presisering
Sitat av Pope Vis innlegg
Nettlageret er tomt allerede, ser jeg, så du får møte opp i fysisk butikk tidlig på fredag og krysse fingrene
Vis hele sitatet...
Det var planen, men jeg har visst bomma, trudde det kom imårra.. Oh well, en dag fra eller til.
Sitat av WhiteCollar Vis innlegg
Hvorfor kjøper man fysisk utgave? Bare nygjerrig.
Lastes ned så fort jeg er ferdig med Assasins Creed
Vis hele sitatet...
Hvorfor kjøpe digitalt, når prisen er lik? Skifter til digitalt når en abonnements tjeneste lignende Netflix/Spotify blir tilgjengelig.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bestilte fysiske utgaven, får håpe den havner i postkassa til fredagen! Usikker på hvorfor jeg egentlig bestilte på nettet når jeg har butikker nært meg som blir å selge det.
Fikk mail fra Gamezone i går om at de hadde sendt det
Trådstarter
33 3
Koster 390,- hos Power via dnb mastercard tilbudet.
Men om de har spillet i butikker i morgen er en helt annen sak.....
Som tidligere sagt ble min kopi fra komplett sendt i går. I dag finnes det fremdeles ingen informasjon om sendingen hos posten, så jeg begynner å bli litt stressa. Vurderer å kjøpe det i butikk i morgen og returnere den andre kopien til komplett.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pope Vis innlegg
Som tidligere sagt ble min kopi fra komplett sendt i går. I dag finnes det fremdeles ingen informasjon om sendingen hos posten, så jeg begynner å bli litt stressa. Vurderer å kjøpe det i butikk i morgen og returnere den andre kopien til komplett.
Vis hele sitatet...
Havner vell i postkassa derav ingen sporing?
Men jeg har fått sporingsnummer. Vil det likevel ikke dukke opp noe informasjon på posten.no?
Jeg har bestilt på Gamezone, fikk sendingsbekreftelse i går. Slik det var tidligere skulle det ha kommet i dag, men det virker som at etter A- og B-post ble slått sammen at det tar en dag ekstra. Så da blir det nok å kjøpe på Elkjøp kl 10 i morgen tidlig og returnere til Gamezone..

Tidligere kunne jeg få spill fra Gamezone opptil to uker før release, men det virker som den tid er over.. De er vel sikkert strengere også med store utgivere som Rockstar..
Kjøpte digital jeg.
I hovedsak fordi jeg har en relativt crap linje, og ønsket å ta 100GB downloaden før release.
Downloaden tok ca 24t.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pope Vis innlegg
Men jeg har fått sporingsnummer. Vil det likevel ikke dukke opp noe informasjon på posten.no?
Vis hele sitatet...
Nei, tror ikke det siden det er brevpost. Forhåpentligvis har du (og jeg) spillet I morgen
Sist endret av Quakecry; 25. oktober 2018 kl. 18:47.
Trådstarter
33 3
Sitat av Pope Vis innlegg
Som tidligere sagt ble min kopi fra komplett sendt i går. I dag finnes det fremdeles ingen informasjon om sendingen hos posten, så jeg begynner å bli litt stressa. Vurderer å kjøpe det i butikk i morgen og returnere den andre kopien til komplett.
Vis hele sitatet...
Hvis din kopi ble sendt i går (onsdag) så tror jeg ikke du har spillet i morgen.
Spørs jo også hvor i landet du bor da......men fingers crossed
Sitat av ReppYepp Vis innlegg
Hvis din kopi ble sendt i går (onsdag) så tror jeg ikke du har spillet i morgen.
Spørs jo også hvor i landet du bor da......men fingers crossed
Vis hele sitatet...
Bor i Oslo, men komplettlageret er vel i Sandefjord, så det er ikke sikkert det når frem.

