Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 9208
Hallo, Eg skal ta min første tattoo snart. har bestillt time og alt, men eg har ikkje heilt bestemt meg for ka eg skal tattovere.. er det noen som vet om noen sider med tatoveringer . eller har noen ideer ?
Hva med ett favorit sitat? Eller å bestemme seg når omstendighetene gjør det enklere?
Sitat av Jont1993 Vis innlegg
Hallo, Eg skal ta min første tattoo snart. har bestillt time og alt, men eg har ikkje heilt bestemt meg for ka eg skal tattovere.. er det noen som vet om noen sider med tatoveringer . eller har noen ideer ?
Vis hele sitatet...
Så du skal ta en tattovering, bare for å ha en altså?
Mitt beste tips er å avlyse timen, for å heller å bestille en ny en når du har kommet på et motiv du VIRKELiG vil gå rundt med resten av livet
Sist endret av Machintorsk; 4. oktober 2010 kl. 23:18. Grunn: leif
noe sitat og sånnt er så standar. alle har det jo .. vil ha noe som ikke alle har .
enig med Machintorsk, er for kjipt å ta noe du kanskje kommer til å angre på.
Noen som vet om noen Linker?
kan jo si det klassiske at du bør tenke deg om ,men sjekk på nettsiden til tattoo studioet hvade er flinke til å ta. ta noe som er ett minne eller noe du synes er kult, noen liker jo tribal.det er kansje en tanke, spør han som tatoverer hva du burde ta. lykke til.
Tattovering er ikke noe som burde forhastes. Ta den tiden du trenger. Vær tålmodig.
Hvis du vil ha en tattovering nå, vent én måned og se om du fortsatt vil ha den.
Sitat av snowman Vis innlegg
kan jo si det klassiske at du bør tenke deg om ,men sjekk på nettsiden til tattoo studioet hvade er flinke til å ta. ta noe som er ett minne eller noe du synes er kult, noen liker jo tribal.det er kansje en tanke, spør han som tatoverer hva du burde ta. lykke til.
Vis hele sitatet...
takker. det skal eg gjøre.
tatovering.no har stort galleri, mange motiver å hente der :P
va no voldsomt te masing om " tenk deg om ditt og datt" eg har tenkt meg om, og har ein ca anelse på kossen tattoveringer skal se ut, men sitter å tenker på noe som kunne ha "piffet" den opp. men slutt med å si at eg skal tenke meg om osv. dette ha eg tenkt på ei stund nå. men vil ha tattoveringen perfekt liksom :P
Ville ventet til du er helt sikker på hva DU vil ha, og ikke hva en av freakerene her ville tatt. Selv ville jeg anbefalt, (når du evt finner noe du liker) å henge motivet opp et sted du tilbringer mye tid, f.eks over sengen din. La den henge der i et år, for så å se om du er lei motivet... Har ikke tatovering selv, men kunne ikke tenkt meg noe værre enn en permanent blekkflekk på kroppen jeg ikke liker
Sitat av snowman Vis innlegg
tatovering.no har stort galleri, mange motiver å hente der :P
Vis hele sitatet...
takker sitter og glor og sikkler nå :P
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hiver meg på Blackkoz. Du skal nå bruke de neste par dagene på bestemme deg for hva du skal ha på kroppen resten av livet? I tillegg spør du nFF om hva du skal tatovere? Motivet du bestemmer deg for kommer altså til å ha null personlig betydning for deg i det hele tatt? Og dette skal være en del av kroppen din? Høres særdeles lite gjennomtenkt ut.
Tegn ned dine ideer og forslag, så ber du tatovøren å komme med innslag, forslag og løsning.

De er utdannet i å tegne, så de kan fort mekke sammen noe som fungerer.
Skulle jeg kjøpt meg en genser som jeg skulle hatt på meg resten av livet så tror jeg nok jeg hadde vurdert litt hvordan genseren så ut istedenfor å spurt folk på internett hvilken genser de mente jeg skulle gått med resten av livet. Har sett altfor mange som angrer på tattoveringer. Ser du episode 2 av "Ta en Tatttoo" på NRK så ser du flere tattootabber som er direkte stygge, vil anbefale deg å tenke over hva du pryder kroppen din med. Du finner programmet på NRK sine hjemmesider.

