Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1190
Brodern er god på el gitar ,og jeg kan dance.
https://soundcloud.com/steenrns

Her er resultatet av det første forsøket vårt på TranceRock.
Kult! Jeg likte det
Sitat av Forumkongen Vis innlegg
Kult! Jeg likte det
Vis hele sitatet...
Det var hyggelig tilbakemelding

Må få brodern til å mekke noen flere riff hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Ny sang i samme stil.

https://soundcloud.com/steenrns/state-of-anarchy
Sist endret av SteenRNS; 12. april 2014 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veeeldig godt forsøk men her trengs det en justering 4-6 bokser med energidrikk rett i din bror uten pause så elgitaren tar av like mye som trancen. Så kan dette bli digg. Gitaren er for forsiktig og snill i forhold til dancen så det høres rett og slett ut som han vil og vil men får det ikke til om du skjønner hva jeg mener han kommer seg rett og slett ikke ut av start strofene.
Hobby Filosof
Ikke dårlig, men enig i kritikken over her- ville igrunn bare slenge ut denne låten, som prosjektet fikk meg til og tenke på, acid/hard trance, med gitar- kan hende det faller ismak
Sist endret av WhyNot!; 13. april 2014 kl. 00:13.
Trådstarter
Det er bare en loop han har spilt inn. Er nok heller min skyld at denne er litt mer ensformig.

Blei enige om at neste gitartrance prosjekt skal være mer melodiøst.
Vært fett å fått til noe episk.
La gitaren väre "live" i steden for å gå rundt i en loop, så kan det nok bli bra. En av gitarens styrker er hvor mange måter den kan varieres på.
Jeg ser to veier å gå, det ene er å holde seg til trance-sjangeren og la gitaren repetere samme/lignende riff/melodi med forskjellige detaljer/utsmykninger, det andre å la "din" del väre trance men gi gitaren mer tradisjonell jobb med gitarsolo og/eller akkord.
To metal-inspirerte gitarspor, et med akkord (som du ev kan loope selv) og et med gitar-"solo" oppå en trance-bunn kanskje kunne bli riktig fett.