Tar stilling til det i morgen, om jeg skal kjøpe en kopi i butikk og returnere den andre til komplett.
Selges fra kl23 idag på gamestop I oslo og kl12 hos komplett

Update: Fikk kjøpe kl11 men må hente kl12.. Skjønner at gamestop er desperat etter penger om dagen. Men det her er jo lureri.
Sist endret av feitsomfaen; 26. oktober 2018 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Selges fra kl23 idag på gamestop I oslo og kl12 hos komplett

Update: Fikk kjøpe kl11 men må hente kl12.. Skjønner at gamestop er desperat etter penger om dagen. Men det her er jo lureri.
Vis hele sitatet...
Lureri? Det slippes jo ikke før i morgen da? Så de har vel ikke lov til å gi det ut før 00.
Eeh ja. De sa jeg kunne hente det klokken 11. Det er det er de har sagt til alle andre som står her. Jeje.
Sist endret av Pope; 26. oktober 2018 kl. 07:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da er det sikret på Elkjøp, som ser ut til å være den eneste som har på lager i Oslo til en rimelig penge.
Blir gøy å kjøre hestevogn med 4 hester igjen og så skyte 3 av de
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pope Vis innlegg
Bor i Oslo, men komplettlageret er vel i Sandefjord, så det er ikke sikkert det når frem.

Tar stilling til det i morgen, om jeg skal kjøpe en kopi i butikk og returnere den andre til komplett.
Vis hele sitatet...
Spillet kom idag heldigvis. Fikk du det?
Forhåndsbestilt fra elkjøp, fikk melding istad om pakke på vei og at den ikke er fremme før på mandag.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Odd Vis innlegg
Forhåndsbestilt fra elkjøp, fikk melding istad om pakke på vei og at den ikke er fremme før på mandag.
Vis hele sitatet...
Da avbestiller du og kjøper digitalt eller fysisk, at for dårlig av elkjøp.
Bestilte på komplett, pakken ble sendt onsdag. Kom dessverre ikke i dag, så det ble digitalt!
Spillte ca 6 timer i natt! Wow for et spill! Helt rått hva de leverer ned til minste detalj nivå.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Da avbestiller du og kjøper digitalt eller fysisk, at for dårlig av elkjøp.
Vis hele sitatet...

Ja, ble nødt til det.

Hadde bestilt ultimate edition. Men sikkert ikke verdt pengene uansett.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Spillet kom idag heldigvis. Fikk du det?
Vis hele sitatet...
Niks. Ble så jævlig skuffet så jeg skrev en stygg omtale om komplett på nett og kjøpte på PS Store til 700,-

Sikkert like mye Postens feil som komplett, men måtte få ut litt aggresjon.

5 timer lang nedlasting.
3 igjen nå

Men bra du fikk det i dag! Kos deg
Sist endret av Pope; 26. oktober 2018 kl. 18:01.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pope Vis innlegg
Niks. Ble så jævlig skuffet så jeg skrev en stygg omtale om komplett på nett og kjøpte på PS Store til 700,-

Sikkert like mye Postens feil som komplett, men måtte få ut litt aggresjon.

5 timer lang nedlasting.
3 igjen nå

Men bra du fikk det i dag! Kos deg
Vis hele sitatet...
Ja. Jævlig irriterende er det nok at du måtte kjøpe det digitalt. Bra du får spilt i det minste, håper du blir å like spillet!
Sist endret av Quakecry; 26. oktober 2018 kl. 19:57.
Brutalt å vente på innstalasjon av spillet... Gleder meg. Noen som har spilt på slim eller vanlige PS4? Hvordan er frame raten?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av eraser Vis innlegg
Brutalt å vente på innstalasjon av spillet... Gleder meg. Noen som har spilt på slim eller vanlige PS4? Hvordan er frame raten?
Vis hele sitatet...
Digital foundry har en framerate analyse av alle konsollene på RDR2.
Sitat av Odd Vis innlegg
Forhåndsbestilt fra elkjøp, fikk melding istad om pakke på vei og at den ikke er fremme før på mandag.
Vis hele sitatet...
Samma skjedde med meg for noen år siden når GTA 5 kom ut, bestilt fra Elkjøp. Etter det har jeg aldri forhåndsbestilt noe som helst fra dem igjen ettersom jeg har hørt mange andre klage også. Husker jeg fikk en rabatt på 100kr ellernoe siden det kom forsent, noe du sikkert også kan få nå om du sender dem en melding.