Men for all del, om du ønsker å rushe det så er det greit for min del, men ikke kom å klag om 5 år når det piggtrådbåndet rundt bicepsen ikke var så fet lenger.
Vet du ikke hva du skal tattovere? Hvorfor i helvette har du bestillt en time da? Sorry språkbruken, men skjønner det ikke.
"Tatoveringer er guds måte å merke alle idiotene på" har jeg hørt noen si
Nettet er så tregt nå, beklager for dobbel post.
Eh... du har bestilt time uten å vite hva du vil ha? Da ville jeg seriøst vurdert å bytte tatovør. Har aldri snakket med noen tatovør som ikke har satt seg ned og hatt en lengre samtale med meg om hva jeg vil ha, hvordan jeg vil ha det, hvorfor jeg vil ha det sånn. Bare til ettertanke. Når det er sagt bør det jo ringe en bjelle hos deg også, du sier du vet ca. hva du vil ha, men trenger mer info. Allikevel så forteller du ikke oss hva det er du har tenkt på, hvordan skal vi kunne forbedre det da? Hvordan skal vi kunne gi deg gode tips? Det er faktisk forskjell på black/white, portrett/sitat osv. Nei, avbestill timen og se det an, la det gå noen månder, til du er helt klar på hva det er (nøyaktig) du vil ha og hvordan du vil ha det, ikke minst HVOR du vil ha det.
Er mye fint på Google, bare søk tattoo art osv, vet at mange sider koster penger, men finnes mange gratis også
Om du ikke har avbestil timen:
Gå for old-school. Funker alltid, blir aldri umoderne og du kan fortsatt se hva det skal forestille om 40 år. Pluss at motivene som regel er fine; blir aldri feil med roser og hodeskaller
Gå for Windows logoen!
hva med partyboy93 i panna? blir ganske bra trur jeg
Jeg sier avlys timen!
Jeg har hvertfall lært, tok min tatovering ganske spontant og det "angrer" jeg på , men står for det jeg har gjort.
Det er ikke sånn at jeg vil ha den fjernet men kunne tenkt meg noe annet der feks, siden den er ganske stor... Men avlys å heller tenk igjennom det eller så pleier det å bli feil, man forhaster seg og alt blir bare feil, men om du skal ha så hvorfor ikke tatovere etternavnet ditt? ( jada litt vanlig) men hvertfall noe du ikke kan angre på
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De er utdannet i å tegne
Vis hele sitatet...
Det er da ikke sikkert. Broren min har alltid likt å tegne, men har aldri tatt utdanning innen dette. Han bare forsvant nordover på tattoveringskurs i en måned og kom hjem som proffesjonell tattovør.
Jeg ville avlyst timen inn til videre, eller bare eventuelt gått innom og snakka med tatovøren om tankene og planene dine. Beste tipset jeg har fått og gitt føler jeg er: Når du tror du har bestemt deg for hva du skal ha, print ut tegningen og heng den over senga. Synes du den er like kul etter 6-12mnd kan du vurdere å ta den på kroppen. Har selv "Don't panic" på armen, og angrer egentlig veldig lite. Kunne godt hatt den litt større, og jeg vet ikke hva jeg syns om den om 10-20-30-40 år, men det tar jeg da.
Falliske symbol.
tegn noe kult.. ta det med deg, så kan du iallefall få noe personlig
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ta noe personlig, noe som betyr mye for deg, som forandret livet ditt, eller som sier noe om hvem du er. Skal du ta tattovering, bare for og ta det, så syns jeg det er trist xD
Sitat av white? Vis innlegg
Jeg sier avlys timen!
Jeg har hvertfall lært, tok min tatovering ganske spontant og det "angrer" jeg på , men står for det jeg har gjort.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk innom en tattoveringsbutikk og pekte på det første jeg fant. Jeg angrer riktig nok ikke, for det som betyr noe for meg ero g var hvem jeg tok den sammen med.

