Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1103
Fikk nettopp denne pop-upen:

‘Apple-ID og telefonnummer ble lagt til i iMessage på en ny Mac.’

Jeg har ingen Mac. What to do?
Det første du gjør er å bytte passord og aktivere To-faktor autentisering.
Trådstarter
Husker ingen av svarene på sikkerhetspørsmålene.
Sitat av tadada Vis innlegg
Husker ingen av svarene på sikkerhetspørsmålene.
Vis hele sitatet...
Man kan også velge å få en nullstillingslink på e-post. Har du ikke tilgang til den e-posten Apple ID er registrert med?
Trådstarter
Apple support brukte 40 minutter på ingenting. Latterligste jeg har opplevd av support.

Hva kan jeg gjøre? De forteller meg at de ikke ser noe Mac koblet opp mot min Apple-ID, men inne på innstillinger står den der svart på hvitt.

Jeg får ikke slått på to-faktor fordi jeg må svare på sikkerhetsspm. Jeg får ikke endret sikkerthetsspørsmål fordi jeg nå svare på sikkerhetsspørsmål for å endre dem
Sitat av tadada Vis innlegg
Apple support brukte 40 minutter på ingenting. Latterligste jeg har opplevd av support.
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet for dem og det er ikke alltid like enkelt når brukerne ikke har kontroll på hverken sikkerhetsspørsmål, passord eller e-posten Apple ID er registrert med. De er ikke akkurat magikere som kan knipse med fingeren for å gi deg tilgang. Det er begrenset hva de kan gjøre.


Men ja, jeg vet ikke hva som kan gjøres da hvis ikke Apple Support heller får verifisert deg for å endre passord.
Sist endret av Salazar; 30. november 2019 kl. 16:43.
Trådstarter
Sitat av SajN Vis innlegg
Jeg har jobbet for dem og det er ikke alltid like enkelt når brukerne ikke har kontroll på hverken sikkerhetsspørsmål, passord eller e-posten Apple ID er registrert med. De er ikke akkurat magikere som kan knipse med fingeren for å gi deg tilgang. Det er begrenset hva de kan gjøre.


Men ja, jeg vet ikke hva som kan gjøres da hvis ikke Apple Support heller får verifisert deg for å endre passord.
Vis hele sitatet...
Var det deg jeg snakket med? Haha.

Jeg har jobbet der selv.
Har ikke jobbet der siden 2017 hehe
Jobbet 2017 og 2018 �� Hvor mange er vi her a

Sitat av tadada Vis innlegg
Apple support brukte 40 minutter på ingenting. Latterligste jeg har opplevd av support.

Hva kan jeg gjøre? De forteller meg at de ikke ser noe Mac koblet opp mot min Apple-ID, men inne på innstillinger står den der svart på hvitt.

Jeg får ikke slått på to-faktor fordi jeg må svare på sikkerhetsspm. Jeg får ikke endret sikkerthetsspørsmål fordi jeg nå svare på sikkerhetsspørsmål for å endre dem
Vis hele sitatet...
Support pin + ett sikkerhetsspørsmål?
Sist endret av Conflicted; 30. november 2019 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Antagelig spam/phish. Men som andre sier, bytt passord.

Godt tidspunkt å begynne å bruke to faktor autentisering og passord manager (1password eller last pass feks)