Så, hva synes dere om spillet?
Er det noen som har testet det på standard Xbox one/S? Er det mye fps spikes/drops? Har veldig lyst på spillet, men gidder ikke punge ut 4500 for en Xbox one x.
Sist endret av A-tillah; 26. oktober 2018 kl. 22:44.
Noen som har fått appen til å fungere med spillet? Har lasta den ned både på iPhone og OnePlus6. Kartet fungerer ikke på noen av enhetene.
Har unlinka og linka PS-kontoen til Social Club, restartet spillet, bytta fra 5GHz til 2GHz. Ingenting fungerer. Hjelp!
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Er det noen som har testet det på standard Xbox one/S? Er det mye fps spikes/drops? Har veldig lyst på spillet, men gidder ikke punge ut 4500 for en Xbox one x.
Vis hele sitatet...
Ikke på XboxOne men ps4 (første utgave)
Synes faktisk GTA er mye verre, har enda ikke lagt noe særlig merke til noen drops eller slikt.

Sitat av Sorgsvart Vis innlegg
Noen som har fått appen til å fungere med spillet? Har lasta den ned både på iPhone og OnePlus6. Kartet fungerer ikke på noen av enhetene.
Har unlinka og linka PS-kontoen til Social Club, restartet spillet, bytta fra 5GHz til 2GHz. Ingenting fungerer. Hjelp!
Vis hele sitatet...
Det er et par timer siden spillet kom ut... gi det litt tid og vær tålmodig.
Det er veldig sjeldent at apper til spill fungerer samme dag.



Har kommet 15% på storyen og er storfornøyd med spillet.
Det er noen små endringer jeg personlig skulle likt å sett men ikke noe som ødelegger opplevelsen nevneverdig.
Sitat av WebsterNick Vis innlegg

Det er et par timer siden spillet kom ut... gi det litt tid og vær tålmodig.
Det er veldig sjeldent at apper til spill fungerer samme dag.
Vis hele sitatet...
Joda, sant nok. Men det fungerer for andre jeg kjenner. Derfor litt frustrasjon
Treg start. Ble litt halvbekymret for om dette ikke var et spill for meg, men tok seg fort opp.

Kan være litt tungvindt i blant. Havnet uten hesten et stykke unna osv. Teleport av hesten til der du er hadde vært fint, men skal vel være mest mulig real.

Sliter også med å se ikonene på mappet med 4k TV et stykke unna.
Sitter med en litt merksnodig følelse. Spilt i noen timer nå på Xbox One X og spillet ser jo fantastisk ut selv om Rockstar anbefaler 300 brightness på OLED TV-er noe som gjorde at min LG OLED C7V nærmest brente av meg hornhinna.. Men samtidig så sitter jeg å heller ønsker å spille Dragon Quest XI som føles som et bedre spill... Synes også God of War ligger an til å komme høyere på min "Game of the Year" lista men mulig det bedre seg etterhvert.
Sitat av Source Vis innlegg
Kan være litt tungvindt i blant. Havnet uten hesten et stykke unna osv. Teleport av hesten til der du er hadde vært fint, men skal vel være mest mulig real.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke plystre på hesten din med d-pad up?
Sitat av sprett Vis innlegg
Kan du ikke plystre på hesten din med d-pad up?
Vis hele sitatet...
Ikke om du er for langt unna.
Det var en enorm differential på grafikk og fps på PUBG mellom standard xbox og "X". Lurer bare på om texturene og grafikken ellers er dårligere på en standard xbox one?

Og fps såklart.
Sist endret av A-tillah; 27. oktober 2018 kl. 15:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sammenligning av grafikk og fps finner du her (alle konsoller): https://www.youtube.com/watch?v=_mTIPXwcDGQ
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Er det noen som har testet det på standard Xbox one/S? Er det mye fps spikes/drops? Har veldig lyst på spillet, men gidder ikke punge ut 4500 for en Xbox one x.
Vis hele sitatet...
Spimler på første utgave av xbox one. Funker helt greit. Ikke hatt noe problemer sålangt.
Sitat av Source Vis innlegg
Treg start. Ble litt halvbekymret for om dette ikke var et spill for meg, men tok seg fort opp.

Kan være litt tungvindt i blant. Havnet uten hesten et stykke unna osv. Teleport av hesten til der du er hadde vært fint, men skal vel være mest mulig real.

Sliter også med å se ikonene på mappet med 4k TV et stykke unna.
Vis hele sitatet...
Enig, treg start, men tok seg opp etter to tre timer. Vinterverden er litt kjedelig.

Skulle ønske ting man kan plukke opp liksom blinker sånn at man ser de. Kan være vanskelig å spotte det man kan plukke opp.