Riktignok er jeg helt enig i at tattoveringen skal bety noe - selv om ikke det nødvendigvis trenger å ligge i motivet.
si til tattovereren att du gir han frie tøyler innen en viss stil art og enjoy, evt avbestill om det er din første tattoo som du faktisk må spørre 100% ukjente folk hva du skal ha på din egen kropp.
Ligger en liten tv serie om akkurat dette på nrk.no
http://www.nrk.no/programmer/sider/ta_en_tattoo/

Vil anbefale deg å se denne, har selv lyst på en tattoo og tviler litt på hva jeg vil ha.
"Your Name" i en snirklete font på skinka? (Steve O elleer noe har det )
Eller et classy hjerte med "mamma" inni? (I shit you not)

Når/hvis jeg skal ta noe skal jeg ha logoen til ynglingsbandet mitt.
Sitat av Jont1993 Vis innlegg
va no voldsomt te masing om " tenk deg om ditt og datt" eg har tenkt meg om, og har ein ca anelse på kossen tattoveringer skal se ut, men sitter å tenker på noe som kunne ha "piffet" den opp. men slutt med å si at eg skal tenke meg om osv. dette ha eg tenkt på ei stund nå. men vil ha tattoveringen perfekt liksom :P
Vis hele sitatet...
Om du vil "piffe opp" det du har planlagt, så vil jeg anbefale deg tegnetime med tatovøren, i stedet for å lete etter ting på nett. Det som ligger på nett er det som regel allerede noen som går med, og alle de kule tegningene du finner er som regel ikke så kule likevel.. (i og med at alle proffer helst ikke legger ut ferdige tegninger (fordi n00bs ikke skal stjele de fra nettet og få en annen tatovør til å tatovere det)).

Videre vil jeg si at det ikke er så jævla nøye med det å "ta noe som betyr noe for deg". Om du har et stykke blekk som er så fint at du vil gå med det for alltid, så skal du ikke trenge å forsvare deg med at "du tok den fordi katten din daua i fjor og mora di er halt". Tatovering er kunst, og motivet må ligge fint på armen, passe utseende ditt og dine former.
Høres jo ikke veldig smart ut å bare ville ta en tatovering uten å ha noen videre tanker om hva du vil ha tatovert. Høres jo ut som du bare vil ta en tatovering fordi du føler du må, ikke fordi du føler du vil ha. Noe som er ganske så dumt med tanke på at den blir værende.
Uti fra posten din ville jeg anbefalt å tatovert "jackass" eller "bonehead" i panna på deg!

Regner med du er en 93' modell, som har allerede bestilt time, og ikke vet hva du skal ha.
HELT unødvendig. Du burde tenke over hva du vil ta, minst et halvt år. Jeg ville ventet, siden du er så ung.
Jeg har planlagt tattoo siden jeg var 16, nå er jeg snart 19, og jeg er faen meg glad jeg ikke tok dem jeg planla på den alderen.

Sett deg ned, tenk over hva du virkelig vil gå med på kroppen hele livet. Eller best av alt avlys timen!
Sitat av Jont1993 Vis innlegg
va no voldsomt te masing om " tenk deg om ditt og datt" eg har tenkt meg om, og har ein ca anelse på kossen tattoveringer skal se ut, men sitter å tenker på noe som kunne ha "piffet" den opp. men slutt med å si at eg skal tenke meg om osv. dette ha eg tenkt på ei stund nå. men vil ha tattoveringen perfekt liksom :P
Vis hele sitatet...
Det første du skrev var at du ikke visste helt hva du skal ha.
Jeg driter i om du vil være en sånn fyr som går til tattovøren og finner en der, men da kan ikke akkurat komme å si hvorfor du tok den. Da blir det at; "jeg ville bare ha en for det ser kult ut".

Ta bilde av deg selv, finn ut noe du liker, rediger det på deg selv i Photoshop eller lignende og så kanskje gå til tattovøren.
Du bør ta tatovering av noe som betyr mye for deg. Hvis du skal ta tribals blir du nok lei etter et par måneder.

