Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2454
Har spilt gitar litt av og på nå i en periode som spanner noe rundt omkring 2 år. Motivasjonen til å spille går mye opp og ned dersom jeg ikke har nok nye sanger eller riff som jeg kan sitte og leke meg med.

Dersom noen der ute har tips å komme med er alt av interesse (spesielt alt av hard-rock og metall)
Acdc har flere som er Nice på gitar Black sabbath paranoid
Johnny cash

Dueling banjos

Det er mer fingerspill den siste der

Anbefaler å finne en sang du liker og prøve å lære den
fyllefant_'s Avatar
Trådstarter
6 5
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Dueling banjos

Det er mer fingerspill den siste der

Anbefaler å finne en sang du liker og prøve å lære den
Vis hele sitatet...
Spesielt glad i fingerspill, takk for innslag
Finn en forenklet eller lag din egen -the needle and the damage done- av neil young!
Husker jeg hadde metallica gitarbøker i ungdommen. Nothing else matters er jo litt artig fingerspill, det finner du sikkert kjapt på nettet.
Play that guitar!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fingerspill favorittene mine:

Mason williams - Classical gas - (Tommy emmanuel har en gitarrunk versjon av den om du liker utfordringer)
Jose gonzales - crosses (mye av det han har er ganske fint, anbefaler å sjekke ut)
Hey, hey der! Mr. Fyllefant - som du har kaldt deg... Jeg kikket akkurat ppå en video av Stevie T. på YouTube.
Han kaller seg "Steve Terreberry" og videoen har han kaldt : The easiest riffs to play on guitar (Ellrt noe som ligner veldig på det).
Jeg finner så mange av YouTube kanalene KJEDELIGE , skikkelig gørr og dessuten er de vanskelige.
Stevie T. er en ordentlig SKRUE som er helt rå på gitar. Endten så liker man han, eller ikke. Sordt og Hvit situasjon... Tror jeg.
Jeg har spillt like lenge som deg forresten. Litt av og på...
Jeg finner "Backing Track" til gitar på YouTube, og spiller SOLO over. ;-p
Lykke til. ;-D
fyllefant_'s Avatar
Trådstarter
6 5
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Fingerspill favorittene mine:

Mason williams - Classical gas - (Tommy emmanuel har en gitarrunk versjon av den om du liker utfordringer)
Jose gonzales - crosses (mye av det han har er ganske fint, anbefaler å sjekke ut)
Vis hele sitatet...
Jeg har en tendens til å starte på altfor vanskelige sanger som jeg egentlig ikke er flink nok til å spille. Liker utfordringer, så jeg skal absolutt sjekke det ut
Hvis du er glad i fingerspill hadde jeg satt meg inn i "Travis Picking"
Tommy Emmanuel er en av de større innen den stilen, samt Chet Atkins, Merle Travis, Doc Watson etc.

Det er stilen som jeg selv synes er morsomst å spille, og du får virkelig tommelen uavhengig av fingrene etterhvert, noe som kan være en stor fordel.