Var nede på tatoverings lokalet istad, heter Pain of house haha. Merker jeg blir litt skeptisk når det kommer en polakk som ser ut som en tegneseriefigur med alle de tatoveringene, men det er vel de som har peiling. Han skal være ganske dyktig har jeg hørt.

Jeg skal ta tatovering av kontinente Afrika. Litt usikkert hvor, men blir antagligvis i mellom skulderbladene eller innerside på biceps.
jeg skjønner ikke hvorfor folk maser så mye om at tatoveringen må bety noe osv, du kan jo fint ta en tatovering for det du syns den er kul, det hadde jeg gjort vertfall.
Blir så oppgitt av at alle maser om at tatoveringen absolutt må bety noe, ser det hele tiden på miami inc også, hvorfor kan jeg ikke ta en tatovering for det jeg syns den er kul?
Er den kul og jeg liker den så betyr jo det like mye som at den betyr noe, blir ikke mindre lei av den av den grund.
Det er nok fordi smak endrer seg fort, det gjør ikke betydningsfulle ting. Kan bli litt lei av å ha et tilfeldig symbol på brystet i hele livet, fordi du syns den var kul når du var 17
Sist endret av brgz; 21. oktober 2010 kl. 16:35.
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Så du skal ta en tattovering, bare for å ha en altså?
Mitt beste tips er å avlyse timen, for å heller å bestille en ny en når du har kommet på et motiv du VIRKELiG vil gå rundt med resten av livet
Vis hele sitatet...
End of discussion!
Jeg har et bra forslag, tattover bokstaver som lager ordet tattovering.
Har du sett den reklamefilmen der han gamle fyren har tatovert inn "Young,Free&Single" på brystet?
Sist endret av Eplegutten; 21. oktober 2010 kl. 23:42.
Sitat av zevz Vis innlegg
jeg skjønner ikke hvorfor folk maser så mye om at tatoveringen må bety noe osv, du kan jo fint ta en tatovering for det du syns den er kul, det hadde jeg gjort vertfall.
Blir så oppgitt av at alle maser om at tatoveringen absolutt må bety noe, ser det hele tiden på miami inc også, hvorfor kan jeg ikke ta en tatovering for det jeg syns den er kul?
Er den kul og jeg liker den så betyr jo det like mye som at den betyr noe, blir ikke mindre lei av den av den grund.
Vis hele sitatet...
Klarer du virkelig ikke og se dette?
Fordi hva du anser som "kult" nå er med VELDIG stor sannsynelighet ikke kult når du er 75 år og må tenke så det knaker for og huske om du har husket og tømme tisse-posen din i dag!
Hvis jeg skal ta tatovering blir det en rose eller en hodeskalle. Det er de to tingene som aldri slutter å være tøft.
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Klarer du virkelig ikke og se dette?
Fordi hva du anser som "kult" nå er med VELDIG stor sannsynelighet ikke kult når du er 75 år og må tenke så det knaker for og huske om du har husket og tømme tisse-posen din i dag!
Vis hele sitatet...
Ja for når jeg er 75 så er det jeg kommer til å angre mest på er at jeg tok en tattovering for 50 år siden. Uansett om en skulle angre så er det lite man får gjort. Hvis du hele tiden går å tenker på at du kommer til å angre på dette om 40-50-60 år så er kanskje ikke tattovering noe for deg.

Har selv flere tattoveringer og angrer ikke nå så går fint for meg. Regner med når jeg blir gammel at jeg nok kommer til å gi faen uansett. Jeg hadde det gøy så lenge det varte.
Ville i vertfall ikke tattovert navnet til kjæresten din... Litt nedsig å ha tattovert Laila over hele øvre del av ryggen når du er gift med Toril...
Lev i nuet!
Seff, tenk litt over hvordan motiv du bør velge. Men jeg tviler sterkt på at du angrer på en tattis om 50 år, med mindre det er navne til en gal ex.